Kristina95 skrev 2024-04-08 12:19:36 följande:
Mycket som händer här i tråden - Jossan, ledsen för din skull ❤️ håller tummarna för att du återhämtar dig fint 🤍
liten uppdatering från mig- idag gjorde jag mitt första äggplock. Var lite nervös inför hur ont det skulle göra. Hade 25 st äggblåsor på senaste ultraljudet så har haft ont i magen de senaste dagarna. Äggplocket gick bra och det fanns 30 äggblåsor varav 27 St ägg. Vet inte vad som är bra eller dåligt men ont i magen och risk för överstimulering. Operationen var absolut hanterbar.
ingen färsk återföring denna månad, tråkigt såklart. Så nu blir det en paus i 1-2 månader för att återföra förhoppningsvis fryst embryo därefter. Får se hur många som klarar sig och utvecklas. Spännande!
min sambo har oligozoospermi så det är lite skarpt läge just för vår del huruvida vi lyckas befrukta äggen. Men jag håller hoppet uppe. 🙏
hur lång tid tog det för er andra att få mensen när ni inte gjort en återföring samma månad?
Hej Kristina,
vad härligt att höra att det äggplock gick bra!
Jag hade väldigt liknande erfarenhet som dig - stor mängd ägg vid äggplocket (34 st) och därmed ingen återföring denna månad. Fick du rekommendationen att ta cyclogest nu ett tag efteråt? Jag hade det utskrivet sedan tidigare och de rekommenderade mig att ta det efter plocket då det kan minska risken för överstimulering som jag förstod det. Min mens kom igår, 6 dagar efter äggplocket. Sen vet jag inte om cyclogesten påverkade ankomstdatumet för den något eftersom jag slutade med dom typ prick ett dygn innan.
sköterskan sa imorse att om jag hade fortsatt ta Cyclogest hade nog mensen dröjt lite till eftersom den kan uppehålla den, så jag är nöjd att jag pausade det i helgen då man såklart är ivrig att FET-datumet ska komma närmare!