• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-04-30 23:04:19 följande:
    Jag gör det inte, inte skrivit om det någonting men andra killar gör sånt.
    Men så bra att du inte skriver om utseende som andra killar gör, då ser hon ju att du inte är intresserad av enbart utseende. Skriv om annat i stället som sagt
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-04-30 21:21:15 följande:
    Vet inte för vill inte riskera vara för "på" för respekterar henne och är inte som andra killar som enbart bryr sig om utseende när de faller för folk och inte respekterar den de gillar.
    Vad vet du om hur andra killar agerar och vad de bryr sig om? Sluta ha så mycket förutfattade meningar om andra människor!

Det finns absolut ingen anledning för denna tjej att tro att du endast bryr dig om hennes utseende med tanke på att du har kört low key i ett halvår nu, sluta med alla ursäkter och var ärlig istället. Det finns en stor risk att hon drar sig ur om du är tydlig med att du är intresserad av något mer men den risken kommer inte att minska bara för att du drar ut på det tills ni ses, antingen är hon intresserad av dig eller inte.

Bara du vet om hon faktiskt har svarat med lite engagemang i era meddelanden, du väljer att aldrig skriva ordentligt vad hon svarar dig vilket gör att jag tänker att det mest är smileys eller några korta ord- stämmer det? 
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-01 07:01:49 följande:
    Vad vet du om hur andra killar agerar och vad de bryr sig om? Sluta ha så mycket förutfattade meningar om andra människor!

Det finns absolut ingen anledning för denna tjej att tro att du endast bryr dig om hennes utseende med tanke på att du har kört low key i ett halvår nu, sluta med alla ursäkter och var ärlig istället. Det finns en stor risk att hon drar sig ur om du är tydlig med att du är intresserad av något mer men den risken kommer inte att minska bara för att du drar ut på det tills ni ses, antingen är hon intresserad av dig eller inte.

Bara du vet om hon faktiskt har svarat med lite engagemang i era meddelanden, du väljer att aldrig skriva ordentligt vad hon svarar dig vilket gör att jag tänker att det mest är smileys eller några korta ord- stämmer det? 
    Har du aldrig sett ett kommentarsfält på sociala medier? Har även hört sådant i omklädningsrum om vissa tjejer. 

Jag vill enbart säga efter att jag lärt känna henne ännu bättre och inte göra något förhastat. Jag har dessutom skrivit med henne en del.
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-01 16:38:12 följande:
    Har du aldrig sett ett kommentarsfält på sociala medier? Har även hört sådant i omklädningsrum om vissa tjejer. 

Jag vill enbart säga efter att jag lärt känna henne ännu bättre och inte göra något förhastat. Jag har dessutom skrivit med henne en del.
    Tror du att killar skriver med tjejer på samma sätt som de skriver i kommentarsfält eller på samma sätt som de pratar med andra killar i omklädningsrummet?
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-01 16:38:12 följande:

Om det är en allmän fråga och hon svarar på frågan och någon extra smiley är det inte att lära känna en person så du kommer inte att komma närmare henne om du fortsätter på det här sättet. Inte heller om ni inte ens är själva när ni väl ses så ditt enda sätt är att eskalera innehållet i dina pm.

Vad är det längsta ni har skrivit någon gång? Vad vet hon om dig t ex?
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-01 18:01:03 följande:
    Om det är en allmän fråga och hon svarar på frågan och någon extra smiley är det inte att lära känna en person så du kommer inte att komma närmare henne om du fortsätter på det här sättet. Inte heller om ni inte ens är själva när ni väl ses så ditt enda sätt är att eskalera innehållet i dina pm.

Vad är det längsta ni har skrivit någon gång? Vad vet hon om dig t ex?
    Ja, hon vet om mig och hon lägger även till extra-information ex. Vad ska jag göra för att eskalera då? 
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-01 16:40:00 följande:
    Tror du att killar skriver med tjejer på samma sätt som de skriver i kommentarsfält eller på samma sätt som de pratar med andra killar i omklädningsrummet?
    Nej men det är fortfarande samma personer. Vet inte heller om vad jag ska skriva för att nå de målen jag pratade om tidigare. 
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-01 18:28:00 följande:
    Ja, hon vet om mig och hon lägger även till extra-information ex. Vad ska jag göra för att eskalera då? 
    Vad har hon frågat om dug?

vad för sorts extra info ger hon, kan du ge ett exempel (hitta på liknande om personligt).

Det låter som du är drivande och hon svarar ja/nej fast med emojis också. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-01 18:38:13 följande:
    Nej men det är fortfarande samma personer. Vet inte heller om vad jag ska skriva för att nå de målen jag pratade om tidigare. 
    Frågan var hur du vet hur andra killar skriver till sina tjejer.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-01 19:30:10 följande:
    Frågan var hur du vet hur andra killar skriver till sina tjejer.

Det finns en sak som heter sociala medier duh. 

Vet dock att jag iaf inte gjort något fel mot hon jag gillar, att bara stressa igenom det skulle vara chockerande för henne förmodligen ändå och inte särskilt respektfullt heller som vissa sagt. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?