• Anonym (Ingen_chipsnisse)

Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?

Ensamma män antas av vissa kvinnor här vara sådana som "sitter på rumpan och käkar pizza", "Ligger i sängen och käkar chips och ser på Netflix" och blir feta och fula och är lata. Vad tusan vet ni om hur ensamma män kämpar med sig själva och sina utseenden? Hur kan man dessutom uttala sig om människor man inte känner?

Och är det inte ofta så att genom sig själv känner man andra. Dvs man är bekant med beteendet att sitta på rumpan och käka pizza, ligga i sängen och käka chips och kolla på Netflix och strunta i sitt utseende.

Man kan ju åtminstone ta reda på fakta först genom att fråga!

• Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?
  • Anonym (Vd)
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-19 21:58:52 följande:

Kom på en annan fördom om ensamma män. Vi överskattar vår attraktionskraft, tror att vi ser yngre ut än vi är.
    Det här såg jag också när jag skrev om den yngre tjejen. Jag kan inte ha nåt som en yngre tjej attraheras av.
    Det är typiskt män att inbilla sig.

Vissa män överskattar sin attraktionskraft. Vissa män inbillar sig en massa saker.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Vd) skrev 2023-11-19 22:35:40 följande:
    Har du inte skickat in en ansökan?
    Den processas fortfarande.
    Dagens pinsammaste. Anmält.
  • Anonym (Vd)
    Anonym (Wtf) skrev 2023-11-19 22:50:05 följande:
    Dagens pinsammaste. Anmält.
    Skicka det till vår klagomålsavdelning.
  • Anonym (Fatso)

Ensamma män tror att ett förhållande bara handlar om ligga. Han ser henne som ett föremål, förstår inte att hon är en person, en människa.  Livet blir perfekt om han blir tillsammans med en kvinna. 

• Anonym (Fatso)

Ensamma män som inte haft en kvinna på många år är suspekta. Han måste jobba med sig själv så att han blir attraktiv för kvinnor. Det kan handla om att han bör gå till gymmet. Om han redan tränar så är det nåt annat som är fel på honom. 
    De bra männen är redan upptagna. Om en man är gift t ex så är han bättre än de ensamma männen.

• Anonym (C)
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 08:00:59 följande:

Ensamma män som inte haft en kvinna på många år är suspekta. Han måste jobba med sig själv så att han blir attraktiv för kvinnor. Det kan handla om att han bör gå till gymmet. Om han redan tränar så är det nåt annat som är fel på honom. 
    De bra männen är redan upptagna. Om en man är gift t ex så är han bättre än de ensamma männen.

Ja men i ditt fall t ex. Du har väl en del som inte direkt talar till din fördel. Du är 50+, arbetslös och har liten erfarenhet av relationer.

Klart du kan träffa nån men då måste du börja i rätt ände: inte med dejtingen, utan med ett jobb/studier, hobbies, att må bättre först.
  • Anonym (Fatso)
    Anonym (C) skrev 2023-11-20 08:46:29 följande:
    Ja men i ditt fall t ex. Du har väl en del som inte direkt talar till din fördel. Du är 50+, arbetslös och har liten erfarenhet av relationer.

Klart du kan träffa nån men då måste du börja i rätt ände: inte med dejtingen, utan med ett jobb/studier, hobbies, att må bättre först.
    Precis. Män som haft förhållanden är bättre.
    Jag har haft jobb men träffade ingen ändå.
  • Anonym (Stolpskott)
    Anonym (Vd) skrev 2023-11-19 21:57:57 följande:
    Vissa män tror att för att han är förälskad så ska ge honom rätt till en kvinna. Om det inte inträffar så blir han arg på vissa kvinnor.
    Det här har jag råkat ut för de lux just nu. Eller rättare sagt 3st bara i år!

Män som kärat ned sig i mig och vill vara med mig, men som inte kan acceptera att jag inte vill vara tillsammans med dem.
    Detta tjatande...
    Hela tiden vad de vill, men ingen hänsyn till mig och mina känslor. Jag ska älska dem för att de älskar ju mig...
    För mig totalt obegripligt hur en fikadejt eller ens några veckors dejtande kan resultera i att man ligger på sina bara knän och ber liksom. 
    Den här siste är till och med ömsom arg och anklagande för att i nästa böna och be.
    Och när vi träffar på varandra på gemensamma aktiviteter så överbevisar han bara att jag gjorde rätt som valde att avsluta dejtandet...
    Det naturliga hade väl varit att motbevisa mig, men nej då. Jag har ju fel så det är jag som måste ändra på mig och älska honom för den han är.
Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?