• Anonym (Hur)

Sambos barn, utmaning

Hallå!
    Min sambo sedan ca 2 år har en liten grabb.
    Jag älskar barn och vill själv bilda familj inom ganska snar framtid så ser inte en unge sedan tidigare som ett problem. Tvärt om tycker jag det är ganska bra att kunna se vilken fin mor min sambo är!
    Men till er med extringar, hur står man ut i längden?
    Min sambo har tagit hand om och uppfostrat sonen själv.
    Barnets far är frånvarande och direkt olämplig.
    Att barnet bara haft en närvarande förälder märks.
    Han saknar respekt för sin mamma, vräker ur sig all möjlig skit så fort han inte får som han vill.
    Han är 10 år och borde uppföra sig bättre. Förväntar/kräver inte speciellt mycket av ett barn, men att skrika att man önskar livet ur sin mor när man får fel pålägg är långt över gränsen.
    Under de 2 år vi bott tillsammans har jag sagt ifrån på skarpen/skällt ut hennes son 3 gånger. Då har situationen redan gått så långt att min sambo gråter av uppgivenhet och barnet är rent kaos.
    De gångerna har han faktiskt lyssnat och bett sin mamma om ursäkt.

Ni i liknande situation, hur behåller man gnistan i förhållandet och viljan att va där för extring(arna) när man inte har samma kärlek som en faktisk förälder?

• Svar på tråden Sambos barn, utmaning
  • Anonym (Hur)
    Anonym (realist) skrev 2024-01-03 11:38:53 följande:
    Att du går till personangrepp stärker knappast din sak.
    Efter 7 sidor med passivt aggressiva antaganden av vissa i tråden så bryr jag mig inte speciellt mycket.
    Tror du min chansning om personen är fel?
  • Anonym (lägg ner)
    Anonym (Hur) skrev 2024-01-03 11:46:31 följande:
    Jag är första mannen, förutom barnets morfar, som faktiskt är där för honom.
    Jag har inget mål om att han ska se mig som en bonuspappa, men snarare en stabil punkt och någon han kan lita på.
    Även om jag lämnar all uppfostran till barnets mor så innebär det trots det tillrättavisande i vissa mer extrema situationer.
    Jag tycker synd om honom då hans far är genomkorkad, frånvarande och barnet har 50% av hans, ja, pissgener.
    Du finns itne där för honom. Du tycker inte om honom utan försöker få dig själv att framstå som en perfekt bonusförälder. Det är verkligen narcissism. Du tycker dig inte själv ha brister
  • Anonym (lägg ner)
    Anonym (Hur) skrev 2024-01-03 11:47:58 följande:
    Efter 7 sidor med passivt aggressiva antaganden av vissa i tråden så bryr jag mig inte speciellt mycket.
    Tror du min chansning om personen är fel?
    Ingen är passivt aggressiv utan svarar bara på dina lättkränkta svar och oömjuka slutsatser. Ingenstans försöker du skapa en dialog med oss, utan blir genuint bara väldigt kränkt.
  • Anonym (lägg ner)

Det värsta av allt är att du sitter inne på familjeliv och försöker hävda dig istället för att söka upp råd på egen hand om du nu tycker att alla här suger? Du hjälper inte sonen eller kvinnan du "älskar" alls just nu. Så sorgligt och du är nog ensam.
    Hade du vågat uttrycka dig såhär inför kvinnans vänner till exempel när ni sitter på parmiddag?

• Anonym (lägg ner)
    "Jag tycker synd om honom då hans far är genomkorkad, frånvarande och barnet har 50% av hans, ja, pissgener."

Detta uttalande fick mig precis att inse att du nog egentligen är rädd och en svartsjuk människa. Att du talar så illa om en tjejs ex bekräftar bara ännu mer att du är en kontrollerande man.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (lägg ner) skrev 2024-01-03 11:49:50 följande:
    Ingen är passivt aggressiv utan svarar bara på dina lättkränkta svar och oömjuka slutsatser. Ingenstans försöker du skapa en dialog med oss, utan blir genuint bara väldigt kränkt.
    Oömjuka? :D
    Har er tämligen många gånger att förklara vad ni menar med era kränkta påståenden men ni verkar ha ganska svårt för det ♥️
  • Anonym (Hur)
    Anonym (lägg ner) skrev 2024-01-03 11:55:05 följande:
    "Jag tycker synd om honom då hans far är genomkorkad, frånvarande och barnet har 50% av hans, ja, pissgener."

Detta uttalande fick mig precis att inse att du nog egentligen är rädd och en svartsjuk människa. Att du talar så illa om en tjejs ex bekräftar bara ännu mer att du är en kontrollerande man.
    1. Hade föredragit ett normalt ex med IQ på över 40
    2. Svartsjuk? Kan va, men aldrig mot honom 😂 Han blev dumpad av en nybliven mor för att han va så extremt dålig, alla kategorier. Det va dessutom längesedan.
    3. I grund och botten bara irriterad/arg på luffaren för att han är otrevlig mot barnets mor och inte visar uppskattning för allt hon gör och all tid hon lägger på barnet.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (lägg ner) skrev 2024-01-03 11:52:12 följande:

Det värsta av allt är att du sitter inne på familjeliv och försöker hävda dig istället för att söka upp råd på egen hand om du nu tycker att alla här suger? Du hjälper inte sonen eller kvinnan du "älskar" alls just nu. Så sorgligt och du är nog ensam.
    Hade du vågat uttrycka dig såhär inför kvinnans vänner till exempel när ni sitter på parmiddag?

Jag och hennes vänner uttrycker oss lika om hennes ex 😂
    De är om möjligt mer kritiska då de har varit med längre och sett mer av all skit han gör/säger.
  • Anonym (lägg ner)
    Anonym (Hur) skrev 2024-01-03 12:50:50 följande:
    1. Hade föredragit ett normalt ex med IQ på över 40
    2. Svartsjuk? Kan va, men aldrig mot honom 😂 Han blev dumpad av en nybliven mor för att han va så extremt dålig, alla kategorier. Det va dessutom längesedan.
    3. I grund och botten bara irriterad/arg på luffaren för att han är otrevlig mot barnets mor och inte visar uppskattning för allt hon gör och all tid hon lägger på barnet.
    Gud vilken översittarattityd du har. Grupperar människor och tycker dig vara bättre än alla. Antingen så förtjänar du och kvinnan varandra eller så kommer hon lämna dig
  • Anonym (Hur)
    Anonym (lägg ner) skrev 2024-01-03 11:48:43 följande:
    Du finns itne där för honom. Du tycker inte om honom utan försöker få dig själv att framstå som en perfekt bonusförälder. Det är verkligen narcissism. Du tycker dig inte själv ha brister
    Perfekt? Nej!! Det har jag aldrig sagt och kommer aldrig säga heller.
    Om du tycker att jag låter perfekt så tackar jag och tar emot ♥️
    Skapade en tråd för jag ville veta hur andra med extringar behåller intresse för dem utan den kärlek en riktig förälder har samt hur man behåller glöden med sin partner i en full vardag.
    Något du och några andra i tråden helt missat 😂
Svar på tråden Sambos barn, utmaning