• Tomas Svensson

Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

• Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?
  • Anonym (Magnus ugglas mormor)

kan bara tala för mig.

nej, män snälla kan ni glömma det där att ni automatiskt blir sexigare ju äldre ni är. ni.blir bara bittrare, fulare, gubbigare och äckligare. så snälla, gå inte runt med era gravidmagar och tro att ni kan få vem ni vill bara för att ni har livserfarenhet. 

gillar heller inte valpiga små pojkar.

åldern 35-40 är bäst på män.

/35-årig kvinna 

• Anonym (Micke förfaller)

Nej, tyvärr Tomas.

• Anonym (Mx)

Flera här inne som har som enda syfte att plocka ner TS på jorden. Han får inte gå runt och tro att han är the shit inte.. 

• Anonym (Jo)

Jag kan tycka att många av män ser bättre ut med åldern.dom ser mer bekväma ut och avslappnade. men vissa män får också kvinnligare drag i ansiktet med åldern vilket jag inte finner så attraktivt.

nu är jag singel, men att spana in någon som vissa män gör med kvinnor gör jag aldrig. Man tittar väl normalt runt på folk eller kollegor. Hur gör kvinnorna som spanar in dig (rädd för vanligt strötittande ska missuppfattas som att jag spanar in någon och har intresse bara för jag tittar runt på folk på bussen, restaurangen eller liknande) 

btw, utseendet är sällan det som gör att jag finner någon attraktiv eller det snörper till i snippan, det är faktiskt en väldigt liten del. Det som tänder mig är hela hans sätt när han pratar och karisman personen har som får mig att tänka wow. 

• Anonym (RR)
    Anonym (Jo) skrev 2023-09-14 22:47:51 följande:

Jag kan tycka att många av män ser bättre ut med åldern.dom ser mer bekväma ut och avslappnade. men vissa män får också kvinnligare drag i ansiktet med åldern vilket jag inte finner så attraktivt.

nu är jag singel, men att spana in någon som vissa män gör med kvinnor gör jag aldrig. Man tittar väl normalt runt på folk eller kollegor. Hur gör kvinnorna som spanar in dig (rädd för vanligt strötittande ska missuppfattas som att jag spanar in någon och har intresse bara för jag tittar runt på folk på bussen, restaurangen eller liknande) 

btw, utseendet är sällan det som gör att jag finner någon attraktiv eller det snörper till i snippan, det är faktiskt en väldigt liten del. Det som tänder mig är hela hans sätt när han pratar och karisman personen har som får mig att tänka wow. 

Jag brukar säga "how you doin?" (som Ross i Vänner) med djup basröst. Tjejerna fnittrar blygt. 
  • Anonym (Kvinna)
    Tomas Svensson skrev 2023-09-14 21:51:18 följande:
    Nej, så tondöv är jag inte. Jag tror jag ska förbereda mig till nästa gång jag ska in till stan. Jag preppar en lite skylt som säger nåt i stil med att jag redan är upptagen. Det här kan inte slå fel!!🤣
    Så bra du hanterar elaka kommentarer. Tråkigt att det ofta blir så nedlåtande kommentarer när män startar trådar.

Nä men du kanske är fin och alltid varit, och kanske uppmärksammar du först nu blickar osv? Sen kan det så klart vara så att du misstolkar också.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-09-15 02:14:03 följande:
    Så bra du hanterar elaka kommentarer. Tråkigt att det ofta blir så nedlåtande kommentarer när män startar trådar.

Nä men du kanske är fin och alltid varit, och kanske uppmärksammar du först nu blickar osv? Sen kan det så klart vara så att du misstolkar också.
    Tycker inte att folk är särskilt elaka i sina svar? Vi säger bara sanningen.

Män tror ofta så mycket om sig själva, även när de inte jobbat ett dugg med sig själva för att förtjäna nån sån uppmärksamhet. Som om kvinnor automatiskt skulle finna en man attraktiv enkom för att denne existerar och syns för sin  omgivning.

Kanske män är mer desperata på det planet men för kvinnor krävs det ganska mycket mer från männens håll för att fånga deras intresse. Detta kan jag nästan garantera. 
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Mx) skrev 2023-09-14 22:33:20 följande:

Flera här inne som har som enda syfte att plocka ner TS på jorden. Han får inte gå runt och tro att han är the shit inte.. 

Det är väl bättre att befinna sig på jorden än att sväva uppe i skyn med sin egen självbelåtenhet? 

En fråga från mig är om den här personen överhuvudtaget ansträngt sig tillräckligt för att vara "the shit"? Håller han sig snygg och fräsch? Har han en charmig och trevlig personlighet som får kvinnor att må bra och känna sig uppskattade?

Har själv mött ganska få killar som på riktigt försöker vara tilldragande.

I min erfarenhet så är kvinnor mycket mer vänliga och inbjudande i sitt sätt, särskilt mogna kvinnor. Vet inte vad detta beror på dock. Uppfostran?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 02:29:45 följande:
    Tycker inte att folk är särskilt elaka i sina svar? Vi säger bara sanningen.

Män tror ofta så mycket om sig själva, även när de inte jobbat ett dugg med sig själva för att förtjäna nån sån uppmärksamhet. Som om kvinnor automatiskt skulle finna en man attraktiv enkom för att denne existerar och syns för sin  omgivning.

Kanske män är mer desperata på det planet men för kvinnor krävs det ganska mycket mer från männens håll för att fånga deras intresse. Detta kan jag nästan garantera. 
    Vem säger att det är sanningen? Okej men jag tycker att de är ganska elaka. Finns hur många kvinnor som helst också som tror galet mycket om sig själva och faktiskt inbillar sig massor. Tror de är världens centrum. Känt flera st genom åren, även haft väninnor med de dragen. Finns såna män också naturligtvis. Tycker ofta jag får ett annat intryck och hör andra historier också om att män tror att de inte duger, svårt att få tjejer osv. Känns ibland som att kvinnor och män generaliserar könen och tror sig veta massor om det motsatta könet och dissar varandra.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Magnus ugglas mormor) skrev 2023-09-14 22:14:03 följande:

kan bara tala för mig.

nej, män snälla kan ni glömma det där att ni automatiskt blir sexigare ju äldre ni är. ni.blir bara bittrare, fulare, gubbigare och äckligare. så snälla, gå inte runt med era gravidmagar och tro att ni kan få vem ni vill bara för att ni har livserfarenhet. 

gillar heller inte valpiga små pojkar.

åldern 35-40 är bäst på män.

/35-årig kvinna 

Till "Beror på"

Detta är ett exempel på en elak kommentar. "Bittrare, fulare, gubbigare och äckligare". Alltså varför säger man ens så?

Hemska ord. Jag som kvinna hade tagit åt mig om en man pratade på ett så nedlåtande och hemskt sätt. Om en man påstod att kvinnor blir tantigare, fulare, äckligare, hackade ner på någon kroppsdel osv. Aja... jag är glad att jag kan diskutera med, kommentera, ge råd till individer utan att klanka ner på könet. Jag ser varje människa som en unik individ.
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?