• Anonym (Ingen_chipsnisse)

    Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?

    Ensamma män antas av vissa kvinnor här vara sådana som "sitter på rumpan och käkar pizza", "Ligger i sängen och käkar chips och ser på Netflix" och blir feta och fula och är lata. Vad tusan vet ni om hur ensamma män kämpar med sig själva och sina utseenden? Hur kan man dessutom uttala sig om människor man inte känner?

    Och är det inte ofta så att genom sig själv känner man andra. Dvs man är bekant med beteendet att sitta på rumpan och käka pizza, ligga i sängen och käka chips och kolla på Netflix och strunta i sitt utseende.

    Man kan ju åtminstone ta reda på fakta först genom att fråga!

  • Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?
  • Anonym (Missen)

    Men det är väl så att det är en sexuell grej för draken att ha konflikter med kvinnor? Kanske dags att sluta ge honom runkmaterial....

    En banner på FL:s förstasida med en varning, det hade varit toppen. 

  • Anonym (Ingen_chipsnisse)
    Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?) skrev 2023-11-20 14:35:53 följande:
    Får jag fråga dig om du enbart tycker att det är fel när kvinnor försvarar sig mot vissa mäns kommentarer?
    Du skriver att kvinnor har en pissig attityd och vill trycka ner män.
    Ser du inte det omvända här på FL.
    Ser du inte att ett par män gör så precis mot kvinnor varje dag?
    Har det gått dig förbi?
    Tycker du inte att det är bedrövligt när män gör så mot kvinnor?
    Ska män få hålla på så utan att kvinnor får säga ifrån?
    Vad tycker om alla trådar där det nedvärderas och klagas på kvinnor, när kvinnor blir dömda`?
    Anser du att män håller god ton eller ser du att vissa inte gör det?
    Eller ser du bara att kvinnor gör det? konstigt i så fall.

    Tycker du att det är ok?
    att kvinnor upplever som så många skriver att dom blir nedtryckta av män som vill få dom att må dåligt och anklagas för saker enbart för att dom är kvinnor?
    Precis så som du skriver att män gör.
    Är det ok?
    Ska det bara få gå åt ena hållet?
    En man ska få skriva hur mycket dömande som helst mot kvinnor utan att dom ska få reagera.
    Men om man upplever att kvinnor gör något då ska det tas upp och kvinnor ska få höra att dom har en pissig attityd?
    Ska det inte vara åt bägge hållen?
    Kolla igenom alla trådar som varit på sistone så kommer du att se hur många trådar där det klagas på kvinnor, är det ok att dom känner sig nedtryckta?
    men inte män?

    Jag har aldrig startat en tråd och klagat på män, jag har aldrig gett på mig män i trådar men däremot har jag sagt ifrån när kvinnor döms och förlöjligas och ska stämplas som dömande och hycklande när det verkligen inte gäller för de flesta kvinnor.
    Det är inte acceptabelt, det kan aldrig vara ok att en man ska få klaga på kvinnor och dom inte får säga sitt medans en man ska få uttrycka att han minsann känner sig påhoppad av kvinnor.
    Det kan inte bara gå åt ena hållet. 

    Varför godtar jag inte att bara vara tyst trots att jag vet att jag själv inte startat trådar om män eller klagat på män utan bara dagligen behövt läsa nedsättande kommenterar om kvinnor och hur dom minsann är och hur mer eller mindre hemska kvinnor är.

    Ja för att det är för att jag har både en dotter och en son och jag accepterar aldrig påhopp på dom bara för att dom tillhör ett visst kön, en av varje.
    Min dotter är ett skolbarn men aldrig att jag kommer att acceptera att hon ska få höra att hon är på ett visst sätt och ska klagas på bara för att hon är av kvinnligt kön, helt oacceptabelt, precis som på samma sätt jag aldrig kommer att acceptera att min son blir behandlad på ett visst sätt bara för att han är av manligt kön. 
    Men jag utgår ifrån att alla män som har döttrar inte tycker att det är ok att deras döttrar får höra dessa saker som vissa här uttalar sig om hur kvinnor är.
    Det är helt OACCEPTABELT och det borde du också göra och inte bara se till män som utsätts. 
    Ska du försvara folk som blir nedtryckta och känner sig sårade ska det väl gälla både kvinnor och män.
    Inte fasiken kan man bara hoppa på kvinnor när det är så många trådar som skriker dömande om kvinnor.
    Den pissiga attityd du skriver om att män upplever kan du ju inte ha missat också är mot kvinnor och kvinnor mår dåligt att läsa det varenda dag.
    Du säger att män går under radarn, vad tror du kvinnor gör?

    Jag gick med i FL när mina barn var bebisar för att ha likasinnade här inne angående barn och familjeliv som forumet heter, många kvinnor jag känner har lämnat för det har blivit en plats med ständigt klagande på det andra könet.
    Varenda dag läser jag påhopp mot kvinnor fast jag egentligen tänkt läsa trådar som handlar om barn och familj och livet med det och jobb och vänner.
    Ändå i mer än merparten av trådarna jag går in i fast jag själv aldrig klagat på en man får jag ändå läsa dömande kommentarer ifrån män som inte lever familjeliv utan bara vill kritisera kvinnor.
    Det är så fruktansvärt tröttsamt.
    Men du försvarar ändå bara män och att dom blir nedtryckta
    Tycker du inte att det är fel även när män gör så mot kvinnor?
    Varför ska en män få skriva vad dom vill om kvinnor som är nedsättande men kvinnor inte få kommentera.
    Varför är det bara synd om män som upplever påhopp?
    Så här håller inte folk på bland folk jag känner, träffar eller jobbar med.
    Ingen håller på och attackerar kön och beter sig dåligt på sådant sätt som sker här.
    Det måste ju ta slut annars kommer alla som inte vill hålla på att sluta vara här inne och det är synd för det är många bra trådar också och som sagt 
    det heter Familjeliv men numera har det blivit trådar som handlar om helt andra saker och där skit kastas fram och tillbaka.

    Jag försöker att inte läsa eller skriva i dessa trådar men det blir ju att man gör det ändå och ibland får även jag nog och tycker att nu får det räcka.
    Jag vill inte bli pådyvlad saker bara för att jag är kvinna och få höra skit om kvinnor och speciellt som sagt kommer jag aldrig att acceptera att min dotter ska få ta del av dessa påhopp längre fram, det är verkligen inte ok.
    Jag har fått nog av dessa påhopp som sker!
    Det är absolut inte fel att försvara sig. Jag menar bara att vissa kvinnor har haft och har en nedlåtande ton direkt  när en man för dem framstår som "offerkoftig" (precis som om kvinnor aldrig tar på sig någon offerkofta) Jag ser en hel del generaliseringar från kvinnor angående män på forumet, och då är klart att man inte blir förvånad om män generaliserar tillbaks.

    Och ni som påstår er vara så trötta och urlessna på en viss persons inlägg, varför fortsätter ni ändå att svara på dem? Det finns gott om andra inlägg som ni hellre skulle kunna lägga er energi och ert engagemang på. Varför väljer ni att svara en person som ni är trötta på?

  • Anonym (Vd)
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 16:59:57 följande:
    Det är absolut inte fel att försvara sig. Jag menar bara att vissa kvinnor har haft och har en nedlåtande ton direkt  när en man för dem framstår som "offerkoftig" (precis som om kvinnor aldrig tar på sig någon offerkofta) Jag ser en hel del generaliseringar från kvinnor angående män på forumet, och då är klart att man inte blir förvånad om män generaliserar tillbaks.

    Och ni som påstår er vara så trötta och urlessna på en viss persons inlägg, varför fortsätter ni ändå att svara på dem? Det finns gott om andra inlägg som ni hellre skulle kunna lägga er energi och ert engagemang på. Varför väljer ni att svara en person som ni är trötta på?

    Beter sig någon som en offerkofta så är risken överhängande att denne får höra att den beter sig som en offerkofta. Det finns en enkel lösning på det om någon inte vill höra det.


    Vissa personer försvarar sin offerkofta med att andra också har en offerkofta på, såsom du gör. Du säger t o m att "jag startade inte det"

    Jag är trött på dig men väljer ändå att svara. Inte för din skull naturligtvis. För andra som läser det.

  • Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?)
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 16:59:57 följande:
    Det är absolut inte fel att försvara sig. Jag menar bara att vissa kvinnor har haft och har en nedlåtande ton direkt  när en man för dem framstår som "offerkoftig" (precis som om kvinnor aldrig tar på sig någon offerkofta) Jag ser en hel del generaliseringar från kvinnor angående män på forumet, och då är klart att man inte blir förvånad om män generaliserar tillbaks.

    Och ni som påstår er vara så trötta och urlessna på en viss persons inlägg, varför fortsätter ni ändå att svara på dem? Det finns gott om andra inlägg som ni hellre skulle kunna lägga er energi och ert engagemang på. Varför väljer ni att svara en person som ni är trötta på?
    Fast nu utgår du ifrån att det är kvinnor som startar detta könskrig och generaliserar om män och att män då ger tillbaks.
    Återigen då är det alltid kvinnors fel, så du menar att en man aldrig startar en tråd och generaliserar om kvinnor och det är kvinnor som vill ge tillbaka? 
    Jaha det är alltså alltid kvinnor som har nedlåtande ton och den stackars mannen måste då få ge tillbaka.
    Så kan det vara i vissa trådar men absolut inte i alla, ser du inte att män startar trådar och är nedlåtande mot kvinnor?
    Men det ska tydligen bara få gå åt ett håll då?
    Konstigt att du inte ser alla trådar där kvinnor som inte har gjort något får skulden för vad någon man varit med om, kollektiv bestraffning sker bara här på FL.

    Ditt sista stycke om varför jag svarar skrev jag ju i mitt inlägg du just svarade på.
    Jag gav en bra förklaring, men den verkar du ha missat eller?

    Du skriver att du inte vill läsa en massa nedsättande om  män och kritiserar kvinnor som gör det, varför skulle kvinnor då vilja läsa inlägg ifrån män som klagar på kvinnor som grupp och som inte har det minsta med att göra vad den mannen tar upp.
    Som sagt har aldrig varit med om något som liknar detta könskrig, händer ingen annanstans. 
    Upplever du det ute vanliga livet? 
    I så fall umgås vi helt olika kretsar.
  • Anonym (Ingen_chipsnisse)
    Anonym (Vd) skrev 2023-11-20 17:09:37 följande:

    Beter sig någon som en offerkofta så är risken överhängande att denne får höra att den beter sig som en offerkofta. Det finns en enkel lösning på det om någon inte vill höra det.


    Vissa personer försvarar sin offerkofta med att andra också har en offerkofta på, såsom du gör. Du säger t o m att "jag startade inte det"

    Jag är trött på dig men väljer ändå att svara. Inte för din skull naturligtvis. För andra som läser det.


    Jag tror att vi alla tar på oss offerkoftan ibland, vare sig vi vill erkänna det eller inte. Ordet "offerkofta" börjar dessutom bli rätt urvattnat på forumet, eftersom epitetet används så ofta.
  • Anonym (Fatso)
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 17:23:02 följande:
    Jag tror att vi alla tar på oss offerkoftan ibland, vare sig vi vill erkänna det eller inte. Ordet "offerkofta" börjar dessutom bli rätt urvattnat på forumet, eftersom epitetet används så ofta.
    Och incel. Snart så är alla män incels.
  • Anonym (Fatso)
    Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?) skrev 2023-11-20 17:22:01 följande:
    Du skriver att du inte vill läsa en massa nedsättande om  män och kritiserar kvinnor som gör det, varför skulle kvinnor då vilja läsa inlägg ifrån män som klagar på kvinnor som grupp och som inte har det minsta med att göra vad den mannen tar upp.
    Som sagt har aldrig varit med om något som liknar detta könskrig, händer ingen annanstans. 
    Upplever du det ute vanliga livet? 
    I så fall umgås vi helt olika kretsar.
    Läs inte såna här trådar då. I den här tråden så känns det lämpligt att män tar upp fördomar som kvinnor har om ensamma män.
    Får vi göra det? 
    Du har nog inte sett och hört det som jag har hört irl från kvinnor, men det betyder inte att det inte existerar. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 17:25:48 följande:
    Och incel. Snart så är alla män incels.
    Är det sant att du blir kåtan när tjejer blir arga och hackar på dig?
  • Anonym (Missen)
    Anonym (H) skrev 2023-11-20 17:29:10 följande:
    Är det sant att du blir kåtan när tjejer blir arga och hackar på dig?
    Ja, jag undrar med! Visste inte ens att det finns en sån kink :D Tack draken för att jag nu vet mer.
  • Anonym (Ingen_chipsnisse)
    Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?) skrev 2023-11-20 17:22:01 följande:
    Fast nu utgår du ifrån att det är kvinnor som startar detta könskrig och generaliserar om män och att män då ger tillbaks.
    Återigen då är det alltid kvinnors fel, så du menar att en man aldrig startar en tråd och generaliserar om kvinnor och det är kvinnor som vill ge tillbaka? 
    Jaha det är alltså alltid kvinnor som har nedlåtande ton och den stackars mannen måste då få ge tillbaka.
    Så kan det vara i vissa trådar men absolut inte i alla, ser du inte att män startar trådar och är nedlåtande mot kvinnor?
    Men det ska tydligen bara få gå åt ett håll då?
    Konstigt att du inte ser alla trådar där kvinnor som inte har gjort något får skulden för vad någon man varit med om, kollektiv bestraffning sker bara här på FL.

    Ditt sista stycke om varför jag svarar skrev jag ju i mitt inlägg du just svarade på.
    Jag gav en bra förklaring, men den verkar du ha missat eller?

    Du skriver att du inte vill läsa en massa nedsättande om  män och kritiserar kvinnor som gör det, varför skulle kvinnor då vilja läsa inlägg ifrån män som klagar på kvinnor som grupp och som inte har det minsta med att göra vad den mannen tar upp.
    Som sagt har aldrig varit med om något som liknar detta könskrig, händer ingen annanstans. 
    Upplever du det ute vanliga livet? 
    I så fall umgås vi helt olika kretsar.
    Det handlar om en subjektiv upplevelse man kan ha om det andra könet, baserat på egna erfarenheter. Att ge sig på kvinnor eller män som grupp efter hur ett fåtal beter sig, eller efter hur kvinnor eller män man själv har haft att göra med betett sig, är förstås kontraproduktivt. Men att ställa frågor om mäns och kvinnors beteenden kan vara i syfte att förstå bättre.

    Jag har läst boken "Kvinnor är från Venus och män från Mars" och skrattade igenkännande åt en del saker. Missförstånden och känslan av att vara påhoppad som grupp (män eller kvinnor) kommer ofta av att vi inte förstår varandras världar.

    Det skulle vara en vinst för bägge sidor om vi kunde lära oss att förstå varandra  bättre och ha lite inlevelseförmåga. "Hur skulle jag reagera om jag var i person X situation? Hur hade jag gjort?

    Att bara tolka någons inlägg utifrån sin egen föreställningsvärld om hur (vissa) män och kvinnor resonerar och vad som eventuellt är bevekelsegrunderna till det, leder inte till något konstruktivt.

    Man måste försöka se individen.


Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?