Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet

Hej, 
    Jag trodde aldrig jag skulle skriva något här men jag håller på att bli tokig.

Häromdagen såg jag att min sambo skriver med en kollega väldigt intensivt på snapchat. De är varandras "bästa vänner" på snapchat och har varit det i en månad. Jag frågade vad de skriver om och fick till svar att det är bara vardagliga saker och jobb. Jag förklarade för min sambo att jag blir väldigt orolig och ser inte logiken i att ha sådan intensiv kontakt utanför jobbet och att jag är rädd för att han ska få känslor för henne. Han blev ledsen att jag känner så men han menar att han aldrig kommer få känslor för henne för att hon är mycket äldre och han är inte ett dugg intresserad av henne. Han förklarar för mig att han älskar mig, vill bara leva med mig och ser bara en framtid med mig. Men jag nojjar ändå över detta och känner att jag inte riktigt kan lita på det. Hur skulle ni gjort, lita på honom och bara släppa detta?

• Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet
  • Anonym (Osäker)

Erfaren_man Tror du?

• Anonym (Osäker)

Nej jag har inte förstått varför han behöver ha kontakt med henne utanför arbetstid. :(

• Anonym (Osäker)

Nej men med vardagliga saker menar han typ "hur mår du" och sådär 

• Anonym (Osäker)

Jag har pratat mer med honom och anledningen att de klickat så bra är för att de har samma bakgrund, båda har föräldrar som varit alkoholister. Jag bad honom ta bort henne som vän på snapchat och det gjorde han. De kommer visserligen ha kontakt via jobbet men det får jag leva med. Jag vill tro att han talar sanning, det är mig det är fel på och min misstro. Jag ska ta tag i det problemet.

• Anonym (Osäker)

Jag tror att jag varit lite otydlig, men är svårt att formulera mig när jag mår såhär. Han har inte så intensiv kontakt med henne utanför arbetstid, då vill han spendera tid med mig. Men någon gång har han skickat till henne men den största tiden är under arbetstid. Han säger att han älskar mig och vill leva sitt liv med mig, inte med någon som är 15 år äldre än honom. Det är det jag borde lita på. Jag menar att jag måste prata med en psykolog om mina tillitsproblem.

• Anonym (Osäker)

Vad ska jag göra om han flörtar med henne då? Ska jag lämna honom?

• Anonym (Osäker)

Nu har han sagt att han tagit bort henne som vän på snapchat och talat om för henne att jag tycker det är jobbigt att de skriver. Hon sa att det var helt okej och att han skulle hälsa till mig att det inte fanns något som helst syfte att ragga eller skapa en relation med honom. Jag väljer att lita på det för att inte förstöra vårt förhållande. Kommer det fram i slutändan att de haft mer kontakt på annat sätt ändå så får jag ta det då. Då är det tack och hej tyvärr, speciellt när han ber mig lita på honom.

• Anonym (Osäker)

Nu var jag för otydlig igen... alltså "bästa vänner" på snapchat, som i att man skickat mest till varandra. Inte hans bästa vän i verkligheten, det är ju jag som är det.
    Jag är i alla fall väldigt glad att han tog bort henne och att hon tycker det var okej och att ingen av de hade avsikten att påbörja någon form av relation. Han menar att han har rent mjöl i påsen och inte skickat något olämpligt till henne. De har bara pratat vardagliga saker och jobb, under arbetstid. På kvällen vill han umgås med mig och han är fortfarande lika kärleksfull som han alltid varit.
    Vi har pratat mycket nu och jag ska ta tag i mina tillitsproblem. 

• Anonym (Osäker)

Jag är väl medveten om att kommunikationen mellan dom kan ske via mail eller annat sätt och det har jag talat om för honom. Men jag väljer att lita på honom i det här fallet då han fortfarande är lika kärleksfull som tidigare och jag har egentligen inget belägg för att han skulle ha varit otrogen. Den kvinnliga kollegan bor ca 30 mil ifrån oss så en fika eller så skulle vara svårt att få till. Kommer det fram senare att han fått känslor för den här personen så kommer jag självklart bli förkrossad. Men att gå runt och oroa mig nu, när jag inte vet om de har kontakt eller inte, kommer bara att skada vårt förhållande. 
    Har han inte sagt sanningen så kommer den nog komma fram till slut tror jag!

• Anonym (Osäker)

Hur gör ni andra? Litar ni på er partner till 100%?

• Anonym (Osäker)

Jag väljer självklart inte att vara naiv, jag är fortfarande lite misstänksam. Men nu vet han hur jag reagerar på sådana grejer och jag har talat om för honom att väljer han att ljuga för mig så är det tack och hej tyvärr.

• Anonym (Osäker)

Jag anser inte att det behöver ha varit någon spänning eller så mellan dom. De har en gemensam bakgrund, jag delar inte samma bakgrund som min sambo och därför har jag även svårt att förstå hur det varit för honom. Att han pratar med någon annan om det gör inte mig något. Men självklart har jag svårare att lita på honom nu men som sagt, jag väljer att försöka lita på honom för att inte skada vårt förhållande. Hur skulle ni som menar att man inte ska lita på partnern om den haft intensiv kontakt med någon av motsatt kön?

• Anonym (Osäker)

Jag inser nu att jag har nog startat den här tråden då jag var väldigt ledsen och ser nu att jag skrivit fel i rubriken. De har inte haft kontakt utanför jobbtid, enbart under arbetstid och mest pratat arbete och vardagliga saker. 
    I alla fall så har han väl inte gjort något fel, att ha kontakt med en vän eller kollega är väl inte otrohet, i alla fall inte enligt mig. Men efter att vi pratat så förstår jag att han är ledsen över det och att jag reagerade så starkt på det. Jag kommer såklart vara misstänksam mot honom men vi väljer att fokusera på vårt förhållande från och med nu. Jag har haft ett jobbigt år i övrigt och har kanske inte fokuserat så mycket på vårt förhållande som det kanske har behövts. Det är såklart ingen ursäkt för att han skulle ha sökt något från annat håll. Men jag inser att man måste vårda förhållandet om det ska hålla. Frågar jag vem han skriver med så visar han, så nog vill han också att det ska bli bra. Jag bara undrar hur ni andra skulle gjort?

• Anonym (Osäker)

Hon jobbar ca 30 mil ifrån där vi bor, så att gå och prata face to face blir svårt. Anledningen att de klickade från början var den gemensamma bakgrunden. Men enligt honom pratar de bara om vardagliga saker och jobb på snap. Han menar att han gjort allt jag vill nu genom att ta bort henne med mera. Han säger också att han känner sig som värsta boven som egentligen inte gjort något fel. Men det kanske är ett dåligt tecken, jag vet inte, jag har aldrig varit med om det här tidigare. Men ni som tycker att jag är naiv, vad tycker ni jag ska göra? Jag mår ju dåligt av att gå runt och oroa mig.

Du som hade en flickvän som gjort likadant, hur gick ni vidare?

Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet