Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-15 23:20:32 följande:
Löjlig är vad du kan kalla dig själv. Hur uttrycker du dig? Nej du tycker inte det men jag tycker du har en annorlunda syn på män och kvinnor. En väldigt generaliserande, dömande och "säker" fakta om könen. Självklart kan man inte se ut som en lodis och automatiskt bli snyggare med åldern?? Ja jag tycker både män och kvinnor väljer partners runt deras egen ålder. I alla fall alla jag känner.
Ja, jag tror att både män och kvinnor 50+ behöver ta hand om sig själva och utstråla något som attraherar yngre personer. Inte så vanligt att en äldre kvinna med sunkigt utseende lockar unga män heller? Men jag utgick inte ifrån att ts skulle vara sunkig. Jag uppfattade det som att han numera uppfattar fler blickar av kvinnor än vad han gjorde förr. Roligt för honom känner jag?
Pennys man är ingen skönhet i mina ögon. Tar hand om sig gör han säkert. Sedan är han kanske en underbar person och det har gjort honom attraktiv i Pennys ögon. De är fina ihop.
Finns väl många fler äldre män som han? Men aja. Ha du din syn och dina teorier. Bye
Nej som sagt. Att vara realistisk är inte detsamma som att ha en taskig manssyn. Det är du som inte förstår vad jag menar och därmed framstår du faktiskt som rätt löjlig själv. Lyssna lite och ta till dig istället om du nu verkligen vill vara en seriös debattör.
Jag får uppfattningen om att trådskaparen verkar tro att hans ålder ensamt är vad som attraherar kvinnorna. Jag vill hävda bestämt att åldern i sig inte räcker till utan det krävs fler egenskaper än så för att vara attraktiv.
Penny är ingen skönhet hon heller utan ser ganska alldaglig ut. Lite "Girl next door". Tycker de båda är på samma nivå om vi pratar utseende enbart. Vanliga, reko människor helt enkelt.
Vet inte hur många män över 50 som är bra på att förstå kvinnor och även charma dem. Jag möter sällan några såna. Ännu färre som bryr sig om sin kropp och sitt utseende i övrigt.
Det skulle vara min svåger då. Han är snart 50 och går på gym regelbundet. Ser bra ut och är även trevlig och engagerad i sitt liv med syrran och familj.
Kanske att senare generationer åldras bättre än föregångarna, vem vet. Allt handlar om hur väl du sköter dig.