• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 16:07:29 följande:
    Kolla arbetsförmedlingen själva. Av 8000 jobb försvinner ca 90% när man filtrerar efter körkort och även filtering dyker jobb upp som ändå kräver körkort
    Nej.

Vilka jobb söker du, med exempel?
  • Anonym (Hej)

Det är verkligen ingen annan som har det så tufft som du, känns livet ofta orättvist?

Den här psykologen du vägrar träffa, hon hade kunnat hjälpa dig se lösningar på dina problem istället för hinder, hon hade kunnat få dig att se mönster i dina tankegångar och hjälpt dig bryta det negativa mm.

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 19:09:26 följande:
    Jättebrett 
    Som vadå? Vilken bransch har du sökt på när 90 procent försvinner?
  • Meddelande borttaget
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-02-10 19:16:04 följande:

Hur det här laget har du hunnit bjuda ut henne väl? Var ju längesedan du sa att du skulle. Hur gick det?

Ska men har ej gjort det än
  • Anonym (...)
    Anonym (Hej) skrev 2025-02-10 17:28:09 följande:

Det är verkligen ingen annan som har det så tufft som du, känns livet ofta orättvist?

Den här psykologen du vägrar träffa, hon hade kunnat hjälpa dig se lösningar på dina problem istället för hinder, hon hade kunnat få dig att se mönster i dina tankegångar och hjälpt dig bryta det negativa mm.

Han hade väl kört med samma invändningar till den personen
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Smol)
    anonym05swe skrev 2025-02-10 16:07:29 följande:
    Kolla arbetsförmedlingen själva. Av 8000 jobb försvinner ca 90% när man filtrerar efter körkort och även filtering dyker jobb upp som ändå kräver körkort
    I princip ingen av våra nyanställda kommer via Arbetsförmedlingen. De söker via våra annonser på vår webbsida.
  • anonym05swe
    Anonym (Smol) skrev 2025-02-10 21:38:54 följande:
    I princip ingen av våra nyanställda kommer via Arbetsförmedlingen. De söker via våra annonser på vår webbsida.
    Alla företag annonserar inte efter jobb på samma sätt. Vissa gör knappt överhuvudtaget
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?