Tomas Svensson skrev 2023-09-14 18:12:04 följande:
Är gubbar över 50 the shit?
Jag hörde någon säga att män som blir äldre är som en whisky som åldras. På senare tid har jag tänkt lite på det. Detta efter att jag på senare tid har upplevt blickar mm som skulle kunna tolkas som flirtar. Blickar som möts och hänger kvar lite längre än gängse. Nu senast upplevde jag samma sak än mer där den andra var i en professionell roll. Jag vart tvungen att kolla upp tjejen och mycket riktigt, ensamstående.
Jag är själv i ett långt förhållande och har inga planer på att avsluta det, men blir lite fundersam.
Jag blev kär i en yngre tjej på jobbet, vi var båda singlar. Jag kan lova att de flesta som svarade här inte tycker att män åldras på ett fördelaktigt sätt. Snarare tvärtom.
På mitt förra jobb så var det några unga tjejer som jag tror kollade in mig. Samma här, de flesta här sa att nej, unga tjejer kollar inte in dig. De gjorde det inte själva i den åldern, och ingen av deras väninnor heller. De känner ingen som attraherades av gubbar.
Sen så finns det många trådar där unga tjejer skriver om att de är tända på äldre män. Det barukar avfärdas med att det är män som låtsas vara tjejer och skapar trådarna.
Jag vet inte. Jag tror det finns en del tjejer som gillar äldre.