• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 10:59:29 följande:

Så jag ska vara tydlig? Borde jag skriva mer med henne? 

Tror inte det är kört.

Hur ser planen, i aktions och tid,  ut för att du från dagens läge ska komma till ett seriöst förhållande med henne.

Detta via stegen att hon inte får förstå att du är intresserad, till att ni lär känna varandra mer, träffas själva men ingen får veta något?

• Anonym (Tiden går)

Tror inte det är kört.

Du har redan fått svaren flera gånger. Men du struntar ju i dom. 

Nej, men vi andra tror det. Och hittills har ju inget hänt direkt som gör att du är närmare en relation än i vintras. 

• Anonym (Lugn)

Tror inte det är kört.

Nej, personligen tycker jag inte att du ska göra något alls. Precis allt tyder på att hon inte är intresserad. Inte av ha dig som vän och verkligen inte av att inleda en relation med dig. Eftersom du helt saknar erfarenhet så förstår du inte det än, men jag är helt övertygad om att det aldrig kommer att leda till något mer än du har här. Tror inte ens att hon skulle tacka ja till en oskyldig fika.

Vet att du inte är är förmögen att ta in det, men att fortsätta kommer inte att leda någonstans. Byt taktik och testa med någon annan.
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2024-05-03 11:21:54 följande:

Du har redan fått svaren flera gånger. Men du struntar ju i dom. 

Nej, men vi andra tror det. Och hittills har ju inget hänt direkt som gör att du är närmare en relation än i vintras. 

Jag har också följt råden (skrivit med henne och varit med henne på eventen) 

Inte? Har skrivit med henne

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 13:29:42 följande:

Jag har också följt råden (skrivit med henne och varit med henne på eventen) 

Inte? Har skrivit med henne

Har du föreslagit att träffas?
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2024-05-03 13:32:51 följande:
    Har du föreslagit att träffas?
    Jag har skrivit med henne iaf, vill lära känna henne bättre först innan jag gör det. Skrev för 3-4 dgr sedan sist. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 13:41:16 följande:
    Jag har skrivit med henne iaf, vill lära känna henne bättre först innan jag gör det. Skrev för 3-4 dgr sedan sist. 
    Du slösar bara din tid, kraft och känslor på det sättet. Om hon är ointresserad är det bättre att få veta det nu än om ett halvår-år eller hur lång tid detta märkliga projekt nu kan tänkas ta.
  • Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 13:41:16 följande:
    Du tar inte till dig av de råd du får

Exakt hur ska du lära känna henne bättre?
    Hur bra ska du känna henna innan du tänker föreslå att ses?
    Hur lång tid räknar du att det kommer ta?

repetera nu inte allt du skrivit en massa gånger tidigare utan svara på frågorna.
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2024-05-03 14:16:10 följande:
    Du tar inte till dig av de råd du får

Exakt hur ska du lära känna henne bättre?
    Hur bra ska du känna henna innan du tänker föreslå att ses?
    Hur lång tid räknar du att det kommer ta?

repetera nu inte allt du skrivit en massa gånger tidigare utan svara på frågorna.

Jo, det gör jag 

1. Genom att skriva med henne 

2. Tills det känns rimligt 

3. Vet inte 

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 14:22:55 följande:

Jo, det gör jag 

1. Genom att skriva med henne 

2. Tills det känns rimligt 

3. Vet inte 

Vad ska du skriv till henne så du lär känna henne bättre?

Tänk på att snart tar hon studenten med bal, fester mm sen rycker hon in och därefter är det kört. Du har en lucka på ca 8 veckor nu. Blir det inget under denna period kan du glömma henne.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?