• Jossolo

BIM JANUARI 2024

Här kan vi samlas vi som planerar barn och har BIM i januari. 

Hoppas på många +++++ 

• Svar på tråden BIM JANUARI 2024
  • fancyr
    cutepenguin skrev 2024-01-18 08:34:34 följande:

Rekommenderar verkligen dig att köpa ett CB digitalt testa tidigt. Så slipper du tyda svaga test! 🥰

De verkar inte finnas på de tre apotek som finns på min ort enligt hemsidan. Ska åka förbi och kolla. 
  • Smurfananna
    Hsim skrev 2024-01-18 08:17:04 följande:

Åh nej! 

Jag drämde på feber igår och vaknade med misstänkt mens start nu på morgonen, ÄL+10. Så väldigt kort lutealfas. Så nya tag till februari? 

Nej va tråkigt 😴 Ja får fortfarande bara lite ljusrosa på papper när jag går & kissar eller gör numer 2 så jag vet inte vad detta kan betyda. Hoppas såklart att det visar sig vara nidis. För när jag har mens så börjar störtblöda direkt & mycket i flera dagar så för mig är detta verkligen helt nytt. Men vi kanske ses i februarigruppen det vet man aldrig. Lycka till i fortsättningen ❤️
  • fancyr
    Smurfananna skrev 2024-01-18 09:14:10 följande:
    Nej va tråkigt 😴 Ja får fortfarande bara lite ljusrosa på papper när jag går & kissar eller gör numer 2 så jag vet inte vad detta kan betyda. Hoppas såklart att det visar sig vara nidis. För när jag har mens så börjar störtblöda direkt & mycket i flera dagar så för mig är detta verkligen helt nytt. Men vi kanske ses i februarigruppen det vet man aldrig. Lycka till i fortsättningen ❤️
    Va märkligt. Har du tagit något test nyligen? 
    Ja vi kanske ses där :)
  • Natalina1451
    Pico skrev 2024-01-18 05:07:07 följande:
    Skrev i förra veckan efter mitt gravtest 4 veckor efter missfall som visade svagt svagt svagt positivt, tog ett Clearblue plus-test på eftermiddagen som med lite vilja kanske visade något svagt men jag avslog det hela.

tog idag ett nytt test som var tydligt positivt både med de billiga testa tidigt stickorna och plus-testet!! Vad tror ni om det här? Kan HCG gå upp igen så efter ett missfall? Eller kan det vara en ny graviditet? någon som har kunskap/erfarenhet?

Får ju helt klart ringa dem idag och meddela detta så får jag se vad de säger..
    Det stiger inte efter missfall på det sättet. Så det låter absolut som en ny graviditet, grattis 🤗
  • Natalina1451

Usch jag har haft en hemsk morgon, min man är bortrest så jag och barnen hade såklart en superbråkig morgon.. ville spy och gråta när jag väl kom till jobbat. 

men skakade av det och så åt vi en trevlig frukost tillsammans på kontoret, mitt i ett samtal med en kollega känner jag hur det rinner till. väl inne på toalett så fylls toaletten med klarrött blod, en hel fors. Jag har ju haft en extremt dålig känsla kanske mest pga det sena missfallet i oktober, så jag hade som tur var en binda redan. Har bara väntat på det. 

5+6 idag hoppas kroppen återhämtar sig snabbare än sist. 

• Cececilia
    Natalina1451 skrev 2024-01-18 09:46:54 följande:

Usch jag har haft en hemsk morgon, min man är bortrest så jag och barnen hade såklart en superbråkig morgon.. ville spy och gråta när jag väl kom till jobbat. 

men skakade av det och så åt vi en trevlig frukost tillsammans på kontoret, mitt i ett samtal med en kollega känner jag hur det rinner till. väl inne på toalett så fylls toaletten med klarrött blod, en hel fors. Jag har ju haft en extremt dålig känsla kanske mest pga det sena missfallet i oktober, så jag hade som tur var en binda redan. Har bara väntat på det. 

Beklagar 💔 Hoppas kroppen kommer tillbaka fort ????
  • Hejkoala

Hej! 

om ett äl test är positivt (cb rosa) dvs glad gubbe i förrgår.
    sen tog jag lila med och den blinkade i förrgår och även igår.
    idag, imorse tog jag nytt cb lila. Fast gubbe.
    hur kommer det sig att de visar så olika? Enligt de rosa ska ju äl ske inom 48 h och nu med den fasta gubben på lila är de yttligare 48h.. 
    någon som varit med om samma? När sker egentligen äl? 

• fancyr

Nej va tråkigt Natalina :( sånt där önskar man ingen. Hoppas du får möjlighet att vila. Starkt av dig att ändå gå till jobbet. Jag var så nere imorse i kombination med sömnbrist att jag sjukskrev mig. Orkade inte träffa klienter i kris idag. 
  • 88Mia88

Oh nej! Beklagar verkligen. Hoppas att kroppen återhämtar sig snabbt och att det går bra nästa månad. Skickar styrkekramar!
Svar på tråden BIM JANUARI 2024