Anonym (Hmmmm) skrev 2023-12-04 20:06:57 följande:
Jag tror nog att du är den som ser det du vill se.
Trist om du har en sån erfarenhet av förskolan också, men alla förskolor är inte sådana.
Och jodå, pojken till min självstående vän är vare sig lillgammal eller underlig utan högst vanlig.
Vad gäller just donation är min egen osäkerhet (och det som gjorde att jag aldrig tog det spåret) att jag dels inte skulle orka med småbarnsåren själv och dels vill ha koll på den jag skaffar barn med, något man inte har en aning om i Sverige vid donation.
Men som sagt - de barn jag känner som är barn till självstående har inget av de sakerna du listar.
Bra att du avstod. Båda de farhågor du anför är ju relevanta.
Jag tror att de som gör dessa behandlingar ofta är så desperata, att de inte ens tänker på hur jobbigt det kommer att bli att vara ensam under småbarnsåren. Sömnbristen, att aldrig få vara i fred, att aldrig kunna gå någonstans ensam (utom till jobbet). Utan bara dra upp barnet ur sängen, få i det frukost, gå till dagis, åka till jobbet, tillbaka till dagis och hämta en trött och skrikande unge, gå med den till affären och handla mat, hem och vara med barnet tills det somnar, då man själv stupar i säng efter att ha gjort de nödvändigaste hushållssysslorna och lagt fram kläder till nästa dag. Dag ut och dag in, år ut och år in. Det är inget jag skulle rekommendera ens min värsta fiende.
Men som sagt, jag tror att dessa kvinnor har en så stark längtan efter en människa att höra ihop med, att de kväver sin eventuella oro, eller tänker att det alltid löser sig på något sätt bara det finns "kääääärleeeek". Så enkelt är det inte.