• Tomas Svensson

Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

• Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?
  • Anonym (..)

Tror mer att det är du själv som "söker", som uppmärksammar det du tror är blickar. 

• Anonym (Hm)
    Anonym (..) skrev 2023-09-14 18:23:07 följande:

Tror mer att det är du själv som "söker", som uppmärksammar det du tror är blickar. 

Mycket möjligt
  • Fjäril kär

Nja tror mer att du just nu kanske är lite mer öppen för uppmärksamhet och bekräftelse och därför plötsligt ser det. 

Män som åldras snyggt är i regel attraktiva från början och är mån om sitt utseende även upp i åldern . 

• Anonym (Beror på)

En attraktiv person måste oftast jobba på att vara just detta. Det är inte något man blir per automatik bara för att man nått en viss ålder.

Att träna regelbundet och hålla sig i god form hjälper de flesta en bit på vägen. Så även att träna upp sin sociala kompetens. Och givetvis också att hålla sig hel och ren.

• Tomas Svensson
    Anonym (..) skrev 2023-09-14 18:23:07 följande:

Absolut en poäng, men jag upplever att det har blivit en skillnad. Jag har inte sökt så värst mycket med blicken men känt mig iakttagen och tittat upp. 

Jag har kanske drabbats av ett hjärnspöke.
  • Anonym (Patricia)
    Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:35:58 följande:
    Absolut en poäng, men jag upplever att det har blivit en skillnad. Jag har inte sökt så värst mycket med blicken men känt mig iakttagen och tittat upp. 

Jag har kanske drabbats av ett hjärnspöke.
    Kanske snarare ett önsketänkande utifrån din egen reflektion av att du blir äldre.  Begynnande ålderskris/noja? 
  • SmulanFnulan

Det är förskräckta blickar som du möts av... Gubbar över 50 strecket lämnar en hel del kräksmak i munnen.

• Tomas Svensson
    Anonym (Patricia) skrev 2023-09-14 20:55:38 följande:
    Kanske snarare ett önsketänkande utifrån din egen reflektion av att du blir äldre.  Begynnande ålderskris/noja? 
    Jag har på allvar rannsakat mig och har kanske lite noja, men inte så mycket och samtidigt inte som jag tror påverkar.
  • Tomas Svensson
    SmulanFnulan skrev 2023-09-14 20:58:05 följande:

Det är förskräckta blickar som du möts av... Gubbar över 50 strecket lämnar en hel del kräksmak i munnen.

Nej, så tondöv är jag inte. Jag tror jag ska förbereda mig till nästa gång jag ska in till stan. Jag preppar en lite skylt som säger nåt i stil med att jag redan är upptagen. Det här kan inte slå fel!!🤣
  • Anonym (RR)

På jobbet så var det några unga tjejer som kollade in mig. Tror jag i alla fall. Skrivit om det tidigare här, men de flesta svarade att det är sånt som män inbillar sig. Önsketänkande.
    Jag har ingen aning.

Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?