• Anonym (Ingen_chipsnisse)

Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?

Ensamma män antas av vissa kvinnor här vara sådana som "sitter på rumpan och käkar pizza", "Ligger i sängen och käkar chips och ser på Netflix" och blir feta och fula och är lata. Vad tusan vet ni om hur ensamma män kämpar med sig själva och sina utseenden? Hur kan man dessutom uttala sig om människor man inte känner?

Och är det inte ofta så att genom sig själv känner man andra. Dvs man är bekant med beteendet att sitta på rumpan och käka pizza, ligga i sängen och käka chips och kolla på Netflix och strunta i sitt utseende.

Man kan ju åtminstone ta reda på fakta först genom att fråga!

• Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?
  • Anonym (Fatso)

Läste en artikel skriven av en kvinna. Hon tog upp just hur vanligt det är att kvinnor får förlöjliga och håna mäns utseende.

• Anonym (H)
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 17:37:25 följande:

Läste en artikel skriven av en kvinna. Hon tog upp just hur vanligt det är att kvinnor får förlöjliga och håna mäns utseende.

Är det sant att du blir kåt när tjejer blir arga och hackar på dig? Och att du drömmer om att din flickvän har sex med andra?
  • Anonym (KD)
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 16:59:57 följande:
    Det är absolut inte fel att försvara sig. Jag menar bara att vissa kvinnor har haft och har en nedlåtande ton direkt  när en man för dem framstår som "offerkoftig" (precis som om kvinnor aldrig tar på sig någon offerkofta) Jag ser en hel del generaliseringar från kvinnor angående män på forumet, och då är klart att man inte blir förvånad om män generaliserar tillbaks.

Och ni som påstår er vara så trötta och urlessna på en viss persons inlägg, varför fortsätter ni ändå att svara på dem? Det finns gott om andra inlägg som ni hellre skulle kunna lägga er energi och ert engagemang på. Varför väljer ni att svara en person som ni är trötta på?
    För att han tar upp en enorm del av forumet och är inne i varenda tråd jag är intresserad av?
  • Anonym (Vd)
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 17:23:02 följande:
    Jag tror att vi alla tar på oss offerkoftan ibland, vare sig vi vill erkänna det eller inte. Ordet "offerkofta" börjar dessutom bli rätt urvattnat på forumet, eftersom epitetet används så ofta.
    Jaha. Dra på sig en stickig urvattnad offerkofta är ändå ett val någon gör.
  • molly50
    Anonym (Mönstret går igen) skrev 2023-11-20 13:37:23 följande:
    Han hade inte överlevt länge på Flashback kan jag lova. Där är det betydligt hårdare tag och inga sympatier för ältare. Är ganska övertygad om att han redan försökt och är här för att han kan och får respons och svar på allt.
    Ok. Ja,jag brukar ju inte hålla till där utan har bara hört andra säga att det finns gott om misogyna män där.
  • molly50
    Anonym (Ingen_chipsnisse) skrev 2023-11-20 13:41:07 följande:
    Ni som håller god ton, som du bl.a., är inte de jag vänder mig emot. Men flera kvinnor har och har länge haft en synnerligen pissig attityd mot män på forumet. De är ute efter att trycka ner och få män som mår dåligt att må ännu sämre. Det finns de av oss som har sett detta under en lång tid, ja även innan Kaffedraken började skriva här. Men det är känsligt att påtala det, så jag utvecklar det inte mer här nu. Det finns och har funnits medlemmar som har känt att de måste gå som katten runt het gröt för att inte uppröra dessa kvinnor eller råka sätta igång tjafs med dem. De låtsas ofta hålla med om sådant de egentligen inte håller med om, och protesterar inte, för att det ska vara "lugnt".
    Jag ska vara ärlig och säga att jag inte har sett någon som uttryckligen varit ute efter att trycka ner män här i forumet.
    Däremot så har jag sett många kvinnor som tröttnat på dessa misogyna trådar,eller kapar andras trådar, där män klagar på kvinnor.
    Varför ska dessa män tillåtas att bete sig så,men kvinnorna ska inte få försvara sig?
    Om folk överväger,eller t om väljer,att lämna forumet pga dessa män så måste ju något göras.
  • Anonym (Zzzzzz)

precis som du säger till andra: läs inte trådar om män då om du inte klarar av att vara objektiv.

• molly50
    Anonym (Mönstret går igen) skrev 2023-11-20 13:53:16 följande:
    Kaffedraken ja...honom minns vi, fast det var ju ett tag sedan vi såg honom nu?!

Han kanske träffat stora kärleken...(den där 22-åringen, fast hon måste ju närmat sig 40 vid det här laget)!
    Han håller till även här i tråden.
    Och han använder sig alltid av olika anonyma nick. Men skriver alltid på samma sätt.
    Så han är lätt att känna igen.
  • Anonym (Mönstret går igen)
    molly50 skrev 2023-11-20 22:53:38 följande:
    Han håller till även här i tråden.
    Och han använder sig alltid av olika anonyma nick. Men skriver alltid på samma sätt.
    Så han är lätt att känna igen.
    Jag vet;) har noterat alla hans olika nick...
  • molly50
    Anonym (Fatso) skrev 2023-11-20 17:25:48 följande:
    Och incel. Snart så är alla män incels.
    Hycklare börjar också kännas ganska urvattnat.
Svar på tråden Varför förutsätts det så ofta här att ensamma män inte vårdar sitt yttre eller tänker på hur de är och ser ut?