• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Lugn)
    Anonym (X) skrev 2024-05-03 20:01:00 följande:
    Jag har också frågat om upprepningarna.
    Ja, det är mycket märkligt. Verkar oförmögen att svara på frågor, använder konstiga ord och ja, upprepningarna ...
  • Anonym (Tiden går)
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-03 18:56:39 följande:
    Du är för rolig med dina floskler. Du har inte tagit några risker med att skriva en gång var tredje vecka några ord/artiga frågor, du har heller inte visat någon respekt för att du inte har visat tydligare att du är intresserad. Ordet överbelasta har vi redan diskuterat och det är nog ditt tramsigaste ord du använder.

Du tycker att du har visat framsteg för att du har skrivit till henne privat i ett halvår, det är säkert ett jättestort steg för dig i din värld, men för alla andra som har ett socialt liv är det ingenting att få ett random pm av någon. Det är inte den stora saken som du målar upp för dig själv, det är bara ett ynka pm någon gång nu och då som dessutom består mest av nonsens.

Jag gissar att tjejen redan misstänker att du är förälskad och hon är artig tillbaka för att hon inte vill såra dig och för att du är så förbehållsam, det finns ingen anledning för någon att skriva som du gjort om man inte är intresserad. Du behöver alltså inte oroa dig för att du belastar henne, hon har redan räknat ut det. Däremot så har hon haft alla chanser att svara dig lite mer, starta egen konversation med dig men eftersom hon aldrig har gjort det kan du dra slutsatsen att hon inte tänker på dig förrän du skriver. Hon har inte dig i sina tankar och lever sitt liv för fullt vilket du också borde göra.
    +1
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-03 20:01:00 följande:
    Jag har också frågat om upprepningarna.

Nej, det gör jag inte. (Varför skulle jag använda AI nu i svaren till er?) 

Jag upprepar så ni vet vad jag syftar på och så men också så ni inte tolkar saker i fel sammanhang.

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 20:18:08 följande:

Jag upprepar så ni vet vad jag syftar på och så men också så ni inte tolkar saker i fel sammanhang.

Skriver du på liknande sätt till henne?
  • Anonym (Lugn)

Av de anledningar jag skrev. Du upprepar dig, använder konstiga ord och verkar oförmögen att svara direkt på frågor. Istället babblar du på om annat som ingen frågat om. Precis som AI.
  • Anonym (X)

Alla upprepningar gör att antingen framstår du som lite korkad eller som att du tror alla andra är korkade.

Inget av det är en bra look.
  • Anonym (r)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-03 20:07:07 följande:
    Ja, det är mycket märkligt. Verkar oförmögen att svara på frågor, använder konstiga ord och ja, upprepningarna ...
    Det är väl ingen som tror på detta?

Tittat in ibland. Bara TS extrema feltolkningar av "hennes sms" säger allt.
  • anonym05swe
    Anonym (r) skrev 2024-05-03 20:33:53 följande:
    Det är väl ingen som tror på detta?

Tittat in ibland. Bara TS extrema feltolkningar av "hennes sms" säger allt.
    Ge ett konkret exempel? 
  • Anonym (r)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 20:36:32 följande:
    Ge ett konkret exempel? 
    Ge ett konkret exempel själv. På vad som helst.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-03 20:33:08 följande:
    Alla upprepningar gör att antingen framstår du som lite korkad eller som att du tror alla andra är korkade.

Inget av det är en bra look.
    Jag upprepar för att vara schysst mot de som inte läst hela tråden också :)
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?