får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet
av sexuell natur från killar, än tvärtom?
av sexuell natur från killar, än tvärtom?
Inte sett någon aktuell forskning i ämnet. Unga snygga tjejer får nog allra mest inviter, och då skulle jag kunna tänka mig att det är från 50/50 snygga och mindre attraktiva killar och gubbar. Tjejerna vill förstås ha uppmärksamheten från hunkarna men får då dom oattraktiva samt gubbarna lite på köpet. Unga killar har det tuffare.
Sedan så fortsätter det väl på det sättet att snygga kvinnor får fler inviter än män, en bra bit upp i åldern (45-50). Men snygga män har det förstås betydligt lättare att få napp än icke snygga män, det känns tyvärr som en självklarhet. Men männen förväntas ju ragga, och dom snygga bygger ju lättare upp sitt självförtroende än dom icke attraktiva.
Icke attraktiva/ osexiga tjejer/kvinnor kan visserligen få en del inviter, men dessa är snarare att betrakta som förolämpningar, då det oftast bara handlar om objektifierande sex, att de förväntas vara "lätta" och att dom ju åtminstone har ett hål mellan benen. Självfallet kan dessa damer hitta kärleken hos en man och bilda en kärleksrelation med honom, och detta kan såklart även hända för en man med samma uppförsbacke på marknaden.
Men det där med att få känna sig eftertraktad på riktigt, är nog främst ett privilegium för hyfsat unga och snygga människor. Att kunna välja och vraka är ganska få förunnat. Kanske är det så att kvinnor generellt får något fler inviter, men som sagt: av vem och med vilket syfte? Det kan som jag nämnt tidigare ofta betraktas som en förolämpning snarare än en smickrande invit.
Män hade haft fler kvinnor som stöter om de var mer attraktiva. Det sägs att kvinnor tycker 9 av 10 män är oattraktiva. Det stämmer på ett ungefär.
Jag är kvinna och det händer rätt sällan man ser en attraktiv man. Men de få gånger man gör det, då stöter man på honom, ja eller raggar då. Men det är ovanligt att träffa på en snygg man.
Vi kvinnor hade älskat om fler män insåg fördelarna med att bli mer attraktiva för oss kvinnor. På dejtingsajter som tinder är männen mer fokuserade på vad de vill ha snarare än vad de kan erbjuda. De har ogenomtänkta bilder i fula vinklar, så man ser alla dubbelhakorna osv. Sen vill de ha en snygg kvinna och blir förvånade att ingen kvinna svarar. Hmmmm. Nobelpriset nästa..,,
Många män vet nog inte vad som kvinnor tycker är sexigt hos en man. Har inte bara med utseende att göra utan mycket allmän stil, klädsmak, sug i blicken, självsäkerhet osv. Sen vältränad är ju ett plus förstås. Män gillar inte pösmagar på kvinnor så varför skulle vi kvinnor gilla pösmagar på män??