• Tomas Svensson

Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

• Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?
  • Bis mis
    Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:35:58 följande:
    Absolut en poäng, men jag upplever att det har blivit en skillnad. Jag har inte sökt så värst mycket med blicken men känt mig iakttagen och tittat upp. 

Jag har kanske drabbats av ett hjärnspöke.
    Tror inte det behöver vara ett hjärnspöke faktiskt. Jag som kvinna då upplevde något liknande när jag nådde...32 ungefär. Samtidigt som jag började känna mig hemma i min yrkesroll och slutade bry mig om vad folk tyckte om mig. 

Så jag tror att det kan vara en kombination av attraktivt utseende och självförtroende som har kommit på plats i ditt fall som i mitt.
  • Anonym (..)
    Anonym (Mx) skrev 2023-09-14 22:33:20 följande:

Flera här inne som har som enda syfte att plocka ner TS på jorden. Han får inte gå runt och tro att han är the shit inte.. 

Han frågade om vad vi tror, vi svarade. 

Jag skrev inte min kommentar för att vara taskig utan för att jag själv är 50+ och har flera arbetskamrater i samma ålder. Jag märker på en del av dessa att ju äldre vi blivit så har de blivit lite mer fundersamma runt det där med att åldras, att bli lite gråhårig osv, och även om de har bra relationer hemma så är det några av dem som förstås blir glada om någon yngre kollega ger en komplimang "snygg skjorta idag" osv. 
    Jag är själv kvinna men som sagt i samma ålder. 
  • Anonym (RR)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 07:08:46 följande:
    Ja, enligt min erfarenhet så anser många kvinnor att de kan säga vad som helst till män, som de inte vill höra själva. 
    Vi ska heller inte glömma alla kommentarer jag fick när jag var kär i en yngre tjej på jobbet. Hade kvinnor velat höra sånt från män? I think not.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Mx) skrev 2023-09-15 06:43:15 följande:

Så när 40+kvinnor sitter i sitt tjejgäng och dricker bubbel och känner sig lite glada, vilda och unga, så är det viktigt att påpeka att dom inte alls är vad dom var när dom var 25? 

Jag håller inte med i detta, tycker msn kan få sväva lite över jorden ibland och bara få ha det bra och njuta.

Jag håller inte med dig heller i dina åsikter. Har sett nog av mäns tuppiga attityder om sig själva eftersom de nästan aldrig lever upp till sin egen höga självbild. 

Har aldrig mött några kvinnor som överskattat sig själva heller, särskilt inte i utseendet. Helt tvärtom så är kvinnor ofta rätt duktiga på att tro för lite om sitt eget värde. Det är trist.
  • Anonym (RR)

Det är provocerande för många kvinnor att män tror att yngre tjejer är attraherade. Det har jag konstaterat många gånger tidigare.

• Anonym (RR)
    Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:12:04 följande:
    Är gubbar över 50 the shit?

Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.

Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam. 

Jag blev kär i en yngre tjej på jobbet, vi var båda singlar. Jag kan lova att de flesta som svarade här inte tycker att män åldras på ett fördelaktigt sätt. Snarare tvärtom.
    På mitt förra jobb så var det några unga tjejer som jag tror kollade in mig. Samma här, de flesta här sa att nej, unga tjejer kollar inte in dig. De gjorde det inte själva i den åldern, och ingen av deras väninnor heller. De känner ingen som attraherades av gubbar.

Sen så finns det många trådar där unga tjejer skriver om att de är tända på äldre män. Det barukar avfärdas med att det är män som låtsas vara tjejer och skapar trådarna.
    Jag vet inte. Jag tror det finns en del tjejer som gillar äldre.
  • Anonym (RR)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 07:40:09 följande:
    Jag blev kär i en yngre tjej på jobbet, vi var båda singlar. Jag kan lova att de flesta som svarade här inte tycker att män åldras på ett fördelaktigt sätt. Snarare tvärtom.
    På mitt förra jobb så var det några unga tjejer som jag tror kollade in mig. Samma här, de flesta här sa att nej, unga tjejer kollar inte in dig. De gjorde det inte själva i den åldern, och ingen av deras väninnor heller. De känner ingen som attraherades av gubbar.
    Min egen syster sa att tjejen inte är intresserad. Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Själv så var hon ihop med en 20 år äldre man när hon var 26.
  • Mandel

Som kvinna och singel i 50-årsåldern håller jag inte med dig.
    Det finns en liten klick som detta stämmer in på, men överlag tycker jag nog att de flesta gubbar till sig och definitivt får i alla fall mig att hellre välja ensamheten.

Jag själv kan kanske upplevas som flirtig av folk som inte känner mig, men jag har inga som helst problem att prata med okända människor och jag gör det också gärna och det är absolut ingen flirt-tanke bakom. Jag kan börja prata med 20-åringar likväl som 60-åringar.

Senast igår började jag prata med några karlar på bussen som hade gett en av gubbarna i gänget en "överraskningsresa" i present som de nu var ute på. De var så klart inte från länet ens en gång och självklart hade de druckit alkohol, men de gav mig många små skratt innan jag kommenterade något och samtalet sedan kom igång. Fick i alla fall ett ha en fortsatt trevlig kväll av en av dem och jag hade i alla fall lett under bussturen hem till skillnad från annars när man sitter med näsan i mobilen...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Bis mis

Kaffedraken, dags att gå vidare och se framåt istället? Kom igen nu, du kan :)

• Anonym (RR)
    Anonym (RR) skrev 2023-09-15 07:32:52 följande:

Det är provocerande för många kvinnor att män tror att yngre tjejer är attraherade. Det har jag konstaterat många gånger tidigare.

Många kvinnor tycker att män är patetiska som tror att yngre tjejer kan vara intresserade. Ett av huvudargumenten är att män diskriminerar kvinnor i sin egen ålder. Tror män att det är kul att män bara vill ha yngre och ratar kvinnor i en viss ålder? Män borde tänka på alla singelkvinnor som längtar efter kärlek. 

Det här ser man givetvis inte åt andra hållet, när kvinnor vill ha yngre killar. 

Om de män som faktiskt är tillsammans med yngre tjejer och gläds över det, det är också patetiskt. Han tror verkligen att det kommer hålla. Han bara lurar sig själv.

Får mig att tänka på en film, The Upside of Anger. En mamma konfronterar en man som dejtar yngre tjejer.

"Who should I sleep with, Terry? Women like you? Your age? My age? I don't. You know why? 'Cause younger women are nice. You take them out, and they're actually grateful. "Oh look, a steak. Yummy." You go for a walk after dinner, the air smells nice, they say, "Thank you. This was nice. This was fun. You're funny. Tee-hee-hee." What should I do, Terry? Settle down and marry some pissed-off thing like you? I'd rather have someone come over and do dental work, every day, from my backside, up -- through my ass."
Svar på tråden Är gubbar över 50 the shit?