• Anonym (Ingen_chipsnisse)

Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?

Ensamma män antas av vissa kvinnor här vara sådana som "sitter på rumpan och käkar pizza", "Ligger i sängen och käkar chips och ser på Netflix" och blir feta och fula och är lata. Vad tusan vet ni om hur ensamma män kämpar med sig själva och sina utseenden? Hur kan man dessutom uttala sig om människor man inte känner?

Och är det inte ofta så att genom sig själv känner man andra. Dvs man är bekant med beteendet att sitta på rumpan och käka pizza, ligga i sängen och käka chips och kolla på Netflix och strunta i sitt utseende.

Man kan ju åtminstone ta reda på fakta först genom att fråga!

• Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?
  • Anonym (Fatso)
    Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?) skrev 2023-11-20 12:02:34 följande:
    Men seriöst, inser du inte att du är en av dom som dömer och förlöjligar varje dag!
    Du är en av dom som gör det allra mest!
    Du är inkluderad i dom som dömer andra mest.

Du anklagar oskyldiga kvinnor här på FL och är inte sanningsenlig utan hittar på.
    Ingen kvinna här på FL har NÅGONSIN klankat ner på din kropp!!!!!!!!
    Vet du varför det är så uppenbart att du skyller på helt oskyldiga kvinnor?
    Det borde vara uppenbart men du bara fortsätter och fortsätter att beskylla kvinnor här på FL.
    INGEN här har NÅGONSIN klankat ner på din kropp för att INGEN här har en aning om hur du ser ut!!!!!!!!!!!!
    DU skriver ju tom att du är normalbyggd, har varit vältränad så du har inte ens skrivit något dåligt med ditt utseende själv ens.
    Hur FASIKEN skulle då kvinnor här kunna klanka ner på ditt utseende?
    Antingen hittar du på och ljuger eller så är du så inbillningssjuk att du tror att kvinnor här vet hur du ser ut och inbillar dig att kvinnor här klagar på din kropp.
    Jag har varit här en tid och ALDRIG har en enda kvinna klankat ner på din kropp i någon tråd eller i något inlägg och det är av den anledningen att INGEN absolut INGEN här vet hur du ser ut så sluta sprida lögner om att kvinnor här på FL kritiserar och klankar ner på din kropp, det har ALDRIG hänt!!!!!!!!!!
    SLUTA komma med så uppenbara lögner, det räcker nu med dina fruktansvärda påhopp på kvinnor som aldrig sagt det du påstår.
    Någon gång för det vara slut på med PÅHOPP och LÖGNER!

SÖK HJÄLP! Det du håller på med är sjukt!
    Jag skulle kunna svara på allt det, men orkar inte. När vissa läser och tolkar som de själva vill, då är det inte mycket att göra.
    Tråden handlar om förutfattade meningar som kvinnor har om ensamma män. Jag har delat med mig av några såna som jag har sett. Kommer nog på fler.
  • Anonym (Mönstret går igen)
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 11:28:37 följande:
    Ja, och jag ser samma irl. Flera kvinnor som förlöjligat mig och talat om för mig hur en man ska vara för att kvinnor ska vilja ha mig, som klankat ner på min kropp, när jag var oskuld så förlöjligades jag, och om jag var nervös inför en dejt så var jag omanlig och det var avtändande, osv.
    Du måste inse att du har riktigt stora problem och inte lasta dem här på Familjeliv och förstöra en viktig och uppskattad sajt för många medlemmar.

Jag har en fråga till dig!
    Om du tog en titt på dig själv utifrån, såg dig själv återkomma och älta samma problem och ämnen i var och varannan tråd, utan att något av alla råd verkade fastna eller förbättra. År efter år fortsatte det och tröttade ut alla på forumet samtidigt som personen verkade må allt sämre.

Vad skulle du vilja säga till denna människa och hur tror du den skulle kunna må bättre rent praktiskt i sitt liv?
  • Anonym (Fatso)
    Anonym (Mönstret går igen) skrev 2023-11-20 12:08:17 följande:
    Du måste inse att du har riktigt stora problem och inte lasta dem här på Familjeliv och förstöra en viktig och uppskattad sajt för många medlemmar.

Jag har en fråga till dig!
    Om du tog en titt på dig själv utifrån, såg dig själv återkomma och älta samma problem och ämnen i var och varannan tråd, utan att något av alla råd verkade fastna eller förbättra. År efter år fortsatte det och tröttade ut alla på forumet samtidigt som personen verkade må allt sämre.

Vad skulle du vilja säga till denna människa och hur tror du den skulle kunna må bättre rent praktiskt i sitt liv?
    Tråden handlar om förutfattade meningar som kvinnor har om ensamma män. 
  • Anonym (Kim)

Nicken får bara du ha förutfattade åsikter och Mönstret går igen. 

Alltså TACK för att ni försöker baka vett i den här knasbollen. Vi är många som i åratal gett honom tips och konstruktiv kritik. Inget tar han in absolut INGET. Går inte att skälla på honom heller. Totalt cementerad i sina åsikter. Han är världsbäst. Mest missförstådd och kallar sig för en gentleman man kan inte förklara vad som ingår i hans epitet gentleman. Å det är alltid kvinnornas fel. ALLTID. Oförbätterlig. Han är lost. 

• Anonym (Får bara du ha förutfattade åsikter?)
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 12:07:11 följande:
    Jag skulle kunna svara på allt det, men orkar inte. När vissa läser och tolkar som de själva vill, då är det inte mycket att göra.
    Tråden handlar om förutfattade meningar som kvinnor har om ensamma män. Jag har delat med mig av några såna som jag har sett. Kommer nog på fler.
    För att du vet att du vill trycka ner kvinnor som hämnd, det har du skrivit tidigare.
    DU mår dåligt och lägger skulden på kvinnor och vill att kvinnor ska ta åt sig.
    Du vet mycket väl vad du håller på med, flera gånger har du skrivit att du vill hämnas kvinnor.
    Tragiskt är vad det är!
    Anonym (Kim) skrev 2023-11-20 12:18:41 följande:

Nicken får bara du ha förutfattade åsikter och Mönstret går igen. 

Alltså TACK för att ni försöker baka vett i den här knasbollen. Vi är många som i åratal gett honom tips och konstruktiv kritik. Inget tar han in absolut INGET. Går inte att skälla på honom heller. Totalt cementerad i sina åsikter. Han är världsbäst. Mest missförstådd och kallar sig för en gentleman man kan inte förklara vad som ingår i hans epitet gentleman. Å det är alltid kvinnornas fel. ALLTID. Oförbätterlig. Han är lost. 

Ja det är många om försöker dagarna i ända. Det tragiska är att han får fortsätta och faktiskt förstöra forumet helt. Det borde ju ligga i forumvärdarnas intresse att styra upp lite i trådarna så att det inte blir möjligt att älta sönder trådar om samma ämnen på detta sätt. Det är ju väldigt strikt med vissa ämnen och regler, förstår inte varför sabotage av ett helt forum inte faller inom ramarna och massflykt av värdefulla medlemmar?

Det är ju en människa som inte mår bra och behöver professionell vård och inte lekmannaråd. Det är helt galet hur det blivit härinne senaste och hur mycket plats en enda person kan ta.
  • molly50
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 12:07:11 följande:
    Läs det här inlägget en gång till och fundera på vad du just skrev.
    För om det är något du gör så är det att tolka in egna saker i det andra skriver till dig.
    Du tar inte in något andra skriver utan vrider och vänder på det till att kvinnor vill klanka ner på dig.
    Jag tycker att du allvarligt borde fundera på att söka hjälp för att kunna sortera och hantera dina negativa tankar.
    Nu gav jag dig kanske en utlösning,men det bjuder jag på.
    Anonym (Fgtdch) skrev 2023-11-20 09:43:46 följande:
    Du har i en annan tråd berättat att du går igång sexuellt på att älta och få mothugg av kvinnor. Vore det inte schysst mot alla att hålla dig till Sex&Sånt delen av FL? Det är väldigt obehagligt att trilla in i trådar och inse att här var det ingen äkta diskussion, utan bara någon som fiskar efter material att runka till.
    Man blir helt snurrig av alla nicken och som svarar sig själv i varje tråd. Vem är vem liksom och till vem pratar han? Känns misstänkt likt total Gaslighting så att vi alla ska tvivla på vårt omdöme och psykiska hälsa?

Tråkigt med ett sånt viktigt forum att det tillåts förstöras på detta sätt.
  • Anonym (Uppgivna män)

För att det är så. Tydligt så. Inte så mycket ensamma män som "ensamma och uppgivna" män. Men ensamma män utvecklas till ensamma och uppgivna män.

• Anonym (Ingen_chipsnisse)
    Anonym (Mönstret går igen) skrev 2023-11-20 12:58:46 följande:
    Ja det är många om försöker dagarna i ända. Det tragiska är att han får fortsätta och faktiskt förstöra forumet helt. Det borde ju ligga i forumvärdarnas intresse att styra upp lite i trådarna så att det inte blir möjligt att älta sönder trådar om samma ämnen på detta sätt. Det är ju väldigt strikt med vissa ämnen och regler, förstår inte varför sabotage av ett helt forum inte faller inom ramarna och massflykt av värdefulla medlemmar?

Det är ju en människa som inte mår bra och behöver professionell vård och inte lekmannaråd. Det är helt galet hur det blivit härinne senaste och hur mycket plats en enda person kan ta.
    Massflykt från forumet är det andra som har sett till att orsaka så bra. Forumet ska vara till för alla, men att en del män nu utmanar kvinnor på forumet kanske bara är sådant vissa av er får tillbaka efter hur ni har betett er. Det finns män som har erfarenhet av forumet och hur känsligt det är vad man får skriva, pga vissa som vill bestämma vad som får skrivas och inte.

Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?