• Anonym (Osäker)

Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet

Hej, 
    Jag trodde aldrig jag skulle skriva något här men jag håller på att bli tokig.

Häromdagen såg jag att min sambo skriver med en kollega väldigt intensivt på snapchat. De är varandras "bästa vänner" på snapchat och har varit det i en månad. Jag frågade vad de skriver om och fick till svar att det är bara vardagliga saker och jobb. Jag förklarade för min sambo att jag blir väldigt orolig och ser inte logiken i att ha sådan intensiv kontakt utanför jobbet och att jag är rädd för att han ska få känslor för henne. Han blev ledsen att jag känner så men han menar att han aldrig kommer få känslor för henne för att hon är mycket äldre och han är inte ett dugg intresserad av henne. Han förklarar för mig att han älskar mig, vill bara leva med mig och ser bara en framtid med mig. Men jag nojjar ändå över detta och känner att jag inte riktigt kan lita på det. Hur skulle ni gjort, lita på honom och bara släppa detta?

• Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet
  • Anonym (Erfaren_man)

Såklart att han är intresserad av henne! Tveklöst. 

Jag hade blivit rejält förbannad, och hade aldrig accepterat det där. 

• Anonym (Osäker)

Erfaren_man Tror du?

• Anonym (Cell)

Har han ett jobb som innebär att man behöver ha kontakt med kollegorna efter arbetsti?  Antagligen har dom klickat och gillar varandra skulle jag tro?.. sen behöver det inte betyda att dom är intresserade av varandra på det sexuella planet utan har blivit riktigt goda vänne. 

• Anonym (Osäker)

Nej jag har inte förstått varför han behöver ha kontakt med henne utanför arbetstid. :(

• Anonym (Cell)

Då är det ju inte jobb dom pratar om iaf?..

• Anonym (Osäker)

Nej men med vardagliga saker menar han typ "hur mår du" och sådär 

• Anonym (Sorry)

Nej, det skulle jag inte släppa. Bara en tidsfråga innan känslorna bubblar upp mer till ytan. De finns ju redan där, annars chattar man inte så intensivt.

• Anonym (Hm)

Sett det för många gånger förut. Jag hade förbjudit kontakten om han ville ha mig kvar. Lita på magkänslan. Du vet själv att något inte stämmer 

• Yuppyupp

Om han känner så som han säger om dig så har han inte problem att släppa kollegan och hålla det strikt arbetsrelaterat. Jag hade vägrat acceptera något annt om jag var du. Du behöver inte bråka om det. Du sätter dina gränser lugnt och stilla. Kämpar han för att ha kontakten kvar så vet du. 

• Anonym (Tanten)

Jag har haft en kollega som var mycket yngre och kille som hade likadan humor som mig. Vi klickade och kunde skicka sms till varandra på kvällarna. Det var absolut inget romantiskt från någons håll. Det höll på mest intensivt i början sen ebbade det ut till en mer normal nivå. 

Min man träffade en annan man på nätet för ett år sedan som han håller på så med ibland. Hade jag inte fått se meddelanden när jag frågar vad som är så kul hade jag undrat lite. Han kan sitta och fnittra som en förälskad skolpojke, när jag läser meddelandena förstår jag sällan skämtet. 

Vi delar mycket men inte de mer udda delarna av vår humor. Det är kul när man hittar någon som även fattar den avvikande delen av ens personlighet. Jag är glad att jag lever i ett förhållande som är tillräckligt öppet och tryggt för det 

Svar på tråden Min sambo har intensiv kontakt med en kollega utanför jobbet