• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • Preet90
    fancyr skrev 2024-01-22 08:40:17 följande:
    Bimdagen. Hög temp, ingen mens än. Dock negativt på vanligt gravtest, ej tagit testa tidigt. känns som om mensen ska komma men den gör inte det. 
    Tempen bör väl ha dippat om mensen hade varit på g? Är din mens regelbunden? 
  • fancyr
    Preet90 skrev 2024-01-22 09:33:33 följande:
    Tempen bör väl ha dippat om mensen hade varit på g? Är din mens regelbunden? 
    Ja men precis, så borde det ha varit. Jag har de senaste två månaderna haft en 28 dagars cykel. Dock har jag bara haft koll på ägglossning de senaste två månaderna då det varit 28 dagar. Annars kan jag ha haft 29 eller 31 dagar men då har jag 1. haft kopparspiral och 2. inte haft koll överhuvudtaget på ägglossning eller något annat men fått mens varje månad. 
  • Preet90
    fancyr skrev 2024-01-22 09:41:11 följande:
    Ja men precis, så borde det ha varit. Jag har de senaste två månaderna haft en 28 dagars cykel. Dock har jag bara haft koll på ägglossning de senaste två månaderna då det varit 28 dagar. Annars kan jag ha haft 29 eller 31 dagar men då har jag 1. haft kopparspiral och 2. inte haft koll överhuvudtaget på ägglossning eller något annat men fått mens varje månad. 
    Då är det som mig, också 28 dagars cykel dem senaste 2 månaderna. Kollade du ÄL med stickor eller tempade du?

Jag får ont när jag har ÄL så jag har varken testat med ÄL stickorna eller tempat utan haft mys nästa hela den veckan ÄL skulle ske.. haha! Man tycker det borde ha hänt något när man myst typ 5 ggr på 4 dagar haha.. Jag är BIM -3 idag och kommer inte testa idag utan avvaktar till imorgon. Hade neg igår med ett känsligt test :( eller såg typ en skugga som jag säkert inbillar mig om
  • fancyr
    Preet90 skrev 2024-01-22 09:51:29 följande:
    Då är det som mig, också 28 dagars cykel dem senaste 2 månaderna. Kollade du ÄL med stickor eller tempade du?

Jag får ont när jag har ÄL så jag har varken testat med ÄL stickorna eller tempat utan haft mys nästa hela den veckan ÄL skulle ske.. haha! Man tycker det borde ha hänt något när man myst typ 5 ggr på 4 dagar haha.. Jag är BIM -3 idag och kommer inte testa idag utan avvaktar till imorgon. Hade neg igår med ett känsligt test :( eller såg typ en skugga som jag säkert inbillar mig om
    Jag kollade äl med både stickor och temp så den är bekräftad :)

Ja men än är det inte försent för dig, du har några dagar på dig ;)
  • Preet90
    fancyr skrev 2024-01-22 10:18:00 följande:
    Jag kollade äl med både stickor och temp så den är bekräftad :)

Ja men än är det inte försent för dig, du har några dagar på dig ;)
    Håller tummarna för oss båda, känner du några symtom ännu? 
  • fancyr
    Preet90 skrev 2024-01-22 10:23:52 följande:
    Håller tummarna för oss båda, känner du några symtom ännu? 
    Ja, molvärk/mensvärk , drömmer mycket, dov illamåendekänsla , blödig. Typ det 
  • Preet90
    fancyr skrev 2024-01-22 10:52:16 följande:
    Ja, molvärk/mensvärk , drömmer mycket, dov illamåendekänsla , blödig. Typ det 
    när ska du testa igen?
  • fancyr
    Preet90 skrev 2024-01-22 12:06:57 följande:
    när ska du testa igen?
    Imorgon tänkte jag om inte mensen hunnit komma. Själv då? 
  • fancyr

Läste detta om detta med lutealfasen: 

Långa lutealfaser (längre än 14 dagar) kan bero på en hormonell obalans, som t.ex. vid polycystiskt ovariesyndrom (PCOS). Om du hade ägglossning för mer än 14 dagar sedan och fortfarande inte har fått mens kan du dock vara gravid.

• Juvellampa

Toknegativt på rfsus test idag, bim var igår (förmodligen)

Konstigt eftersom CB testa tidigt digital visade gravid i lördags. 

Antar kemisk graviditet. :( 

Får hoppas på nästa månad

Svar på tråden BIM JANUARI 2024