BIM JANUARI 2024
Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari.
Hoppas på många +++++
Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari.
Hoppas på många +++++
Kunde inte citera men woooow grattis!!! 🥳 Smurfananna
Grattis smurfananna!! Åh Fancyr jag håller tummarna för testet! Min mens är ett faktum men jag hoppar nog in i BIM feb och får engagera mannen lite mer inför nästa ÄL ;)
Grattis smurfananna!! Åh Fancyr jag håller tummarna för testet! Min mens är ett faktum men jag hoppar nog in i BIM feb och får engagera mannen lite mer inför nästa ÄL ;)
Någon som har erfarenhet av RFSU testa tidigt? Köpte ett i dag men tänkte vänta till imorgonbitti då är det 2 dagar innan bim.. kommer blir så ledsen om de blir negativt🤯
För min del så har jag fortsatt illamående och ömma bröst. Men jag kunde inte motstå att ta ett test till idag som var negativt. Men jag intalar mig stt det var för tidigt med det testet (vilket det var haha) och att jag inte tog med morgonurin.
Känner mig även helt helt sänkt sen ett tag tillbaka, och har därför tagit temp på dagen för stt se om jag har feber och därmed är sjuk. Men har bara visat lite förhöjt och inte känt mig sjuk i övrigt (typ snorigt eller så). Nu har jag inte mätt enligt någon konst men för varje dag har tempen ökat 0,1 grader. Idag ligger jag på ca 1,1 grad över min normala. Hoppas att det tillsammans med övriga symptom betyder att jag är gravid. Eller så är jag bara lite sjuk och har mer pms än vanligt.
Ska köpa ett CB testa tidigt ditigalt imorgon och kämpa livet ur mig för att testa på söndag eller måndag. Det blir då test på BIM-2/-1 & ÄL+13/14.
Men jag har en fråga som jag inte blir klok på.
På testerna står det ju att man kan testa exempelvis BIM-5. Men det kan ju vara ÄL+7 för någon och ÄL+11 för någon annan. Om det nu finns en graviditet så tänker jag att "graviditeten" har utvecklat sig lika långt på exempelvis ÄL+10 oavsett hur många dagar man ha kvar till mens? Kanske dåligt förklarat men jag fattar inte varför de skriver så när det kan skilja sig så otroligt många dagar från ägglossning beroende på ens cykel. Eller tänker jag fel?
Blir som en lite dagbok här. Mysigt och betryggande att gå in och läsa om er alla❤️
när dom skriver så ?6 dagar innan missad mens? osv då räknar dom från en cykel med 14 dagars lutealfas. Så det blir ju det som man också kallar för 9 dpo (days post ovulation). så jag tycker själv det är enklare och bara räknar på dom dagarna. Och det kan ju inte heller ge positivt förrän det är implanterat Så är implanteringen på 9dpo så kanske man ändå inte kan få plus förrän 11dpo osv. beror ju på hur snabbt det stiger
Hej,
Jag är ny i tråden och har BIM 25:e Jan alltså 6 dagar kvar.
Hade ÄL 10:e eller 11:e jan och har iaf inga symptom förutom lite trötthet men tänker att tröttheten kan bero på annat med.
Har ett barn sedan tidigare som är född 2017, plussade svagt BIM -5 med honom.
Han vill så gärna bli storebror så förhoppningsvis blir det ett plus snart. Kanske testar på söndag med ett sådant tidigt test.
Med sonen blev jag gravid på andra försöket. Fler som inte hade symtom men som plussat?
Jag har verkligen inte känt mig de minsta gravid denna månaden. Har varit gravid tre gånger de senaste två åren men då varit med om de osannolika oturen att det inte utvecklats korrekt pga kromosomavikelser.. så det har hjärtkrossande nog inte blivit någon bebis.. ingenting ska vara ärftligt.
Men alla gånger jag har haft olika typer av symtom, men ingenting alls mer än lite molnande som inför mens. Så har inte ens testat förens imorse (vilket för mig är sent) ÄL+11.
Hoppfull och glad men också livrädd och alla känslor däremellan
Tack Natalia! Det förklarar verkligen saken 😍
Stort grattis till er som plussat!❤️
Jag testade nu när jag vaknade, läste på testet igår (cb digitalt tidigt) att om jag testade idag skulle resultatet visas med 99% säkerhet. Så tänkte att jag kör! Det var tyvärr negativt så får invänta mensen och försöka igen nästa månad. Jävla skit rent ut sagt :(