• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-02 21:21:41 följande:
    En oerhört pytteliten del som du bygger dina antaganden på. Vilket inte är särskilt smart.

Ja, du gör ju som du vill, men du får även räkna med att andra har ett HELT annat tempo än du. Det får du nog tänka på nästa gång du ska försöka med en tjej.

Jag tror att om du frågar de flesta kvinnor som har Instagram så har nog en stor majoritet fått konstiga dm:s 

Så jag ska stressa? Jag har inte gett upp än, är som sagt även öppen för ett distansförhållande med henne. Jag vet att mitt mål om förhållande i Mars inte gick men målet om att bli med henne är inte helt omöjligt. 

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2024-05-02 21:28:50 följande:

Jag tror att om du frågar de flesta kvinnor som har Instagram så har nog en stor majoritet fått konstiga dm:s 

Så jag ska stressa? Jag har inte gett upp än, är som sagt även öppen för ett distansförhållande med henne. Jag vet att mitt mål om förhållande i Mars inte gick men målet om att bli med henne är inte helt omöjligt. 

Så länge du inte gör något mer än vad du gör nu, så blir det inte ni två. 

• Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2024-05-02 21:28:50 följande:

Eh, jag är en kvinna med IG. Hellre en kille som ger mig komplimanger för mitt utseende än en som skriver meddelanden och aldrig kommer till skott.

Ett halvår är inte att stressa. Med den här tjejen är det stenkört.
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-30 12:56:22 följande:

Hur stort problem är distansen också? Känner att det är jobbigt att inte kunna prata ordentligt med henne men också att det är något jag i en relation skulle kunna hantera bra då jag är bra på att ge folk det dem förtjänar 

Hur har du testat det här? Vem är det du gett vad de förtjänar? Vad är du och den personen för varandra idag?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-04-30 19:24:09 följande:
    Nä ska skriva mer rätt snart
    Har du skrivit än?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2024-05-02 21:56:36 följande:
    Har du skrivit än?
    Jag skrev tre dagar sedan senast
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2024-05-02 22:16:13 följande:
    Jag skrev tre dagar sedan senast
    Ja, i måndags som du alltid gör.
    Sen skrev du att du skulle skriva snart med henne igen. När?
    En gång i veckan, och bara nån mening hit och dit, är både lite och sällan.
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2024-05-02 21:41:42 följande:
    Eh, jag är en kvinna med IG. Hellre en kille som ger mig komplimanger för mitt utseende än en som skriver meddelanden och aldrig kommer till skott.

Ett halvår är inte att stressa. Med den här tjejen är det stenkört.

Så jag ska vara tydlig? Borde jag skriva mer med henne? 

Tror inte det är kört.

• Anonym (Jonna)

Du skriver att du inte vill "överbelasta" henne, och i grunden är det förstås fint av dig, att inte vilja vara för på. Men sanningen är ju att du faktiskt aldrig kan veta vad som är överbelastande för henne. Om en kille skulle höra av sig till mig en gång i veckan och skriva något kort, utan att föra samtalet vidare, skulle jag bli väldigt fundersam. Dels över vad han vill, dels över att han inte ger mig något tydligt som jag kan reagera på.

Jag skulle snarare fundera över HUR samtalen ser ut snarare än hur ofta man skriver. Om du tar initiativet till samtal två-tre gånger i rad, och hon inte gör det skulle jag tolka det som att hon inte vill skriva med dig. Hur ser det ut egentligen?

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2024-05-03 10:59:29 följande:

Så jag ska vara tydlig? Borde jag skriva mer med henne? 

Tror inte det är kört.

Att du ska skriva mer och öka insattsen är precis det de flesta har skrivit till dig de senaste månaderna utan att du följt de råden. Kommer du göra det nu?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?