• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-11 11:02:27 följande:
    Nja, hur lojal i tankarna har du varit med tanke på din tråd om att skaffa KK?
    Jag har inte skrivit med andra tjejer. Är lojal till hon jag gillar. 

Vilk verkligen vara med hon jag gillar. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 13:39:02 följande:

Sluta ljug. Du har inte bara skrivit, du har till och med träffat en annan.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-11 13:42:55 följande:
    Sluta ljug. Du har inte bara skrivit, du har till och med träffat en annan.
    Som inte blev en relation av och att träffa 1 person 1 gång är inte samma sak som att inte vara lojal. 

Logistiken är som sagt det största problemet till att jag inte träffat hon jag gillar själv. 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 14:00:05 följande:
    Som inte blev en relation av och att träffa 1 person 1 gång är inte samma sak som att inte vara lojal. 

Logistiken är som sagt det största problemet till att jag inte träffat hon jag gillar själv. 

Nej. Det är din rädsla, oerfarenhet samt avsaknad av mognad. 

Du är inte mogen för ett förhållande, så på sätt är det bra att du inte gör mer. 

• Anonym (H)

Kan du åka buss och tåg själv?
    Har du körkort?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 13:39:02 följande:

Du både skrev med och gick på dejt med en annan.
    Varför ljuget du?

(Att det inte blev en relation av det förtar inte att ni skrev eller träffadea, det förstår du va?)
  • Anonym (Do)

Det kan det i allra högsta grad vara beroende på vad man gör med den enda personen man bara träffar en gång.
  • anonym05swe
    Anonym (H) skrev 2024-05-11 14:03:33 följande:
    Kan du åka buss och tåg själv?
    Har du körkort?

Ja och ja såklart? 

Nej, har inte körkort 

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-11 14:52:27 följande:

Ja och ja såklart? 

Nej, har inte körkort 

Åk tåg och buss till henne, hur svårt kan der vara?

Varför har du inte körkort?
  • Anonym (Lugn)

Men sluta hitta på. Självklart är du inte lojal om du går på dejt med en annan.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?