• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    Ellen123486 skrev 2024-03-29 17:58:35 följande:

Tack! Vi satte in en blasto. Nervösa dagar till testdagen som tillslut visade sig vara positivt. 🥰 det är rätt obeskrivligt fortfarande och svårt att ta in då man varje månad har testat och det visat negativt under en lång period. På tisdag är vi i v 7 + 4 och ska på första ultraljudet. Jag vågar inte riktigt fira detta ännu men när vi kommer förbi vecka 12 så kan jag pusta ut. 

Jag håller tummarna för er alla! ❤️

Grattis! Hoppas ultraljudet gick bra! 😍🤞
  • EFW
    Ivfgotthisfromnow skrev 2024-04-04 14:26:55 följande:

Äntligen! Imorse gav min man klartecken till att han också är redo för syskonförsök! 

jag var snabb på bollen och ringde RMC. dom skickar hem remisser för blodprov. 

mensen kom imorse. Kan vi hinna med en fet denna cykel tro? 🤔

Så kul grattis! 🙌🏻 Kanske om kliniken är snabb, man kan ju alltid hoppas! ❤️
  • BaeA
    Zingostardust skrev 2024-04-04 16:43:51 följande:
    Såg ditt svar nu! Hur har det gått, hur såg det ut i tisdags? Blir det av imorgon? Håller tummarna att allt går vägen nu {#emotions_dlg.flower}
    Tack snälla du! När jag var där i tisdags mätte hon 11,5 mm på selmhinnan. Så i morgon blir det FET av fem dagars och direkt efter kommer jag även att få intralipid för att få ner immunförsvaret. 

Random fråga till alla, jag går på antibiotika och min sista tablett ska tas lördagförmiddag tar två om dagen. Hinner ta en i morgon innan FET. men sen är det två kvar. Kväll + morgon lördag. Tror ni att det är farligt/har en påverkan? Ska såklart rådfråga, men hur tänker ni? 
  • Barbrastreisand

Hej, jag kapar lite tråden här för att se om någon kan hjälpa mig. Fick svar på mitt AMH värde som låg på 15pmol/L. Men jag har svårt för att hitta information om det är ett bra/dåligt värde? Är 32 år gammal och en äggstock ifall det har någon betydelse?

• Zingostardust

Hej,

Någon som har varit med om att inte ta cyclogest. Har nu inför FET tagit 2 sprutor ovitrelle. Tog en 3e efter insättning. Ska inte ta cyclogest. Är det vanligt att man gör så? Förstår inte riktigt hur ovitrelle ska hjälpa istället för cyclogest. 

Ska ringa kliniken. I veckan men tänkte om nån vart med om samma. Glad

• Grunkemoj

Hej alla!

ligger och läser och känner mig trygg i att det finns andra som vet vad man går igenom. Tack för att ni delar med er!

jag och min man har genomgått tre behandlingar hittills, vi har aldrig lyckats få till frysen (den här gången vet jag faktiskt inte). Återföring dag 2 har vi gjort, plussade förra omgången med fick MF bara några dagar efter plus. 

Den här omgången valde man (från rp) att återföra två embryon dag 2, eftersom vi inte får något till frysen. Så nu är jag på ruvardag 7 och smygtestade lite med ett testa tidigt test (behövde inte ens vänta till kontrollinjen var blöt för att få positivt (medveten om att det kan vara sprutorna som hänger i)) testade med en vanlig sticka ikväll och fick ett svagt streck. 

hoppfull, men såklart is i magen eftersom vi vet hur det kan gå. 

funderar på om någon mer har fått två embryon återförda? Vår embryolog var exalterad över behandlingen 😅 tydligen väldigt ovanligt att de återför två?

• MarieJonsson
    BaeA skrev 2024-04-02 19:19:22 följande:

Ja, skönt att ni kunde prata med dem redan idag och veta hur det går. Våra gillade IVF mer än ICSI faktiskt.  Nja, inte mer än att de ville undvika blodpropp för det kan ske om man blir överstimulerad som jag förstod det (men är inte säker). Och finns säkert olika metoder som man kan göra för att försöka minska på risk.

Var hos kliniken idag och har planerat FET och intralipid på fredag! känns som mitt första riktiga försök efter alla åkommor och hinder. 

En sen uppdatering! Men jag hoppas att allt gick bra på din FET i fredags och håller såklart alla tummar för dig nu. 

Jag själv pausade cyclogesten i helgen (upplevde att jag mådde illa av den, plus att den inte var jättenödvändig då vi hade planerad totalfrys) då jag i övrigt mådde bra efter plocket, och mensen kom 1 dygn efter det. Fick veta av sköterskan imorse att mensen kommer ofta när man slutar med den, men skönt för mig för nu är jag ju ett steg närmare vår FET (6 veckor ungefär)! 

Låg sömnlös inatt i väntan på resultatet av frysningen som skedde under helgen, och fick det helt ofattbara beskedet att 9 stycken 5-6 dagars kunde frysas in med högsta kvalitet. Kunde inte prata på minuter efter det beskedet utan tårarna bara sprutade. Jag vet att det fortfarande inte är några garantier för något, men det har varit så omtumlande veckor med sprutor, hormoner och äggplock, illamående etc att det känns som den största lättnaden i världen att vi nu har många chanser på oss. 

Har många tidiga missfall i bagaget, så förhoppningvis ökar ser här våra chanser att det snart blir vår tur! 

• J000ssan

Tyvärr var där inget idag💔💔hade slutat utvecklas i v 4 ngt! Så mest en liten säck! Så nu tar jag piller för att få ut det! är så tom inombords! Men min privata läkare är så fantastiskt! vi Ska göra hysteroskopi hos honom nu! Vill inte höra ngt negativt om detta då jag är otroligt nervös så vill va lyckligt ovetande om hur det känns osv! 

• Ellalis
    J000ssan skrev 2024-04-08 10:20:48 följande:

Tyvärr var där inget idag💔💔hade slutat utvecklas i v 4 ngt! Så mest en liten säck! Så nu tar jag piller för att få ut det! är så tom inombords! Men min privata läkare är så fantastiskt! vi Ska göra hysteroskopi hos honom nu! Vill inte höra ngt negativt om detta då jag är otroligt nervös så vill va lyckligt ovetande om hur det känns osv! 

Åhhh vad ledsen jag blir för din skull! Var med om samma somras (bara en liten säck och fick ta piller för att få ut det) så vet hur det känns. Man känner sig helt tom som du säger men tiden läker såren Massa massa styrke kramar till digHjärtaHjärta Skönt att läkaren är fantastisk och att han vill undersöka mer! Hjärta
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-04-08 10:20:48 följande:

Ååå så tråkigt! Skickar massa kramar ❤️❤️❤️
    Du ska se att undersökningen kommer gå galan! Heja er!! 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024