• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • SaMoE
    Preet90 skrev 2024-01-23 15:02:42 följande:
    Vi är på typ samma sag i cykeln, när hade du ÄL? 
    Jag har inte testat något, men de borde varit runt den 11e. 
  • Nessla
    pippi12345 skrev 2024-01-23 13:08:41 följande:

ser inget på det första testet men däremot på den andra bilden. Ser ut som ett brett streck också 

Åh jag hoppas verkligen! Får ta ett nytt test imorgon också!
    fancyr skrev 2024-01-23 12:36:53 följande:
    Jag kan tyvärr inte se något 😔

Man ser mer i verkligheten, men kan vara spökstreck :(
  • Fjällfärd
    Nessla skrev 2024-01-23 06:12:13 följande:
    Okej jag tog ett test nu imorse (ÄL+11) och tycke enig se en liiiiiiiiiten blå skugga, men samtidigt tror jag nog att det är hjärnan som lurar mig. Ärligt- ser ni något?
    Jag har tyvärr också svårt att se något på bild. Men om det är någon tröst så fick jag nästan inte mitt sträck att synas på bild heller första dagen. Så det behöver inte betyda att det inte är något. Jag drog ner ljusstyrkan när jag tog bilden och drog sedan upp kontrasten för att få det att synas. Vissa rekommenderar att man inverterar färgerna för att det ska synas bättre.

Lycka till, håller tummarna för dig 🤞🏻
  • Fjällfärd
    SaMoE skrev 2024-01-23 14:57:59 följande:

Hoppar också in här, dock lite sent. Har försökt sen i augusti med första, så har också försökt hålla mig ifrån dessa grupper och allt som har med graviditeter och bebisar att göra, för jag blir bara så otroligt besviken varje månad. 
    Men nu, jag ska ha mens på fredag, tog ett testa tidigt test i söndags som visade inte gravid, men nu har jag varit illamående sen dess, ont i brösten, styva bröstvårtor och molvärk i tjejmagen, så jag kan inte låta bli att återigen hoppas 😭 
    Borde va runt äl+12. 

Vi har försökt 1,5 år aktivt så ja det suger verkligen. Har haft vissa cykler där jag varit heeelt övertygad om att jag varit gravid. Haft alla symtom i boken. Men ikke. 

Denna gång när jag har plussat för första gången har jag inte haft några särskilda symtom. Vanliga symtom runt dag 21 som jag brukar ha (ömma bröst, molvärk m.m.) som sen avtog för att sedan komma tillbaka 2-3 dagar innan mens när jag plussade. Dock är spänningarna i brösten annorlunda mot för mina "vanliga" hormonella ömma bröst. Det har spänt och dragit liksom i utkanten av brösten, upp mot nyckelbenet och in mot armhålan. I tillägg till att det liksom ilat i mitten av brösten. Men alla är såklart olika.

Håller tummarna för dig 🤞🏻
  • Fjällfärd
    Preet90 skrev 2024-01-23 14:38:41 följande:
    Jag hade i en tampong men nu ca 3h senare så finns det inte en droppe blod. Min mens brukar oftast börja med mycket blod på en gång. Blev hoppfull om nidblödning nu samtidigt som jag tänker att det försent för en nidis? 
    Kan absolut vara en nidblödning så sent. Väldigt individuellt när ägget fäster. Om du har haft ägglossning någon dag senare än du trott så kan du ju också vara färre dagar från ägglossning. Svårt att verkligen veta exakt om man inte kollar med ex ultraljud när ägglossning sker.

Så länge mensen inte har kommit så finns det hopp 🤞🏻
  • JagheterKarolina

Hade ÄL 13 enligt CB när hade ni tagit första testet? har flera tester både testa tidigt och digitala för hur många veckor. Är lite osäker på när BIM är. 

• Fjällfärd
    Nessla skrev 2024-01-23 06:27:55 följande:
    Hej! Stort grattis till plusset/n!!

Nu är jag inte den mest kunniga men jag tycker fortfarande att det ser ut att öka! Det rekommenderas att man provar varannan dag för att kunna se skillnad på stickorna, så du kanske kan prova det? 
    Hehe jag vet. Men kan faktiskt inte låta bli. Första sträcket på 1,5år jag tillåter mig själv att testknarka lite den här gången 😅❤️

Men tänkte hålla mig från att testa i morgon och därefter köra varannan dag. Eventuellt byta märke för att se om det blir någon skillnad. Detta är också tidiga tester så kanske har något med det att göra. Vet inte. 

Idag har dock mina graviditetsymtom kommit tillbaka (ilningar i brösten bla) och tycker att sträcket är något mörkare idag. Men tror fortfarande inte det är en bra ökning av hcg. Testet längst ner är från i morse, näst längst ner från i natt. 

• Preet90
    Fjällfärd skrev 2024-01-23 15:18:13 följande:
    Kan absolut vara en nidblödning så sent. Väldigt individuellt när ägget fäster. Om du har haft ägglossning någon dag senare än du trott så kan du ju också vara färre dagar från ägglossning. Svårt att verkligen veta exakt om man inte kollar med ex ultraljud när ägglossning sker.

Så länge mensen inte har kommit så finns det hopp 🤞🏻
    Haha så jobbigt när man först tänker ? Okej nu är mensen här? och sedan några timmar senare är man torr som ett öken där nere. Jag fick mensvärk i samband med blödningen men nu känner jag ingenting alls förutom ömma bröst. Är torr där nere :/.. Om det nu skulle vara nidblödning, när kan man testa som tidigast?
  • fancyr
    Preet90 skrev 2024-01-23 14:11:33 följande:
    Kan man ha nid blödning så sent som ÄL + 12? 
    Ja men det tänker jag 
  • Syskonförsök

Hej! Grattis! Tycker inte du ska oroa dig, enligt mig ser det bra ut, de är inte ovanligt att de ökar varannan var tredje dag i början och de tar ett tag ibland innan de faktiskt syns på testen. Här är min stegring om du vill kunna jämföra lite. 

Fjällfärd skrev 2024-01-23 03:11:18 följande:

Känner mig lite orolig för att min hcg stegring har avtagit (dock ej minskat). Någon som varit med om samma sak? Tycker även mina symtom (spänningar i brösten, ilningar i livmodern) avtagit igår. Är tillbaka väldigt sparsamt och flyktigt idag. Försöker lugna mig med att strecken inte har minskat i styrka i alla fall.

Bilden till vänster är från igår och bilden till höger från för ca 1h sedan. Ser ut som en liten ökning när testet fortfarande är blött men när det torkar så är det ungefär samma styrka på sträcken dag 13-16 DPO. 

Räknar på att jag är BIM +3 idag (16 DPO)

Svar på tråden BIM JANUARI 2024