• Smecker

Har ni träffat nån från nätet?

Nu fick jag fundera lite, men med en viss del överslagsräkning och avrundning så blir det nog kanske två-tre... hundra? Felmarginalen ligger dock på skyhöga 1,25%.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (krister69) skrev 2024-02-21 13:17:02 följande:
    Källa på det säger skitmycket om hur trist du låter i text. Var vettig och bjud lite på dig själv utan att vifta med könet och prata sex så ska du se att till och med du får till det. Enda kompisar som failar på Tinder är såna som skriver skittrist och stelt eller som bara pratar sex hela tiden. Skylla på utseendet är bara för såna som inte fattar att de måste anstränga sig lite. Bekvämt att skylla på något som ligger utanför en själv, att damerna är utseendefixerade eller sånt dravel. Ja det är 1000 ggr lättare om du är snygg och smart, men det är 100 gånger lättare om du är medioker i utseende men smart, rolig och chill. Är du medioker och dum och tråkig är det 100 gånger svårare.
    Det där är så självklart att jag inte förstår varför det ens blir en diskussion.
  • Smecker
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-21 18:30:25 följande:
    Att man kan diskvalificera sig själv är självklart, ja.

Men att det skulle vara enkelt att som man träffa någon på Tinder bara man undviker tabbarna är långt ifrån självklart. Jag känner ingen som jag vet gjort det med lätthet, men känner flera rimligt normala, vettiga män (som träffat kvinnor IRL; inga incels) med samma erfarenhet som mig av att få 0 matchningar.

Den som vill bevisa att det beror på misstag ifrån vår sida får väl erbjuda sig att bli dejtingcoach. Tungan ute
    Klart det inte är självklart, det hänger på massor med saker. Ålder, var man bor, framtoning, språkbruk, vad bilderna signalerar, tur, etc. Att undvika tabbarna är grundnivån för att få några matchningar över huvud taget, men ju fler boxar man kryssar i desto lättare blir det. ALLA mina tjejkompisar (som inte är i en monogam relation) träffar killar från Tinder. Träffar de samma man? Nej. Träffar de en massa olika män med olika utseende? Helt klart. Finns det någon gemensam nämnare bland männen de väljer att svajpa höger på? Efter att ha kollat deras svajpande skulle jag säga att det är humor, självdistans och en laidback inställning till livet - och att de lyckas förmedla detta genom sin profil och sina bilder.

Jag är lite less på den där incel-influerade retoriken, "du måste se ut som Brad Pitt/George Clooney och vara stenrik eller kändis för att få napp på Tinder, för tjejer är utseendefixerade golddiggers". Det skulle innebära att det är exakt samma tjugofem män som får alla högersvajps från kvinnor i hela Sverige, vilket helt enkelt inte är sant. Att just du inte får några matchningar är ett du-problem, och inte ett kvinno-problem. Förutsatt att du inte bor i någon småstad och är i helt fel ålder, lös du-problemet så lär du få matchningar du med. Jag? Dejtingcoach? Not my circus, not my monkeys.
  • Smecker
    Anonym (Normalsnygg) skrev 2024-02-22 00:31:41 följande:
    Nu är det visserligen inte bara incel-propaganda, utan data ifrån Hinge visar att 10% av männen får 58% av likesen. qz.com/1051462/these-statistics-show-why-its-so-hard-to-be-an-average-man-on-dating-apps
    Smecker skrev 2024-02-21 20:25:02 följande:
    ...  och inte ett kvinno-problem. 

Jag hävdar snarare att det är ett Tinder-problem. Algoritmerna är inte i första hand designade för att vi ska träffa någon, utan för att vi ska bli benägna att betala för medlemskap. 

Därför avråder jag män från att ge sig in i nätdejting och stödja denna cyniska industri och riskera haverera självkänslan, allt medan de slösar tid som hade kunnat ägnas åt att träffa någon IRL. . 
    Kan hålla med om att algoritmerna inte direkt är hjälpsamma, men i övrigt ställer jag mig frågande till presumtionen. Med tanke på diversiteten bland de män som mina kvinnliga vänner dejtat från de olika dejtingapparna, och med tanke på diversiteten bland mina manliga vänner som dejtar via dejtingappar, så har jag svårt att se hur den amerikanska undersökningen stämmer. Absolut att en liten klick män får flest likes eller högersvajps eller vad det nu är, men de är inte de ENDA män som får det. Uppenbarligen.
Svar på tråden Har ni träffat nån från nätet?