Inlägg från: Anonym (fantasivärld.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fantasivärld.)

får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet

Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 17:43:35 följande:
    klart det är nåt att hänga upp sig på, ja inte för tjejer då, eftersom ni får det serverat och inte måste kämpa som fan, finns ingen kvinna som skulle vilja byta
    Måste säga att du är väldigt verklighetsfrånvarande, du lever i någon fantasivärld där kvinnor hela tiden blir uppvaktade och får ha sex när dom vill.
    Kom igen du gissar och hittar på saker som blir din sanning.

Du vill väl inte ha sex med vem som helst, du vill inte bara bli ihop parad med någon, du tycker inte att du bara ska behöva ta vem som helst, du vill inte ta den som blev över, du gillar inte när din mamma föreslår en kvinna som också är singel precis som om du bara ska ta någon second bäst, då blir du arg.
    Men du tycker att kvinnor bara ska vara tacksamma om en man erbjuder sig även om kvinnan inte alls är intresserad.
    kvinnor ska vara tacksamma men du själv är inte beredd att ta vem som helst.
    Du vill inte bara vara tacksam för att någon säger där en ensam kvinna.
    Tänk till lite nu. 
    Varför ska kvinnor bara gilla läget om en man dom är helt ointresserade av stöter på dom? kvinnor precis som du vill vara med en man dom känner intresse för eller hur?
    Eller tar du bara första bästa kvinna bara för att hon skulle stöta på dig?
    Du vill inte känna dig intresserad?
    Visst om kvinnor ska vara tacksamma så ska banne mig du också vara tacksam för varje kvinna oberoende på ålder och utseende och annat som någonsin visar intresse och du ska inte då nobba henne för då är du kräsen.

Om man inte är intresserad hjälper det väl inte om män stöter men du skulle älska att kvinnor och då menar jag inte snygga 25 åringar utan äldre  mfl  stötte på dig för du skulle ju inte säga nej utan bara vara smickrad.

Du lever i en annan värld, inte den verklighet många kvinnor lever i. du har ingen aning om vad kvinnor får och inte får. Du ska hela tiden få det till att kvinnor lever sådana bra priviligierade liv men män dom är har det så kämpigt.
    Kom igen nu!
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 17:52:16 följande:
    nej, jag skulle hellre vilja att sexiga tjejer vill det
    Och det flesta kvinnor får inte heller sexiga män som stöter på dom,
    Inse det!
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 18:10:30 följande:
    det förstår jag, men eftersom fler män stöter på kvinnor så har de fler chanser att få ligg, det är bara att tacka nej till männen de inte vill ha
    Så du tycker att det är en fördel?
    Du skulle uppskatta om kvinnor du inte gillade stötte på dig för du vad skulle få chansen att dissa dom?

Hur kan det blir en fördel?
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-19 18:26:25 följande:
    ja, stor fördel, om fler kvinnor stötte på mig så skulle mina chanser till fler ligg öka
    Fast nu gällde det ju kvinnor du inte vill skulle stöta på dig, förstår du verkligen inte skillnaden. 
    Om det är 10 st och ingen är av intresse så är det ju ingen fördel.
    Du tror att det är kul att nobba 9 st och kanske den tionde är intressant men att det sen skulle leda till sex är ju inte ens säkert.
    Du verkar heller inte förstå att allt inte bara är ute efter ett ligg, vilket en del killar vill och det då går det också bort.
    Är man inte intresserad av engångsligg så faller många killar bort som stöter på krogen.
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-20 07:00:59 följande:
    nej, om fler kvinnor stötte på mig så skulle mina liggchanser öka rejält, det är du som utgår från att de flesta kvinnorna är oattraktiva, sen så behöver du inte tala om för mig vad jag tror, ja är man inte intresserad av engångsligg så vill man inte att de som vill det, stöter på en, vad bra att du talade om det för mig, tack
    Jag säger inte att alla kvinnor år oattraktiva, du utläser ofta saker än det som står.
    Jag skrev att det inte är en fördel om 10 st män stöter på dig och ingen är intressant för en, dom kan ju vara det för andra självklart.
    Men jag t ex vill inte ha engångsligg och de flesta som kommer fram på krogen är just ute efter det och då blir det jobbigt när man måste nobba flera stycken och just på krogen är ju  många fulla och  påverkade av alkohol och säger och beter sig annorlunda än t ex på jobbet.
    Förstår du inte skillnaden?
    Du tycker att det vore roligt att 10 st kvinnor stöter på dig men om du måste nobba 9 st och sen kanske en kommer du vill ha.
    Tycker du då att det är så roligt att nobba 9 andra kvinnor?
    Nej det tycker de flesta är jobbigt och just på krogen när många är påverkade och säger saker är det faktiskt inte en fördel.
    Förstår du skillnaden?
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-20 09:29:44 följande:
    jag fattar inte hur du tänker, men om jag frågar såhär: 
    skulle du välja att män stöter på dig eller att inga män stöter på dig?
    Om det inte är någon jag är intresserad av så nej då vill jag inte det.
    Nu är jag gift och träffade min man genom vänner så det var ingen som bara stötte på den ena, vi satt och pratade och gemensamt tyckte uppstod.
    Jag vill inte ha en drös män som stöter alls.
    Jag har alltid träffat mina pojkvänner genom vänner eller jobb.
    Ute på barer mm är det flest killar som vill ha engångsligg och det är inte jag ute efter. Ännu mer jobbigt är det faktiskt när man redan har en man.
    Tycker att det är ganska så oförskämt att vissa män kommer fram och ger en förslag utan att ens veta om kvinnan är singel eller ej.
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-20 10:54:43 följande:
    tror också att tjejer gillar när de får inviter, om de inte fick det så skulle det inte vara lika kul tror jag
    Du gissar väldigt mycket och intalar dig saker om kvinnor.
    Visst kan det finnas kvinnor som gör det men att som man utgå ifrån att kvinnor gillar när män kommer fram och ger inviter, då tror man mycket om sig själv.
    Låter självsäkert, kvinnor blir smickrade bara för att män ger inviter, 
    visst dream on!
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Dixi) skrev 2023-09-20 15:11:32 följande:
    Klart kvinnor vill ha inviter, kvinnor kan vara väldigt lättfotade också. Ju fler männen hinner ge inviter till desto större chans att få ett napp. 
    Nu förklarade jag att män inte ska ta för givet är att bara för att vilken man som helst kommer fram och ger en invit ska man bli smickrad och vara tacksam för det.
    Att män som den jag svarade bara anser att kvinnor då ska vara tacksamma och tycka att det är så roligt.
    Så är det ju inte, kvinnor liksom män gillar självfallet att bli uppmärksammade ibland men att alla sorters män kommer fram t ex fulla på krogen och ger inviter, nej det blir man inte smickrad och tacksam över.
    Lite skillnad på hur det går till men att kvinnor visst bara gillar att män stöter är ju inte samma sak.
    Man blir inte tacksam för alla inviter som vissa verkar tro.
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-21 14:48:34 följande:

En annan fråga som hör lite till det här, varför skryter många kvinnor över hur lätt de kan få ligg? Kvinnor påstår att de inte bara är ute efter sex (beskyller män för det beteendet), men berättar gärna hur lätt de får ligga. Kan de ha lite med att de har många beundrare och det bara är att välja bland kavaljererna?

För att det inte är samma kvinnor, hur lyckas du alltid bunta ihop alla kvinnor till att säga och göra samma sak, vissa vill ha engångsligg och andra inte,  vissa kvinnor får om dom vill ligga med killar, dvs snygga tjejer får snygga killar, mindre snygga tjejer får inte killar hur som helst och absolut inte dom snygga.
    Du vill väl heller inte bara ta någon tjej bara för att , det har du ju skrivit tidigare, du vill väl också känna attraktion eller hur.
    Tycker du att kvinnor ska vara tacksamma och nöjda med att män dom inte vill ha stöter på dom? dom vill väl också känna attraktion.
    Men inte heller snygga tjejer vill alltid bara få ligg.
    Hur kan detta vara så svårt att förstå?

Du har ju själv tidigare berätta om hur din mamma ville att du skulle umgås med en singelkvinna men som du blev så upprörd över att hon skulle para i hop dig med, att du skulle vara desperat och bara ta vem som helst då var du jätteupprörd över förslaget,
    Det blir ju samma här då.

Någon gång måste du släppa att om en eller några kvinnor skriver eller säger något så gäller inte det för alla kvinnor, sen när andra kvinnor säger något annat då säger du jo men dom första kvinnorna sa ju så här och då gäller det för er också, hur kan ni säga något annat eller tom motsatsen.
    jo för att ni kvinnor har dubbelmoral.

Någon gång måste du ju ta in att kvinnor är individer och alla tycker och tänker och beter sig inte likadant, det är väl helt uppenbart eller?
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-21 18:34:02 följande:
    Ja, kvinnor är individer, men jag har sett att de flesta kvinnor är på ett visst sätt, både här och irl. Jag har pratat med kvinnor i irl (flera) som gärna sköt om hur lätt de fick ligg. Sett samma här på forumet. 
    men nu gör du ju det igen, det är några stycken och inte hundra kvinnor som skrivit det och knappast sagt det till dig, alla andra som inte sagt något dvs en jättestor majoritet räknas inte dom, du inser väl att tusentals kvinnor inte skriver och säger det. eller?
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 08:20:01 följande:

Alla vet ju att kvinnor får mer inviter och uppmärksamhet. Skulle man kunna säga att kvinnor får det serverat på ett annat sätt? Det mesta som erbjuds kanske inte tilltalar henne, men hon kan titta igenom "menyn" och välja det som hon vill ha. 
    Hon behöver faktiskt inte göra så mycket. Hon bara är.

Alltså det fungerar inte som en meny som man kan välja och vraka mellan.
    Som att nu ska vi se hm vad ska jag ha till förrätt, varmrätt och efterrätt.

Sen är det ju inte så de flesta kvinnor får en massa erbjudanden hela tiden som dom kan välja och vraka mellan som du tror.

En kvinna i samma situation som du, dvs en ensam kvinna 50 + som aldrig har haft ett förhållande, inte har många vänner, inget jobb för tillfället får ju precis som du inga inviter.
    Du får jämföra dig med kvinnor i liknande situation som dig så kanske du förstår att kvinnor kan uppleva sin situation precis som du.

Du tror väl inte på allvar att  medelålders kvinnor som aldrig haft ett förhållande precis som du valt det.

Nej jag menar inte att det är mer synd om kvinnor som du alltid skriver, det är lika för alla som inte haft något förhållande och önskar det, det är lika för kvinnor och män. Men du vill inte inse att även många kvinnor känner precis som du.
    Alla får inte en massa inviter.
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 09:14:03 följande:
    Jag tycker det är intressant med de som låtsas som att det inte är så.
    Vet inte om det spelar nån roll, men det är anmärkningsvärt att det ser ut såhär. 
    Ja, jag kan känna att kvinnor är bortskämda på det sättet. Visst är det många äckel som kontaktar kvinnor, men ni har i alla fall de valmöjligheterna. Får mycket att välja bland. Jag tror att många kvinnor inte vill att det ska vara annorlunda. 
    Skämtar du? Vilken värld lever du i ?
    Lever du helt isolerad ifrån kvinnor?
    Du blir mer och mer verklighetsfrånvarande.
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 09:15:34 följande:
    Jag är övertygad om att kvinnor har en större meny att välja på. Lite som en katalog att bläddra i.
    Vi män får en liten lapp. 
    Så ensamma 50 + kvinnor som aldrig har haft ett förhållande och knappt några vänner och inget jobb precis som du får en massa inviteter tror du?
    En kvinna som är i samma situation som dig får menar du en massa inviter?

Kom igen nu, du måste ju kunna förstå att även kvinnor liknande din situation inte heller får inviter, eller menar du att hon väljer själv att vara olycklig?
    Du tror alltså bara män kan vara ensamma och olyckliga?
    Du kan inte mena allvar!
  • Anonym (fantasivärld.)
    Anonym (Squid) skrev 2023-09-23 10:18:27 följande:
    Både mamma och syrran tyckte jag skulle träffa henne. Jag var inte attraherad, inte ens för ett ons.
    Men var du inte bortskämd då precis som kvinnor som säger nej tack?
Svar på tråden får tjejer mer inviter/erbjudanden/uppmärksamhet