• Tomas Svensson

Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

• Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?
  • Anonym (RR)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 08:34:22 följande:
    Hurså? Är det vanligt med diskussionstrådar där kvinnor på 50+ hyllar sig själva likt här? Inte mycket vad jag har märkt. Varför tror du att talesättet lyder "MÄN åldras som vin"?
    Skulle du tippa på att det är en man eller kvinna som myntat det begreppet?

Män är kända för att överskatta sig själva. Kvinnor det motsatta med tanke på all press de utsätts för genom livet med vrickade ideal om ungdom och skönhet som är omöjliga att leva upp till. 

Män över 50 kan vara attraktiva men då krävs det också mycket flit och ansträngning från deras sida , precis som för kvinnor.
    Ja, jag ser skillnad när kvinnor vill ha yngre killar. Jämför med när män vill ha yngre tjejer. Om du inte har sett och hört skillnaden när du läst här på FL, eller sett det irl, då har vi olika erfarenheter.
  • Anonym (Ann)

Nej, som bordssällskap vid en fest javisst, då det är roligare att pra med en äldre med livserfarenhet.

Men just sexuellt och romantiskt så händer nåt med män efter 40-45 nånstans. Potensen minskar liksom. 

jag själv är 48 och väljer numera nästan bara yngre män just för att de är bättre i sängen. Mer passionerade, hårdare, man känner mer med yngre att de har lust och tänder på en liksom. Som kvinna vill man bli åtrådd och det är svårt att känna det med män som har svårare att få upp den liksom.

Men när jag var 20 så valde jag äldre, typ 30. 

Tror män är bäst just sexuellt runt 30-40, där är männen i sin prime time.
    Men sen är det ju andra saker än det rent sexuella man söker i en relation, och dör kan ju en 50 plussare gå hem. Fysisk attraktion är ju inte allt.

Så allt är inte svart eller vitt.

• Anonym (Beror på)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:36:56 följande:
    Ja, jag ser skillnad när kvinnor vill ha yngre killar. Jämför med när män vill ha yngre tjejer. Om du inte har sett och hört skillnaden när du läst här på FL, eller sett det irl, då har vi olika erfarenheter.
    Vad är skillnaden? Kvinnor som hänger med yngre partners kanske själva hållit sig fräscha och ungdomliga?  

För äldre män krävs det något alldeles speciellt om yngre kvinnor (och även äldre) ska finna dem tilldragande. Därför undrar jag återigen vad det är som gör originalpostaren så speciell. Han har ännu inte berättat det. 
  • Anonym (RR)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 08:44:49 följande:
    Vad är skillnaden? Kvinnor som hänger med yngre partners kanske själva hållit sig fräscha och ungdomliga?  

För äldre män krävs det något alldeles speciellt om yngre kvinnor (och även äldre) ska finna dem tilldragande. Därför undrar jag återigen vad det är som gör originalpostaren så speciell. Han har ännu inte berättat det. 
    Jag kan dra det kort. Kvinnor som vill ha yngre är inte patetiska. Inte ens om hon bara är ute efter sex. Hon är inte ytlig på samma sätt som män är, om hon tänder på killens vältränade unga kropp. Hon bejakar sin kvinnlighet och lust och utnyttjar inte den unga killen. Män borde träffa jämnåriga kvinnor istället som sitter där ensamma. Men män kan inte hantera mogna kvinnor, och vill hellre ha en ung tjej han kan styra.

Jag vet inte vad TS har. Han kanske ser bra ut, är snäll, charmig och rolig. Det kanske inte du skulle tycka. Men alla kvinnor har inte samma smak.
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:34:10 följande:
    Jag kollar in yngre tjejer, det erkänner jag, men jag kommer aldrig mer ta initiativet. Om nån tjej skulle göra det igen, då skulle jag träffa henne om jag var attraherad. Jag vet ju att kvinnor skulle misstycka, men det skiter väl jag i. Mitt liv.
    You do you. Bry dig bara om vad du själv vill. Nej kvinnor skulle inte misstycka, vissa kanske men vad spelar det för roll för dig? Släpp det, vi har bara ett liv. Ångra dig inte sen på ålderns höst.
  • Anonym (RR)
    Bis mis skrev 2023-09-15 08:57:51 följande:
    You do you. Bry dig bara om vad du själv vill. Nej kvinnor skulle inte misstycka, vissa kanske men vad spelar det för roll för dig? Släpp det, vi har bara ett liv. Ångra dig inte sen på ålderns höst.
    Jo, kvinnor skulle misstycka och tala om det för mig. Det är typen av kvinnor som berättar för andra hur de ska göra. Mycket hyckleri där. Jag stötte på en yngre tjej, även om de flesta tyckte det var fel. Jag ångrar det inte. Men hade ångrat det om jag inte försökt. Och så träffade jag en ännu yngre tjej som jagade efter mig. De flesta tyckte det också var fel. Jag ville ha sex med henne men försökte inget. Det tyckte många också var fel. Hon också. Hon tyckte att jag skulle ha tagit första steget. Drömmer
  • Bis mis
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 09:04:52 följande:
    Jo, kvinnor skulle misstycka och tala om det för mig. Det är typen av kvinnor som berättar för andra hur de ska göra. Mycket hyckleri där. Jag stötte på en yngre tjej, även om de flesta tyckte det var fel. Jag ångrar det inte. Men hade ångrat det om jag inte försökt. Och så träffade jag en ännu yngre tjej som jagade efter mig. De flesta tyckte det också var fel. Jag ville ha sex med henne men försökte inget. Det tyckte många också var fel. Hon också. Hon tyckte att jag skulle ha tagit första steget. Drömmer
    Du har skrivit om det där otaliga ggr här på FL. Jobba med dig själv och fundera över varför du inte kan släppa det. Och definitivt varför andras åsikter betyder något för dig.

Sen tycker jag att du ska låta bli att ta över andras trådar med dina egna issues såhär. Skapa egna.
  • Anonym (RR)
    Bis mis skrev 2023-09-15 09:09:37 följande:
    Du har skrivit om det där otaliga ggr här på FL. Jobba med dig själv och fundera över varför du inte kan släppa det. Och definitivt varför andras åsikter betyder något för dig.

Sen tycker jag att du ska låta bli att ta över andras trådar med dina egna issues såhär. Skapa egna.
    Jag kände bara att det passade in bra här i tråden, då det är talande för hur många kvinnor känner när män träffar unga tjejer. 
  • Anonym (Emmi)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 08:34:10 följande:
    Jag kollar in yngre tjejer, det erkänner jag, men jag kommer aldrig mer ta initiativet. Om nån tjej skulle göra det igen, då skulle jag träffa henne om jag var attraherad. Jag vet ju att kvinnor skulle misstycka, men det skiter väl jag i. Mitt liv.
    Haha, ja det skiter du verkligen i. Du brukar aaldrig bry dig om vad folk tänker och tycker och starta miljoner trådar där du fiskar efter vad folk tycker om män som gillar unga tjejer, vem som ska ta första steget etc etc. Jag har sällan sett någon människa som verkar bry sig så ofantligt mycket om vad folk tycker som du, såpass att du fortfarande står och stampar på samma punkt i livet efter vad, 20, 30 år? Du provoceras väldigt lätt av folks åsikter, det visar att du inte alls är så obrydd som du plötsligt vill framstå som. Hade du inte brytt dig hade du kört på med det du vill i livet och inte spenderat tiden med att älta folks åsikter i diskussionsforum. 
  • Anonym (RR)
    Anonym (Emmi) skrev 2023-09-15 09:54:57 följande:
    Haha, ja det skiter du verkligen i. Du brukar aaldrig bry dig om vad folk tänker och tycker och starta miljoner trådar där du fiskar efter vad folk tycker om män som gillar unga tjejer, vem som ska ta första steget etc etc. Jag har sällan sett någon människa som verkar bry sig så ofantligt mycket om vad folk tycker som du, såpass att du fortfarande står och stampar på samma punkt i livet efter vad, 20, 30 år? Du provoceras väldigt lätt av folks åsikter, det visar att du inte alls är så obrydd som du plötsligt vill framstå som. Hade du inte brytt dig hade du kört på med det du vill i livet och inte spenderat tiden med att älta folks åsikter i diskussionsforum. 
    Ja, det gör jag faktiskt. Jag gör det som känns rätt för mig. Men jag ser att många kvinnor gärna talar om för män hur män ska göra, men när det gäller kvinnorna själva så har de andra regler.
    Jag retar mig fortfarande lite på det, men blir inte upprörd på samma sätt. Tror jag har vant mig. Folk får göra som de vill. Synd bara att andra ska lägga sig i vad andra vill göra.
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?