• Anonym (Osäker)

Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet

Hej, 
    Jag trodde aldrig jag skulle skriva något här men jag håller på att bli tokig.

Häromdagen såg jag att min sambo skriver med en kollega väldigt intensivt på snapchat. De är varandras "bästa vänner" på snapchat och har varit det i en månad. Jag frågade vad de skriver om och fick till svar att det är bara vardagliga saker och jobb. Jag förklarade för min sambo att jag blir väldigt orolig och ser inte logiken i att ha sådan intensiv kontakt utanför jobbet och att jag är rädd för att han ska få känslor för henne. Han blev ledsen att jag känner så men han menar att han aldrig kommer få känslor för henne för att hon är mycket äldre och han är inte ett dugg intresserad av henne. Han förklarar för mig att han älskar mig, vill bara leva med mig och ser bara en framtid med mig. Men jag nojjar ändå över detta och känner att jag inte riktigt kan lita på det. Hur skulle ni gjort, lita på honom och bara släppa detta?

• Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet
  • Anonym (Sorry)
    Miooo skrev 2024-01-13 19:41:33 följande:
    Visst kan det börja så men det är ingen naturlig följd som inte går att kontrollera. 
    Ja, hur skulle det annars börja? Och jo, ibland verkar det faktiskt som att folk inte kan kontrollera sig när det väl börjar rulla på. Därför är det nog ofta klokt att inte sätta bollen i rullning om man känner attraktion för någon.
  • Studentpappa
    Anonym (Sorry) skrev 2024-01-13 19:11:16 följande:
    Hon har väl ändå inte skrivit att det är så för henne? Ful "debatteknik" att antyda att Kvinna brukar vara otrogen. För övrigt så har hon ju helt rätt. Otrohet börjar med att man tar små steg, som att fika, sitta närmare som sedan eskalerar.
    Jag har ingen aning hur det börjar då jag aldrig varit det, men bra att folk med erfarenhet kommer med fakta. 
    Ride it like you stole it
  • Miooo
    Anonym (Sorry) skrev 2024-01-13 19:46:03 följande:
    Ja, hur skulle det annars börja? Och jo, ibland verkar det faktiskt som att folk inte kan kontrollera sig när det väl börjar rulla på. Därför är det nog ofta klokt att inte sätta bollen i rullning om man känner attraktion för någon.
    De jag känner som varit otrogna har inte varit det av misstag. De har snarare varit på jakt 
  • Anonym (Sorry)
    Studentpappa skrev 2024-01-13 19:58:17 följande:
    Jag har ingen aning hur det börjar då jag aldrig varit det, men bra att folk med erfarenhet kommer med fakta. 
    Ja men se där. Då ska det antydas att även jag är otrogen. Va oväntat och fräscht.
  • Anonym (Sorry)
    Miooo skrev 2024-01-13 19:58:38 följande:
    De jag känner som varit otrogna har inte varit det av misstag. De har snarare varit på jakt 
    Arbetsplatsen är ett av de vanligaste ställena där folk är otrogna, eller snarare hittar personen de är otrogna med. Tror knappast att folk jagar på jobbet. Det är nog mer att attraktion uppstår.
  • Studentpappa
    Anonym (Sorry) skrev 2024-01-13 20:01:34 följande:
    Ja men se där. Då ska det antydas att även jag är otrogen. Va oväntat och fräscht.
    Ja hur kan du annars ha så bra koll menar du? Du har koll på tillvägagångssätt, vanligaste mötesplatsen, hur det initieras osv. Antingen har du livlig fantasi eller erfarenhet.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Sorry)
    Studentpappa skrev 2024-01-13 20:40:55 följande:
    Ja hur kan du annars ha så bra koll menar du? Du har koll på tillvägagångssätt, vanligaste mötesplatsen, hur det initieras osv. Antingen har du livlig fantasi eller erfarenhet.
    Jag kan läsa. Och lyssna. Bara för att man vet att det finns otrohet innebär det inte att man är otrogen, även om du låtsas tro det.
  • Anonym (Osäker)

Nu har han sagt att han tagit bort henne som vän på snapchat och talat om för henne att jag tycker det är jobbigt att de skriver. Hon sa att det var helt okej och att han skulle hälsa till mig att det inte fanns något som helst syfte att ragga eller skapa en relation med honom. Jag väljer att lita på det för att inte förstöra vårt förhållande. Kommer det fram i slutändan att de haft mer kontakt på annat sätt ändå så får jag ta det då. Då är det tack och hej tyvärr, speciellt när han ber mig lita på honom.

• Anonym (Xyzpts)
    Studentpappa skrev 2024-01-13 20:40:55 följande:
    👍 huvudet på spiken, 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-01-13 21:10:19 följande:

Nu har han sagt att han tagit bort henne som vän på snapchat och talat om för henne att jag tycker det är jobbigt att de skriver. Hon sa att det var helt okej och att han skulle hälsa till mig att det inte fanns något som helst syfte att ragga eller skapa en relation med honom. Jag väljer att lita på det för att inte förstöra vårt förhållande. Kommer det fram i slutändan att de haft mer kontakt på annat sätt ändå så får jag ta det då. Då är det tack och hej tyvärr, speciellt när han ber mig lita på honom.

Fast här tycker jag att det var otrevligt att din man skyllde på DIG! Jag tänker att era samtal borde vara privata. Denna kvinna borde aldrig ha fått reda på, vad din man och du pratade om sinsemellan, när det gällde henne. Din man borde ha skyllt på något annat, eller inte skyllt på något alls - bara brutit kontakten.
Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet