Jag tänker att man gör samma sak med blickar från en 50+ kvinna som du skulle göra i det osannolika fall där en 25-åring skulle blicka dig, vilket tyvärr för er 50+ män som så hett önskar detta.. det är ovanligt vi måste tala klarspråk här.och viceversa också..
Man tittar/flirtar tillbaks om man blir smickrad över uppskattningen. Tänker du att det är skillnad om du får en blick från en jämnårig kontra yngre i hur du ska besvara det hela ? såklart om du som man har noll intresse av uppskattning från jämnårig kvinna så vill du ju inte besvara det, men jag tror utsikterna för ömsesidighet ökar om ålderskillnad inte är alltför stor( självklart finns det undantag..men de är inte många, personligen känner jag inte till några i min inre och yttre krets som är stor). jag vill belysa tristessen i att vi kvinnor och män 50+, av familjeliv att döma inte är kompatibla med varandra trots att vi är i samma ålder och fas i livet många gånger? Och i mitt fall jag blir nedslagen av det och sänker min blick, skäms över att dela ut uppskattning till jämnåriga män som tycker jag är en sladdrig tant med noll värde när jag själv ff tycker att jag är fin på många sätt även om jag var estetiskt vackrare vid 25 års ålder såklart. Hur vet man vem som blir glad för blicken och vem som blir kränkt ? Men ni dräglar över unga kvinnor som inte vill ha er, eller ens ser er tyvärr i ärlighetens namn. Men det är tråkigt att vi inte följer varandra här helt enkelt.
Och om de männen finns som blir uppspelta och glada att bli sedda av en jämnårig så vore det härligt om de höjde sin röst för balans i diskussionen men finns de ? Kanske irl men inte här på FL ?
Yngre kvinnor och nu tänker jag på mig själv i yngre dagar mina tjejkompisar mina döttrar mina yngre kollegor .. INGEN har visat romantiskt intresse eller att det förekommer förhållanden med stora åldersskillnader. majoriteten som hävdar nåt annat är medelålderskrisande män som det förefaller ?
jag skriver inte att du MÅSTE leta upp nån i samma ålder men jag är övertygad om att du kommer röna större framgång om du önskar en ömsesidighet i det hela. Såklart kan du få en uppskattning i några få fall om du visar uppenbart intresse för en yngre kvinna, men majoriteten respondera på det i ren vänlighet, och visst medlidande i avsaknad av bättre ord, där du läser in nåt som inte finns.. om de ens märker din blick . man tappar hakan av förvåning när nån gubbe som är i pappas ålder tittar på dig med ?fel ? blick , de flesta vill inte kränka äldre män och detta förstår majoritet av män och de flesta av er tittar därför i smyg.
En ung kvinna är väldigt vacker det tycker även vi äldre kvinnor. Så titta i smyg är väl helt ok. Mina döttrar hur snygga ! Men de hyser noll intresse för män i papps ålder, tycker han skulle vara läskig om han kollar på tjejer deras ålder.
En ömsesidighet med jämnårig irl mindre intressant . Hellre fantisera kring ung vacker ouppnåelig kvinna.