Inlägg från: fancyr |Visa alla inlägg
  • fancyr

BIM JANUARI 2024

Har precis fått mens om det mot förmodan inte skulle vara något annat men det tror jag inte. Så nästa bim blir för mig 22/1 

1/1 - Madicken2023, 3e barnet, 3e försöket
    1/1 Ovissheten, 2:a barnet 6:e försöket (två kem grav)

3/1 Mhe, 5:e barnet, 5:e försöket
    3/1 Höst2023, 1a barnet, 5:e försöket 
    4/1 LillaPingvin, 3e barnet, andra försöket
    4/1 nellys 2a barnet, fjärde försöket
    4/1 Obalem 3e barnet, första försöket
    6/1 - jossolo, 3e barnet, andra försöket 
    7/1 - Anga, 3e barnet, första försöket
    8/1 hejkoala 3:barnet, fjärde försöket 
    8/1 pippi12345 3:e barnet, fjärde försöket
    11/1 - juliab, 2a barnet, 6:e försöket
    12/1 -Kvinnan97, 2a barnet, 2a försöke
    12/1- gbg mamma, 3e barnet, 2a försöket. 
    12/1 Anonym01082121-2a barnet ca 8 försöket
    13/1 - amiilee, 1 barnet, 9e försöket
    13/1 - cececilia, 1a barnet, många försök
    16/1 - Adaad, 1 barnet, (ett MA i sept) 4:e försöket efter Ma.
    19/1 - bebissugen91, 1a barnet, 5e försöket
    22/1 - fancyf 3e barnet, 2a försöket 
  • fancyr
    Kiwikiwi skrev 2023-12-28 08:53:20 följande:

Någon som gör något speciellt för att "maxa fertiliteten"? Förra graviditeten tog jag en större dos d-vitamin vid ägglossning, hade läst om det, den gången blev jag gravid direkt men testade ta lite extra vitamin i december men de gav inte resultat.

Vi båda har börjat äta folsyra och omega 3 med fiskolja. mannen har även slutat ta varma bad som han älskar hehe. det är väl typ det. har hört att man kan göra annat men det är inte vetenskapligt bevisat Så vitt jag läst (kan ha fel). 
    själv Har jag precis börjat tempa med NC men blev besviken, fick inte en bluethooth termometer och den vanliga ser man ju inte i mörkret så fick lysa med mobilen för att se vad tempen var. riktigt besviken för den kostnad man betalade. Står att jag ska synka med tempen men den har ingen bluetooth knapp 
  • fancyr
    Juliab skrev 2023-12-28 11:40:59 följande:
    Vad dåligt! Har du hört av dig till NC? De måste ju skicka en ny. Jag har BT-termometern men ärligt talat så funkar den sådär. Jag brukar mäta vid 05 när dottern väcker mig och så synkar jag senare när jag går upp. Men BT-knappen får jag trycka på typ 10 ggr för att den ska reagera och skicka över datan till appen. 
    Hur hör man av sig till NC?
  • fancyr
    Oväntadedrömmen skrev 2023-12-29 20:10:06 följande:
    Tack så mycket. Jag räknade och insåg att vi är på 17de försöket, utan ett enda plus innan. Så känns helt galet att få ett plus 🙈

Har köpt ett digitalt tidigt test att ta imorgon, för att få ett tydligare svar 😁
    Men grattis va roligt!!! 😃😃🥳🥳
  • fancyr
    Oväntadedrömmen skrev 2023-12-30 05:38:40 följande:
    //

Okej, nu får jag välja att tro på det på riktigt 😭 

Det här året har varit det mest fruktansvärda året i mitt liv, med sjukdomar och nära anhörig som gått bort. Att få avsluta året såhär går knappt att ta in 😭❤️
    Grattis!!!
  • fancyr
    Natalina1451 skrev 2023-12-30 10:29:03 följande:

Bim är inte förrän den 4/1 men är ju testmissbrukare. ser ni vad jag ser?  Det ser rosa ut irl, men undrar nu. Är rfsu testa tidigt kända för spökstreck? 

också tagit tento testa tidigt och där kan man skymta något men inte sådär tydligt som denna.. och de ska vara lika känsliga 😵?💫 

tagit ett vanligt testa ofta också men det är solklart negativt, men de är ju från missad mens. 

Jag skulle säga grattis 🥳😍
  • fancyr

Läste att de som går igenom IVF rekommenderas en daglig dos på 30µg av vitamin D. 

• fancyr

Äl idag enligt prognoserna och blev väckt av sambon nyss så kunde inte somna om. Tog tempen nu istället för 6 och kan då se att jag har en tempökning från 36.08 till 36.23 (med omvandlaren). kul att faktiskt kunna se att kroppen funkar, troligen. Visst måste man ha en tempökning i 3 dagar för bekräftad äl? 

fick dessutom positivt på LH test igår förmiddag :) 

• fancyr

Ägglossning igår enligt temp och LH test så idag 1DPO .. vi får se hur detta tar sig 🤞🏼bim 22/1 

• fancyr
    Nimet123 skrev 2024-01-08 14:58:22 följande:

Hej mensen kom idag :(
    nästa ÄL är 22 januari

Va tråkigt :( var det väntat eller kom det som en sämre överraskning? 
Svar på tråden BIM JANUARI 2024