• Anonym (Squid)

får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet

av sexuell natur från killar, än tvärtom?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 18:10:30 följande:
    det förstår jag, men eftersom fler män stöter på kvinnor så har de fler chanser att få ligg, det är bara att tacka nej till männen de inte vill ha
    Så du tycker att det är en fördel?
    Du skulle uppskatta om kvinnor du inte gillade stötte på dig för du vad skulle få chansen att dissa dom?

Hur kan det blir en fördel?
  • Anonym (Squid)
    Anonym (fantasivärld.) skrev 2023-09-19 18:25:36 följande:
    Så du tycker att det är en fördel?
    Du skulle uppskatta om kvinnor du inte gillade stötte på dig för du vad skulle få chansen att dissa dom?

Hur kan det blir en fördel?
    ja, stor fördel, om fler kvinnor stötte på mig så skulle mina chanser till fler ligg öka
  • Anonym (G)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 18:26:25 följande:
    ja, stor fördel, om fler kvinnor stötte på mig så skulle mina chanser till fler ligg öka
    Så om säg 9 av 10 kvinnor som stöter på dig är oattraktiva kommer du ändå se det som en förbättring att en som är någorlunda attraktiv vill ligga? 

Är det så illa alltså att du i dagsläget inte ens kan attrahera en enda som du finner attraktiv? Då kanske du ska fundera över varför.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (G) skrev 2023-09-19 18:37:23 följande:
    Så om säg 9 av 10 kvinnor som stöter på dig är oattraktiva kommer du ändå se det som en förbättring att en som är någorlunda attraktiv vill ligga? 

Är det så illa alltså att du i dagsläget inte ens kan attrahera en enda som du finner attraktiv? Då kanske du ska fundera över varför.
    En 50+ arbetslös man som fortfarande ältar vad hans mamma och syster sa till honom när han var ung, ja undrar verkligen varför har han svårt att attrahera en kvinna. I synnerhet en yngre som är vad han helst vill ha. 
  • Anonym (Squid)
    Anonym (G) skrev 2023-09-19 18:37:23 följande:

nej, det skulle inte vara så kul, menar du att majoriteten av kvinnor upplever att 9 av 10 män som stöter på dom är oattraktiva män?

här kan andra kvinnor svara också, är det så illa?

jag vet inte, jag tror att en del kvinnor kollat in mig, men jag vet inte, kanske önsketänkande, på dejtsidor går det inte bra, en kvinna har skrivit till mig på hela det här året
  • felicityporter
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 20:49:41 följande:
    nej, det skulle inte vara så kul, menar du att majoriteten av kvinnor upplever att 9 av 10 män som stöter på dom är oattraktiva män?

här kan andra kvinnor svara också, är det så illa?

jag vet inte, jag tror att en del kvinnor kollat in mig, men jag vet inte, kanske önsketänkande, på dejtsidor går det inte bra, en kvinna har skrivit till mig på hela det här året
    Absolut, är kvinna och 99,9% av alla män som stöter på mig är oattraktiva eller rent av extremt fula. Det är vardag? Tyvärr
  • 50Q

Inte sett någon aktuell forskning i ämnet. Unga snygga tjejer får nog allra mest inviter, och då skulle jag kunna tänka mig att det är från 50/50 snygga och mindre attraktiva killar och gubbar. Tjejerna vill förstås ha uppmärksamheten från hunkarna men får då dom oattraktiva samt gubbarna lite på köpet. Unga killar har det tuffare. 

Sedan så fortsätter det väl på det sättet att snygga kvinnor får fler inviter än män, en bra bit upp i åldern (45-50). Men snygga män har det förstås betydligt lättare att få napp än icke snygga män, det känns tyvärr som en självklarhet. Men männen förväntas ju ragga, och dom snygga bygger ju lättare upp sitt självförtroende än dom icke attraktiva. 

Icke attraktiva/ osexiga tjejer/kvinnor kan visserligen få en del inviter, men dessa är snarare att betrakta som förolämpningar, då det oftast bara handlar om objektifierande sex, att de förväntas vara "lätta" och att dom ju åtminstone har ett hål mellan benen. Självfallet kan dessa damer hitta kärleken hos en man och bilda en kärleksrelation med honom, och detta kan såklart även hända för en man med samma uppförsbacke på marknaden. 

Men det där med att få känna sig eftertraktad på riktigt, är nog främst ett privilegium för hyfsat unga och snygga människor. Att kunna välja och vraka är ganska få förunnat. Kanske är det så att kvinnor generellt får något fler inviter, men som sagt: av vem och med vilket syfte? Det kan som jag nämnt tidigare ofta betraktas som en förolämpning snarare än en smickrande invit. 

• Anonym (Elsa)

Män hade haft fler kvinnor som stöter om de var mer attraktiva. Det sägs att kvinnor tycker 9 av 10 män är oattraktiva. Det stämmer på ett ungefär.

Jag är kvinna och det händer rätt sällan man ser en attraktiv man. Men de få gånger man gör det, då stöter man på honom, ja eller raggar då. Men det är ovanligt att träffa på en snygg man.

Vi kvinnor hade älskat om fler män insåg fördelarna med att bli mer attraktiva för oss kvinnor. På dejtingsajter som tinder är männen mer fokuserade på vad de vill ha snarare än vad de kan erbjuda. De har ogenomtänkta bilder i fula vinklar, så man ser alla dubbelhakorna osv. Sen vill de ha en snygg kvinna och blir förvånade att ingen kvinna svarar. Hmmmm. Nobelpriset nästa..,,

Många män vet nog inte vad som kvinnor tycker är sexigt hos en man. Har inte bara med utseende att göra utan mycket allmän stil, klädsmak, sug i blicken, självsäkerhet osv. Sen vältränad är ju ett plus förstås. Män gillar inte pösmagar på kvinnor så varför skulle vi kvinnor gilla pösmagar på män??

• felicityporter
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 17:43:35 följande:
    klart det är nåt att hänga upp sig på, ja inte för tjejer då, eftersom ni får det serverat och inte måste kämpa som fan, finns ingen kvinna som skulle vilja byta
    Bahahaha! Så om 99 av 100 totalt äckliga jävla killar vill knulla mig är det något som jag vill ha? Eller de två som våldtog mig eftersom de inte kunde acceptera ett NEJ? Snälla, jag vill inte att en massa slödder ska vilja ligga med mig och byter hemskt gärna. Fan så verklighetsfrånvänd du är.
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 18:26:25 följande:
    Fast nu gällde det ju kvinnor du inte vill skulle stöta på dig, förstår du verkligen inte skillnaden. 
    Om det är 10 st och ingen är av intresse så är det ju ingen fördel.
    Du tror att det är kul att nobba 9 st och kanske den tionde är intressant men att det sen skulle leda till sex är ju inte ens säkert.
    Du verkar heller inte förstå att allt inte bara är ute efter ett ligg, vilket en del killar vill och det då går det också bort.
    Är man inte intresserad av engångsligg så faller många killar bort som stöter på krogen.
Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet