• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)

Hallå TS?

ANONYM05SWE SKREV 2024-04-30 12:56:22 FÖLJANDE:

Hur stort problem är distansen också? Känner att det är jobbigt att inte kunna prata ordentligt med henne men också att det är något jag i en relation skulle kunna hantera bra då jag är bra på att ge folk det dem förtjänar 

Anonym (X) skrev 2024-05-02 21:55:17 följande:
    Hur har du testat det här? Vem är det du gett vad de förtjänar? Vad är du och den personen för varandra idag?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-03 16:42:04 följande:

Hallå TS?

ANONYM05SWE SKREV 2024-04-30 12:56:22 FÖLJANDE:

Hur stort problem är distansen också? Känner att det är jobbigt att inte kunna prata ordentligt med henne men också att det är något jag i en relation skulle kunna hantera bra då jag är bra på att ge folk det dem förtjänar 

Ja, alltså att jag är bra på att ge stöd, komma ihåg viktiga saker för personer osv.
  • Anonym (Hej)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 15:39:44 följande:
    Jag har redan tagit risker som att skriva med henne en del men också visa henne respekt genom att inte skriva för mycket för att "överbelasta" eller vara "för på".
    Du är för rolig med dina floskler. Du har inte tagit några risker med att skriva en gång var tredje vecka några ord/artiga frågor, du har heller inte visat någon respekt för att du inte har visat tydligare att du är intresserad. Ordet överbelasta har vi redan diskuterat och det är nog ditt tramsigaste ord du använder.

Du tycker att du har visat framsteg för att du har skrivit till henne privat i ett halvår, det är säkert ett jättestort steg för dig i din värld, men för alla andra som har ett socialt liv är det ingenting att få ett random pm av någon. Det är inte den stora saken som du målar upp för dig själv, det är bara ett ynka pm någon gång nu och då som dessutom består mest av nonsens.

Jag gissar att tjejen redan misstänker att du är förälskad och hon är artig tillbaka för att hon inte vill såra dig och för att du är så förbehållsam, det finns ingen anledning för någon att skriva som du gjort om man inte är intresserad. Du behöver alltså inte oroa dig för att du belastar henne, hon har redan räknat ut det. Däremot så har hon haft alla chanser att svara dig lite mer, starta egen konversation med dig men eftersom hon aldrig har gjort det kan du dra slutsatsen att hon inte tänker på dig förrän du skriver. Hon har inte dig i sina tankar och lever sitt liv för fullt vilket du också borde göra.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-03 15:33:27 följande:
    Du slösar din tid!

Hur? Bara för det tagit tid och för jag gillar henne? 

Det är inte kört

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 19:44:57 följande:

Hur? Bara för det tagit tid och för jag gillar henne? 

Det är inte kört

Använder du AI för att skriva? Det är bara konstiga upprepningar.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 17:49:28 följande:
    Ja, alltså att jag är bra på att ge stöd, komma ihåg viktiga saker för personer osv.
    Vilka är det du har testat det här med och vad har du gjort? Vad har ni för relation med varandra idag?
  • Fiona M
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-03 18:56:39 följande:
    Du är för rolig med dina floskler. Du har inte tagit några risker med att skriva en gång var tredje vecka några ord/artiga frågor, du har heller inte visat någon respekt för att du inte har visat tydligare att du är intresserad. Ordet överbelasta har vi redan diskuterat och det är nog ditt tramsigaste ord du använder.

Du tycker att du har visat framsteg för att du har skrivit till henne privat i ett halvår, det är säkert ett jättestort steg för dig i din värld, men för alla andra som har ett socialt liv är det ingenting att få ett random pm av någon. Det är inte den stora saken som du målar upp för dig själv, det är bara ett ynka pm någon gång nu och då som dessutom består mest av nonsens.

Jag gissar att tjejen redan misstänker att du är förälskad och hon är artig tillbaka för att hon inte vill såra dig och för att du är så förbehållsam, det finns ingen anledning för någon att skriva som du gjort om man inte är intresserad. Du behöver alltså inte oroa dig för att du belastar henne, hon har redan räknat ut det. Däremot så har hon haft alla chanser att svara dig lite mer, starta egen konversation med dig men eftersom hon aldrig har gjort det kan du dra slutsatsen att hon inte tänker på dig förrän du skriver. Hon har inte dig i sina tankar och lever sitt liv för fullt vilket du också borde göra.
    Jag tolkar det också så här.
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-03 19:59:00 följande:
    Vilka är det du har testat det här med och vad har du gjort? Vad har ni för relation med varandra idag?

Vänner, behållt vänskapen.

Jag tror att jag skulle använda de egenskaperna bra i ett framtida förhållande också.

• Anonym (X)
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-03 19:58:11 följande:
    Använder du AI för att skriva? Det är bara konstiga upprepningar.
    Jag har också frågat om upprepningarna.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 20:00:51 följande:

Vänner, behållt vänskapen.

Jag tror att jag skulle använda de egenskaperna bra i ett framtida förhållande också.

Men ändå umgås du inte med dom? Varför inte?
    På vilket sätt har du då behållt vänskapen?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?