• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)

Du fattar att hon förmodligen skrattar åt att du alltid skriver på måndagar?

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-04 21:00:32 följande:
    Nej, skrev tidigare i detta forum när jag skrev med henne ända in till efter midnatt haha. Så har definitivt skrivit med henne en del.
    Vad skrev ni om för djupare saker då? Frågade hon om dig? 

Nej, just det.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-04 21:53:07 följande:

Du fattar att hon förmodligen skrattar åt att du alltid skriver på måndagar?

Skriver inte alltid på måndagar..
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-04 22:25:22 följande:
    Skriver inte alltid på måndagar..
    Ha ha!
  • Anonym (X)

Och som av en händelse blev det måndag igen innan du skrev!

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-05 21:31:58 följande:

Och som av en händelse blev det måndag igen innan du skrev!

Kommer skriva senare än måndag men också mer än enbart den dagen kommande vecka. 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2024-05-05 21:57:05 följande:
    Kommer skriva senare än måndag men också mer än enbart den dagen kommande vecka. 
    Vad ska du skriva de dagarna då?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-05 21:57:05 följande:
    Det är inte helt vettigt att planera som du gör.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-04 20:04:02 följande:
    Det är klart att hon har en uppfattning om varför du skriver till henne eller har du många tjejer som skriver regelbundet till dig? Skriver du till fler tjejer?

Hon vet att du är intresserad, det behöver du inte fundera på, däremot vet hon kanske inte vidden av ditt intresse och att du funderar på den livslånga kärleken med henne i centrum. 

Du är inte närmare henne bara för att du har skrivit i ett halvår med henne, det handlar som sagt om innehållet i det ni skriver. Förstår du på riktigt inte det?

En uppfattning absolut och nej, jag skriver enbart till henne

Hur kan hon veta det? Jag funderar enbart på livslång kärlek i allmänhet och inte med henne i synnerhet då vi inte är ett par. 

Fast jag är närmre än om jag inte hade skrivit något och inte aktivt pratat med henne. Du målar också upp det som enkelt att bli ihop vilket ej stämmer 

• Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-06 19:11:21 följande:

En uppfattning absolut och nej, jag skriver enbart till henne

Hur kan hon veta det? Jag funderar enbart på livslång kärlek i allmänhet och inte med henne i synnerhet då vi inte är ett par. 

Fast jag är närmre än om jag inte hade skrivit något och inte aktivt pratat med henne. Du målar också upp det som enkelt att bli ihop vilket ej stämmer 

Du kan utan att oroa dig för att hon ska bli chockad intensifiera ditt skrivande, både i mängd och innehåll. Hon har förstått att du skriver till henne för att du är intresserad, hon kanske dock inte inser att du tänker på henne dagligen och har en otippat lång tråd om henne på Familjeliv.

När tycker du att det är dags att intensifiera er relation? När du har träffat henne i juli? Finns det några garantier alls att du kommer prata med henne då och få till en djupare kontakt när ni ses eller är det bara en dröm du har nu? Om ni lär känna varandra mer nu har du mycket större chans att få till ett vettigt snack med henne när ni väl ses.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?