• Anonym (Squid)

får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet

av sexuell natur från killar, än tvärtom?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet
  • Anonym (Man)

Om jag går på rätt ställen får jag som man massor med sexuella inviter. Kan leda till okomplicerat gratissex inom en timme

• Anonym (XXX)

Av sexuell natur ja, det är ingen tvekan där. Men det är betydligt svårare för en kvinna att hitta en man som vill ha hela paketet - bröllop, barn och hus - inom en inte alltför avlägsen framtid. Än tvärtom; om en man överhuvudtaget får napp, så går det vanligen snabbt med bröllop, barn och hus, om detta är något som han också drömt om. Kvinnan är ju medveten om att hennes ägg minskar i antal och kvalitet för varje månad som går förbi. 

• Anonym (Squid)
    Anonym (XXX) skrev 2023-09-21 12:51:13 följande:

Av sexuell natur ja, det är ingen tvekan där. Men det är betydligt svårare för en kvinna att hitta en man som vill ha hela paketet - bröllop, barn och hus - inom en inte alltför avlägsen framtid. Än tvärtom; om en man överhuvudtaget får napp, så går det vanligen snabbt med bröllop, barn och hus, om detta är något som han också drömt om. Kvinnan är ju medveten om att hennes ägg minskar i antal och kvalitet för varje månad som går förbi. 

Exakt, och det är det tråden handlar om. Inte bröllop.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-21 13:00:06 följande:
    Det hanldar om ställe. Är du på rätt ställe som man får du massor med sexuella inviter
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-21 13:00:06 följande:
    Jo, men din agenda är ju som vanligt att oddsen är staplade mot männen och för kvinnorna, och så anser jag inte att det är - det är bara lite olika fokus.

Visst; kvinnor kan oftast få sex med "no strings attached" - men få kvinnor vill ha det. De flesta kvinnor känner sig billiga och utnyttjade, om de upptäcker att sex var allt mannen ville ha - och nu är de slängda på soptippen igen. Bröllop, barn och hus har blivit ännu mer avlägset, då varje tillfällig älskare gör kvinnan mindre attraktiv som hustru och mor till någons barn. Och ytterligare ett antal ägg har lossat till ingen nytta under tiden...

DET är inte så himla kul det heller, ska du veta! Som man kan du aldrig förstå DET dilemmat! 
  • Anonym (Lollo)

Hur ska jag som tjej veta det? Men ja jag antar att tjejer får mer erbjudanden.

jag vill ha sex med en upptagen man, men jag vet ju hur opassande det är så skulle aldrig fråga.
    annars har jag ingen i mitt liv som jag vill ha sex med så har ingen att fråga. Senaste mannen jag gillade frågade jag men han ville inte, gillade inte mig på det sättet.

så tro inte det är enkelt bara för det kommer erbjudande. De flesta tackar nej om det är någon de inte vill ligga med, både killar och tjejer.

• Anonym (Squid)
    Anonym (Lollo) skrev 2023-09-21 14:20:28 följande:

Hur ska jag som tjej veta det? Men ja jag antar att tjejer får mer erbjudanden.

jag vill ha sex med en upptagen man, men jag vet ju hur opassande det är så skulle aldrig fråga.
    annars har jag ingen i mitt liv som jag vill ha sex med så har ingen att fråga. Senaste mannen jag gillade frågade jag men han ville inte, gillade inte mig på det sättet.

så tro inte det är enkelt bara för det kommer erbjudande. De flesta tackar nej om det är någon de inte vill ligga med, både killar och tjejer.

Jag blir full i skratt när tjejer undrar hur de ska veta det. Du antar det... 
    Alla vet ju att det ser ut såhär. Jag förstår inte människor som låtsas som att de aldrig har hört talas om det, eller sett hur det ser ut.
  • Anonym (Squid)

En annan fråga som hör lite till det här, varför skryter många kvinnor över hur lätt de kan få ligg? Kvinnor påstår att de inte bara är ute efter sex (beskyller män för det beteendet), men berättar gärna hur lätt de får ligga. Kan de ha lite med att de har många beundrare och det bara är att välja bland kavaljererna?

• Anonym (Man)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-21 14:48:34 följande:

En annan fråga som hör lite till det här, varför skryter många kvinnor över hur lätt de kan få ligg? Kvinnor påstår att de inte bara är ute efter sex (beskyller män för det beteendet), men berättar gärna hur lätt de får ligga. Kan de ha lite med att de har många beundrare och det bara är att välja bland kavaljererna?

Fråga kvnnorna som säger så
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-21 14:48:34 följande:

För att det inte är samma kvinnor, hur lyckas du alltid bunta ihop alla kvinnor till att säga och göra samma sak, vissa vill ha engångsligg och andra inte,  vissa kvinnor får om dom vill ligga med killar, dvs snygga tjejer får snygga killar, mindre snygga tjejer får inte killar hur som helst och absolut inte dom snygga.
    Du vill väl heller inte bara ta någon tjej bara för att , det har du ju skrivit tidigare, du vill väl också känna attraktion eller hur.
    Tycker du att kvinnor ska vara tacksamma och nöjda med att män dom inte vill ha stöter på dom? dom vill väl också känna attraktion.
    Men inte heller snygga tjejer vill alltid bara få ligg.
    Hur kan detta vara så svårt att förstå?

Du har ju själv tidigare berätta om hur din mamma ville att du skulle umgås med en singelkvinna men som du blev så upprörd över att hon skulle para i hop dig med, att du skulle vara desperat och bara ta vem som helst då var du jätteupprörd över förslaget,
    Det blir ju samma här då.

Någon gång måste du släppa att om en eller några kvinnor skriver eller säger något så gäller inte det för alla kvinnor, sen när andra kvinnor säger något annat då säger du jo men dom första kvinnorna sa ju så här och då gäller det för er också, hur kan ni säga något annat eller tom motsatsen.
    jo för att ni kvinnor har dubbelmoral.

Någon gång måste du ju ta in att kvinnor är individer och alla tycker och tänker och beter sig inte likadant, det är väl helt uppenbart eller?
Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet