Anonym (Beror på) skrev 2023-09-15 22:55:44 följande:
Fast nu är du bara löjlig. Det är inget fel på min manssyn. Jag är bara realistisk och ute i verkligheten så väljer de allra flesta kvinnor män runt sin egen ålder.
Och ja, det krävs betydligt mer än att stoltsera med sin ålder på 50+ för att få en kvinna, ung som gammal, intresserad. Kvinnor väljer inte ut män av välgörenhetsskäl som du säkert redan förstår.
Om det var Penny Parnevik du menade så googlade jag just på hennes make och det skiljer 16-17 år mellan dem. Denne man verkar också vara ren, städad och tar hand om sitt yttre. Förmodar också att han vet hur man ska behandla en kvinna för att få henne att må bra. Annars hade Penny nog knappast valt honom till livspartner.
Detta har också varit min poäng genom hela diskussionen. Att man måste jobba lite extra på sig själv och inte tro att man automatiskt blir mer attraktiv ju mer man åldras. Det är bara naivt att tro detta.
Löjlig är vad du kan kalla dig själv. Hur uttrycker du dig? Nej du tycker inte det men jag tycker du har en annorlunda syn på män och kvinnor. En väldigt generaliserande, dömande och "säker" fakta om könen. Självklart kan man inte se ut som en lodis och automatiskt bli snyggare med åldern?? Ja jag tycker både män och kvinnor väljer partners runt deras egen ålder. I alla fall alla jag känner.
Ja, jag tror att både män och kvinnor 50+ behöver ta hand om sig själva och utstråla något som attraherar yngre personer. Inte så vanligt att en äldre kvinna med sunkigt utseende lockar unga män heller? Men jag utgick inte ifrån att ts skulle vara sunkig. Jag uppfattade det som att han numera uppfattar fler blickar av kvinnor än vad han gjorde förr. Roligt för honom känner jag?
Pennys man är ingen skönhet i mina ögon. Tar hand om sig gör han säkert. Sedan är han kanske en underbar person och det har gjort honom attraktiv i Pennys ögon. De är fina ihop.
Finns väl många fler äldre män som han? Men aja. Ha du din syn och dina teorier. Bye