Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-21 18:30:25 följande:
Att man kan diskvalificera sig själv är självklart, ja.
Men att det skulle vara enkelt att som man träffa någon på Tinder bara man undviker tabbarna är långt ifrån självklart. Jag känner ingen som jag vet gjort det med lätthet, men känner flera rimligt normala, vettiga män (som träffat kvinnor IRL; inga incels) med samma erfarenhet som mig av att få 0 matchningar.
Den som vill bevisa att det beror på misstag ifrån vår sida får väl erbjuda sig att bli dejtingcoach.
Klart det inte är självklart, det hänger på massor med saker. Ålder, var man bor, framtoning, språkbruk, vad bilderna signalerar, tur, etc. Att undvika tabbarna är grundnivån för att få några matchningar över huvud taget, men ju fler boxar man kryssar i desto lättare blir det. ALLA mina tjejkompisar (som inte är i en monogam relation) träffar killar från Tinder. Träffar de samma man? Nej. Träffar de en massa olika män med olika utseende? Helt klart. Finns det någon gemensam nämnare bland männen de väljer att svajpa höger på? Efter att ha kollat deras svajpande skulle jag säga att det är humor, självdistans och en laidback inställning till livet - och att de lyckas förmedla detta genom sin profil och sina bilder.
Jag är lite less på den där incel-influerade retoriken, "du måste se ut som Brad Pitt/George Clooney och vara stenrik eller kändis för att få napp på Tinder, för tjejer är utseendefixerade golddiggers". Det skulle innebära att det är exakt samma tjugofem män som får alla högersvajps från kvinnor i hela Sverige, vilket helt enkelt inte är sant. Att just du inte får några matchningar är ett du-problem, och inte ett kvinno-problem. Förutsatt att du inte bor i någon småstad och är i helt fel ålder, lös du-problemet så lär du få matchningar du med. Jag? Dejtingcoach? Not my circus, not my monkeys.