• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EmmyLO
    Rias skrev 2024-04-10 16:06:41 följande:

Hej! Jag har följt den här tråden ett tag men det här blir mitt första inlägg. Det har varit spännande att följa allas olika resor genom IVF! Jag och min sambo var idag på vårt första besök på RMC Malmö och har några frågor som förhoppningsvis någon här kan svara på. 

Behöver både jag och min sambo ta prover för klamydia? Under utredningen då testades bara jag men i papperna från RMC är det inte helt tydligt. 

Är det någon som går på RMC Malmö som vet hur det ser ut med väntetider? Är det vanligt att man bli nekad att starta behandling?

tacksam för svar! 

Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Jag går tyvärr inte hos RMC och minns inte heller att vi gjorde klamydiatest, men kan bara ha missat det. Om jag var du skulle jag ringt och frågat, det kan möjligen vara olika från klinik till klinik. 

Stort lycka till!
  • Anonym (rmc malmö)
    Rias skrev 2024-04-10 16:06:41 följande:

Hej! Jag har följt den här tråden ett tag men det här blir mitt första inlägg. Det har varit spännande att följa allas olika resor genom IVF! Jag och min sambo var idag på vårt första besök på RMC Malmö och har några frågor som förhoppningsvis någon här kan svara på. 

Behöver både jag och min sambo ta prover för klamydia? Under utredningen då testades bara jag men i papperna från RMC är det inte helt tydligt. 

Är det någon som går på RMC Malmö som vet hur det ser ut med väntetider? Är det vanligt att man bli nekad att starta behandling?

tacksam för svar! 

Både jag och min sambo behövde ta klamydia-prov på RMC Malmö. Och vi har inte blivit nekade någon gång denna omgång (sen nov-22) men blev det förra omgången (ca april-jun 2020).
  • theremustbeabetterway

Är två dagar från insättningsdatum, har börjat med Cyclogest sen igår och är SÅ TRÖTT! Minns inte att jag blivit såhär trött innan av progesteron men ser ju på biverkningar att det kan hända. 

Jag har även fått en annan dos denna gång och kommer öka från 1x400 mg 2ggr/dag till 2x400 mg 2ggr/dag från insättningen, dvs från 800mg/dag till 1600mg/dag. Har någon annan fått så hög dos av progesteron förut? Plus att jag kommer ta både vaginalt och rektalt Död Fasar lite för tvåveckorsperioden innan testdagen då jag måste ta dem utan att veta om det verkligen lönar sig haha. Sen fasar jag också lite för om det tar sig och jag måste fortsätta med dem i flera veckor till......

• Zingostardust

Hur går det för alla ruvare? :)  Ruvardag 7 nu och sååå sugen på att testa. Har dock kvar ovitrelle sprutan ännu. Inga direkta symtom. Trött som aldrig förr idag och flåsig när jag går och pratar samtidigt. Det är väl det....hoppas på att det är goda tecken. Imorgon är dagen jag vid förra gången fick mensvärk och 2 dagar senare kom blödningarna. Så är lite nervös inför nästa vecka. 🌸🌸

• BaeA
    Zingostardust skrev 2024-04-12 18:07:40 följande:

Hur går det för alla ruvare? :)  Ruvardag 7 nu och sååå sugen på att testa. Har dock kvar ovitrelle sprutan ännu. Inga direkta symtom. Trött som aldrig förr idag och flåsig när jag går och pratar samtidigt. Det är väl det....hoppas på att det är goda tecken. Imorgon är dagen jag vid förra gången fick mensvärk och 2 dagar senare kom blödningarna. Så är lite nervös inför nästa vecka. 🌸🌸

Dina symptom låter ju lovande! Tar du Ovitrelle istället för Utrogestan/progesteron?

Jag är ganska så säker på att min mens kommer komma i helgen tyvärr, har börjat få lite mensvärk nu och min temperatur sjönk även igår. Plus att jag inte känner någonting alls. Men håller tummarna för er andra. 

• Zingostardust
    BaeA skrev 2024-04-12 18:34:29 följande:

Dina symptom låter ju lovande! Tar du Ovitrelle istället för Utrogestan/progesteron?

Jag är ganska så säker på att min mens kommer komma i helgen tyvärr, har börjat få lite mensvärk nu och min temperatur sjönk även igår. Plus att jag inte känner någonting alls. Men håller tummarna för er andra. 

Ja precis Ovitrelle istället för progesteron denna gång.

Om det är något jag lärt mig är att med IVF kan vad som helst kan hända. Hoppet är inte ute förrän testet visar negativt. Jag håller tummarna för att det det är växtvärk och inte mensvärk! Hjärta
  • Ivfgotthisfromnow

Vi kommer inte hinna med FET denna cykel eftersom våra prover inte kommer hinna bli klara och läkarbesök måste också bokas in 😫 
    hoppas på nästa! Men är det någon här som har koll på om det är smart att ta hpv-vaccin såhär cykeln innan en återföring? 

kan det ha någon påverkan tro? 

tänkte även testa bisolvonmetoden, någon som har erfaren kring den? 🥰

• Louieee

Hej! Skrev i tråden för några veckor sen. Fick tillbaka en 3 dagars ET den 28e, fick mens i torsdags och testade negativt på testdagen i fredags. Jag får starta direkt igen och ska börja testa för ägglossning nästa vecka. Är det någon annan här inne som gjort FET i naturlig cykel direkt efter en misslyckad ET? 😊 isåfall, när kom ägglossningen? Vart cykeln rubbad efter hormonerna och äggplocket? 

• EFW
    Louieee skrev 2024-04-14 21:15:52 följande:

Hej! Skrev i tråden för några veckor sen. Fick tillbaka en 3 dagars ET den 28e, fick mens i torsdags och testade negativt på testdagen i fredags. Jag får starta direkt igen och ska börja testa för ägglossning nästa vecka. Är det någon annan här inne som gjort FET i naturlig cykel direkt efter en misslyckad ET? 😊 isåfall, när kom ägglossningen? Vart cykeln rubbad efter hormonerna och äggplocket? 

Vad tråki att det inte blev något ❤️ Jag fick inte köra på med FET men är ganska säker på att jag haft äl denna cykel. Tempen är förhöjd (har dock bara tempat senaste veckan så vet inte helt säkert när äl var utan går på symptom) men jag tror mensen kommer i morgon eller onsdag. Så kan hålla dig uppdaterad 😊
  • Louieee
    EFW skrev 2024-04-15 06:24:13 följande:
    Vad tråki att det inte blev något ❤️ Jag fick inte köra på med FET men är ganska säker på att jag haft äl denna cykel. Tempen är förhöjd (har dock bara tempat senaste veckan så vet inte helt säkert när äl var utan går på symptom) men jag tror mensen kommer i morgon eller onsdag. Så kan hålla dig uppdaterad 😊
    Okej, ja absolut 🙌🥰 då blir det FET för dig om några veckor alltså?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024