Inlägg från: Anonym (Lollo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lollo)

får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet

Hur ska jag som tjej veta det? Men ja jag antar att tjejer får mer erbjudanden.

jag vill ha sex med en upptagen man, men jag vet ju hur opassande det är så skulle aldrig fråga.
    annars har jag ingen i mitt liv som jag vill ha sex med så har ingen att fråga. Senaste mannen jag gillade frågade jag men han ville inte, gillade inte mig på det sättet.

så tro inte det är enkelt bara för det kommer erbjudande. De flesta tackar nej om det är någon de inte vill ligga med, både killar och tjejer.

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 08:20:01 följande:

Alla vet ju att kvinnor får mer inviter och uppmärksamhet. Skulle man kunna säga att kvinnor får det serverat på ett annat sätt? Det mesta som erbjuds kanske inte tilltalar henne, men hon kan titta igenom "menyn" och välja det som hon vill ha. 
    Hon behöver faktiskt inte göra så mycket. Hon bara är.

Men vad spelar detta för roll, det är ju männen som väljer att ge denna uppmärksamhet till kvinnor. 
    Jag har inte bett om någon meny med en massa rätter jag inte vill äta, så varför ska jag bli beklagad för att vara en sämre människa för jag inte uppskattar allt som erbjuds? 

du verkar tycka att vi är bortskämda som kan välja och vraka. Nej, det finns ingen att välja för mig just nu. det var länge sedan en man gav mig uppmärksamhet på det sättet och han som gjorde det var/är inte någon jag ville ha sex med. Man måste väl ändå få säga nej?

någonstans behöver du kanske inse att alla dessa saker du stör dig på hos kvinnor är saker män är med och skapar.

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 09:14:03 följande:
    Jag tycker det är intressant med de som låtsas som att det inte är så.
    Vet inte om det spelar nån roll, men det är anmärkningsvärt att det ser ut såhär. 
    Ja, jag kan känna att kvinnor är bortskämda på det sättet. Visst är det många äckel som kontaktar kvinnor, men ni har i alla fall de valmöjligheterna. Får mycket att välja bland. Jag tror att många kvinnor inte vill att det ska vara annorlunda. 

hmm, du hade valmöjligheten att försöka dejta den där kvinnan din mamma tyckte du skulle försöka med, men valde bort henne pga psykisk ohälsa (något du själv dessutom lider av), sen beklagar du dig här inne över att kvinnor har höga "krav" och är bortskämda för de kan ligga med män som inte är i närheten av vad de faktiskt vill vara med?.

så varför försökte du inte med denna kvinnan? Är det inte lite dubbelmoral att finna hennes psykiska ohälsa avtändande när du själv lider av det?

• Anonym (Lollo)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 10:18:27 följande:
    Både mamma och syrran tyckte jag skulle träffa henne. Jag var inte attraherad, inte ens för ett ons.

Ja precis. Du kan välja bort men inte jag för att jag är kvinna? Jag är inte intresserad av ett ons med de få män som visar intresse för mig, så varför anklagar du då sådana som mig (kvinnor) att vi har det så bra och är bortskämda? Jag är dessutom inte intresserad av ons överhuvudtaget, när jag klickar med någon (då är jag attraherad) så vill ha mer än ett ons.

i detta fallet var det en kvinna som verkade matcha dig enligt andra och det dög inte. Så varför måste jag som kvinna försvara mig om inte jag vill ligga (ha ens ons) med arbetslösa Bertil, alkoholiserade Lasse eller mycket äldre farbror Stig som jag är noll attraherad av? 

Det är ok för dig att inte attraheras av alla med inte kvinnor?

alla blir glada om någon visar genuint intresse, men att ses som knullbar av en man som ser de flesta kvinnor som knullbara och försöker med alla är liksom inte en komplimang.

Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet