• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Pico

Var på kontroll idag, läkaren kunde inte se varken graviditetsrester eller en ny graviditet (än). Tog gravtest (positivt) och hcg-blodprov som visade 1300 ie/l? sköterskan som tog provet sa att om det visar över 1000 så ska det synas på VUL (vilket det inte gjorde enligt läkaren).. hon tyckte bara att hon kunde se en förtjockning på slemhinnan på ett ställe.. detta känns så hopplöst. Vad ska man tro? 😞

ska ta nytt hcg på torsdag.. men det känns ju oavsett hopplöst om de inte såg något på VUL. Hur tidigt kan de se något där egentligen?

• Syskonförsök

Ge inte upp, de är inte ovanligt att de inte ser så tidigt men ser något nästa gång. Ha lite is i magen och vi håller tummarna att de ökar till torsdag och visar en liten krabat❤️

Pico skrev 2024-01-23 18:41:54 följande:

Var på kontroll idag, läkaren kunde inte se varken graviditetsrester eller en ny graviditet (än). Tog gravtest (positivt) och hcg-blodprov som visade 1300 ie/l? sköterskan som tog provet sa att om det visar över 1000 så ska det synas på VUL (vilket det inte gjorde enligt läkaren).. hon tyckte bara att hon kunde se en förtjockning på slemhinnan på ett ställe.. detta känns så hopplöst. Vad ska man tro? 😞

ska ta nytt hcg på torsdag.. men det känns ju oavsett hopplöst om de inte såg något på VUL. Hur tidigt kan de se något där egentligen?

• Pico
    Syskonförsök skrev 2024-01-23 18:55:11 följande:

Ge inte upp, de är inte ovanligt att de inte ser så tidigt men ser något nästa gång. Ha lite is i magen och vi håller tummarna att de ökar till torsdag och visar en liten krabat❤️

Tack fina du! Jag ska försöka att inte tänka så mycket och bara vänta tills provet på torsdag helt enkelt.. men du vet ju hur det är, man blir tokig av all denna väntan..

Visst var vi i BF juni-tråden ihop före mitt missfall? Hur går det för dig? ❤️

• Syskonförsök

Jag ser men ska erkänna att jag hatar dessa test, de är många som får spök på dem. men bara att testa igen imorgon och se om de är tydligare :) 

Nessla skrev 2024-01-23 06:12:13 följande:
    Okej jag tog ett test nu imorse (ÄL+11) och tycke enig se en liiiiiiiiiten blå skugga, men samtidigt tror jag nog att det är hjärnan som lurar mig. Ärligt- ser ni något?
  • Syskonförsök

Stämmer pico ❤️ jag vet absolut hur det är! denna krabat tog mig ju 1,5 år av häng och längtan i dessa forum och två kemiska plus missfall innan. därför jag inte släpper er utan fortfarande följer och ser hur det går för alla och hejar på er.🥰

det går bra, är i vecka 22 med en liten tös som mår fint nu och sparkar i magen❤️ till slut kommer det där plusset för de allra flesta av oss och väl värt all möda och väntan och slit. 

Pico skrev 2024-01-23 18:58:21 följande:

Tack fina du! Jag ska försöka att inte tänka så mycket och bara vänta tills provet på torsdag helt enkelt.. men du vet ju hur det är, man blir tokig av all denna väntan..

Visst var vi i BF juni-tråden ihop före mitt missfall? Hur går det för dig? ❤️

• Pico
    Syskonförsök skrev 2024-01-23 19:01:31 följande:

Stämmer pico ❤️ jag vet absolut hur det är! denna krabat tog mig ju 1,5 år av häng och längtan i dessa forum och två kemiska plus missfall innan. därför jag inte släpper er utan fortfarande följer och ser hur det går för alla och hejar på er.🥰

det går bra, är i vecka 22 med en liten tös som mår fint nu och sparkar i magen❤️ till slut kommer det där plusset för de allra flesta av oss och väl värt all möda och väntan och slit. 

Åh så härligt att höra, lycka till med lilltjejen ❤️
  • Nessla
    Syskonförsök skrev 2024-01-23 18:58:40 följande:

Jag ser men ska erkänna att jag hatar dessa test, de är många som får spök på dem. men bara att testa igen imorgon och se om de är tydligare :) 

Kul att du också ser, då är jag inte galen iallafall, hehe.
    men har också förstått att spökstreck är vanligt med dessa test så får som du säger prova på nytt imorgon och hoppas på det bästa! 

• Natalina1451
    Fjällfärd skrev 2024-01-23 15:21:51 följande:
    Hehe jag vet. Men kan faktiskt inte låta bli. Första sträcket på 1,5år jag tillåter mig själv att testknarka lite den här gången 😅❤️

Men tänkte hålla mig från att testa i morgon och därefter köra varannan dag. Eventuellt byta märke för att se om det blir någon skillnad. Detta är också tidiga tester så kanske har något med det att göra. Vet inte. 

Idag har dock mina graviditetsymtom kommit tillbaka (ilningar i brösten bla) och tycker att sträcket är något mörkare idag. Men tror fortfarande inte det är en bra ökning av hcg. Testet längst ner är från i morse, näst längst ner från i natt. 

jag tycker också att stegringen ser fin ut, bifogar min också så du kan jämföra 😊

• Natalina1451

Jag hade ultraljud idag och man kunde tydligt se ett litet foster med pickande hjärta ????  mätte 6+3 vilket stämmer bra med ägglossning. så trots störtblödning både torsdag och fredag så finns det något kvar där inne.

• Nessla
    Natalina1451 skrev 2024-01-23 21:20:25 följande:

Jag hade ultraljud idag och man kunde tydligt se ett litet foster med pickande hjärta ????  mätte 6+3 vilket stämmer bra med ägglossning. så trots störtblödning både torsdag och fredag så finns det något kvar där inne.

Åh så glad jag blir att höra detta! Nu håller vi alla tummar och tår för en fortsatt fin graviditet❤️
Svar på tråden BIM JANUARI 2024