• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-04-03 08:13:16 följande:
    Jaha nu är man tillbaka med världens oro Igen! Inte fått 3+ än! Testade nu imorse, 1 v efter jag fick 2-3 o h fortf 2-3! Så rädd något är fel! UL på måndag, känns som en evighet tills dess! Svårt och fokusera på annat😔😔❤️
    Inget behöver vara fel, ❤️ Om du är orolig så kan du säkert få göra ett blodprov för att se hur du ligger i hcg. Jag är väldigt säker på att våra små frön utvecklas i lite olika takt i början då man ofta blir lite framflyttad när man är på RUL. Så därför kan hcg vara varierande så tidigt i en grav. Tror det är därför vissa foster inte alltid har hjärtslag när man gör vul och sedan en vecka senare så ser allt bra ut men man blir tillbakaflyttad. 😊
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-04-03 10:03:48 följande:
    Inget behöver vara fel, ❤️ Om du är orolig så kan du säkert få göra ett blodprov för att se hur du ligger i hcg. Jag är väldigt säker på att våra små frön utvecklas i lite olika takt i början då man ofta blir lite framflyttad när man är på RUL. Så därför kan hcg vara varierande så tidigt i en grav. Tror det är därför vissa foster inte alltid har hjärtslag när man gör vul och sedan en vecka senare så ser allt bra ut men man blir tillbakaflyttad. 😊

Tack underbara du för lite peppande ord🙏❤️ja så kan de säkert vara! Du har helt rätt!!! 

jag har bara sån sjuk otur med mkt så tror alltid det värsta, och de tär så mkt på en! 😔❤️

• LinneaWookie
    J000ssan skrev 2024-04-03 10:07:25 följande:

Tack underbara du för lite peppande ord🙏❤️ja så kan de säkert vara! Du har helt rätt!!! 

jag har bara sån sjuk otur med mkt så tror alltid det värsta, och de tär så mkt på en! 😔❤️

Håller alla tummar! Man blir ju nojig för minsta lilla och det känns som varje dag är en evighet. Jag skulle nog också be om ett blodprov för att få lite lugn i sinnet. Det är säkert ingen fara alls{#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Razorcrest

J00san: Åh, tänker också att det inte behöver vara något fel Hjärta Läst flera som haft svaga positiva gravtest som ändå blev hur bra som helst :) Håller tummarna för dig på måndag Hjärta

Jag har precis kommit hem efter första UL inför FET. Tagit letrozol och har två äggblåsor på gång, men inte tillräckligt för ovitrellen ännu (tror de var ca 11-12 mm). Ska tillbaka nästa vecka och då är det förhoppningsvis dags! Mycket väntan blir det, men vad gör några dagar till i det stora hela :) Om allt går enligt plan blir återföringen på min födelsedag så hoppas det är ett gott tecken :)

• LinneaWookie

Länge sen jag skrev nu...Hoppas det går bra för alla Hjärta

Vi ska ju försöka göra återföring nu vid nästa ÄL efter att ha gjort äggplock i februari och det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Vi fick tyvärr bara två st 2-dagars till frysen. Vi fick till fyra befruktade men hälften klarade sig inte så de vågade inte försöka få till blastos utan frös ned dem som 2-dagars.
    Bara det känns ju lite jobbigt, men försöker hålla hoppet uppe.

Vi valde vänta en månad extra pga att det var så mycket som hände i mars och det kändes inte som att den extra stressen var något positivt i samband med detta så det blir i nästa cykel.

Är det många som varit med om dubbel ägglossning efter hormonstimulering inför ÄP?
    Min första mens efter plocket kom ungefär en vecka för tidigt, och sen tror jag jag hade ÄL i rimlig tid enligt den tidiga mensen men nu har jag haft massa ÄL-sekret igen och det sammanfaller ungefär med när jag skulle haft i vanliga fall om inte mensen varit så tidig. Men jag har läst att det ska vara rätt vanligt...

Så nu känns det som jag kanske får vänta till vanlig tid för nästa mens ist för att den hoppat till tidigare (permanentDrömmer) som jag hade hoppats på haha.

Vill bara att det ska ske så snart som möjligt, men är samtidigt så nervös för det har misslyckats så många gånger tidigare, och nu när vi har ett barn redan så blir varje försök så oerhört kostsamt. Ugh...

Ta hand om er allihop!

• J000ssan
    LinneaWookie skrev 2024-04-03 10:21:33 följande:
    Håller alla tummar! Man blir ju nojig för minsta lilla och det känns som varje dag är en evighet. Jag skulle nog också be om ett blodprov för att få lite lugn i sinnet. Det är säkert ingen fara alls{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Jaaaa så hemskt är det!!!😔tänker var ber man  om blodprov! UL är hos min läkare som skickade min remiss för ivf!PÅ  Rmc har jag inte tid för UL förrän 29/4 , de hade fullt! Så min andra läkare är snäll och kollar nu! För om de nu slår ett hjärta på måndag, behöver man ändå ta blodprov på hgc?❤️
  • J000ssan
    Razorcrest skrev 2024-04-03 10:23:59 följande:

J00san: Åh, tänker också att det inte behöver vara något fel Hjärta Läst flera som haft svaga positiva gravtest som ändå blev hur bra som helst :) Håller tummarna för dig på måndag Hjärta

Jag har precis kommit hem efter första UL inför FET. Tagit letrozol och har två äggblåsor på gång, men inte tillräckligt för ovitrellen ännu (tror de var ca 11-12 mm). Ska tillbaka nästa vecka och då är det förhoppningsvis dags! Mycket väntan blir det, men vad gör några dagar till i det stora hela :) Om allt går enligt plan blir återföringen på min födelsedag så hoppas det är ett gott tecken :)

Tack snälla alla för peppandet! Ni är så förstående och underbara❤️❤️
    gud vad spännande med FET!! Tänk om de blir på din födelsedag , då är det meningen! Håller alla tummar 🙏❤️
  • EFW
    LinneaWookie skrev 2024-04-03 10:28:28 följande:

Länge sen jag skrev nu...Hoppas det går bra för alla Hjärta

Vi ska ju försöka göra återföring nu vid nästa ÄL efter att ha gjort äggplock i februari och det blev totalfrys pga risk för överstimulering. Vi fick tyvärr bara två st 2-dagars till frysen. Vi fick till fyra befruktade men hälften klarade sig inte så de vågade inte försöka få till blastos utan frös ned dem som 2-dagars.
    Bara det känns ju lite jobbigt, men försöker hålla hoppet uppe.

Vi valde vänta en månad extra pga att det var så mycket som hände i mars och det kändes inte som att den extra stressen var något positivt i samband med detta så det blir i nästa cykel.

Är det många som varit med om dubbel ägglossning efter hormonstimulering inför ÄP?
    Min första mens efter plocket kom ungefär en vecka för tidigt, och sen tror jag jag hade ÄL i rimlig tid enligt den tidiga mensen men nu har jag haft massa ÄL-sekret igen och det sammanfaller ungefär med när jag skulle haft i vanliga fall om inte mensen varit så tidig. Men jag har läst att det ska vara rätt vanligt...

Så nu känns det som jag kanske får vänta till vanlig tid för nästa mens ist för att den hoppat till tidigare (permanentDrömmer) som jag hade hoppats på haha.

Vill bara att det ska ske så snart som möjligt, men är samtidigt så nervös för det har misslyckats så många gånger tidigare, och nu när vi har ett barn redan så blir varje försök så oerhört kostsamt. Ugh...

Ta hand om er allihop!

Jag har inte haft två ägglossninga, men jag tror jag haft min första äl efter misslyckat ET och den har varit kraftig och jag har haft ont i båda äggstockarna. Jag har funderat på om det beror på äggplocket som ju var för 4 veckor sedan. Jag har fortfarande äl värk 😅 Så jag tror nog att det kan bli lite knas och säkert inte omöjligt att du haft äl två gånger. 

om det inte var så att vi hade manlig faktor så skulle jag nästan börjat tro att risken för tvillingar var hög denna månad 😂😅

Men vi få hålla tummarna för era två små i frysen ❤️🤞Ju mer man läser så förstår man att allt kan hända under ivf. Och verkar inte helt ovanligt att man blir gravid på den insättningen när man trodde på det minst 😍
  • Ivfgotthisfromnow

Äntligen! Imorse gav min man klartecken till att han också är redo för syskonförsök! 

jag var snabb på bollen och ringde RMC. dom skickar hem remisser för blodprov. 

mensen kom imorse. Kan vi hinna med en fet denna cykel tro? 🤔

• Zingostardust
    BaeA skrev 2024-03-31 15:51:33 följande:
    Spännande, det blir troligtvis FET för mig på fredag också. Har gått på Letrozole och var hos kliniken i torsdags men då tyckte de inte min slemhinna var tjock nog, så blev tillsagd att tracka och nu fick jag LH igår och har bara 5-6 dagars blaston i frysen. Ska dock dit på tisdag igen för att mäta slemhinman. Men vet inte om jag behöver ta ovitrellen (ev tisdag då). Har tyvärr ingen erfarenhet har gjort i naturlig och helt stimulerad tidigare 
    Såg ditt svar nu! Hur har det gått, hur såg det ut i tisdags? Blir det av imorgon? Håller tummarna att allt går vägen nu {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF/ICSI 2024