Saknar trådar där det de facto framkommer att vi som är 50+ kanske tittar på varandra och finner det lite små trevligt att nån öht tittar på en nuförtiden med en härlig intresserad blick. Händer aldrig detta? Är alla sorgliga patetiska varelse som glor efter yngre ? Minns ni inte hur ointressant äldre personer var för er när ni själva var 25 ? Män i 50-års åldern var en pappa.. blind fläck, man såg er inte på gatan ens tyvärr.
Blickars bekräftelse och uppskattning oss 50+ emellan som kanske går i en trygg lunk i långa relationen utan plan att ändra detta men en förstulen blick ibland skadar väl ingen? Om jag sneglar med blyg blick mot 50+ snyggingen i matsalen på jobbet blir han äcklad då ? Nej bäst att låta blicken gå ner i marken och gömma sig så kan alla gubbar och småtjejer gegga med varandra ?
hela ämnet blir så otroligt endimensionellt här på familjeliv. Jag är gift och trygg i detta men att ge och få uppskattning ger ju lite extra krydda i tillvaron utan att man skulle löpa linan ut sas. Men tänker när jag läst här att min man kanske innerst inne äckels av mig och bara dräglar efter yngre nu när jag ska bli äldre? Kanske borde jag släppa honom fri så han kan ge sig ut och förlusta sig med 18-åringarna som uppenbarligen suktar efter honom ? Varsågod liksom ?
finns det inga människor som åldras med värdighet ? Gud så sorgligt.
irl ser man ju iofs att folk som skiljt sig efter 40-+ i 100% av de fallen runt omkring hittar nya jämnåriga partners. men de är kanske för vettiga att hänga här på familjeliv och dela med sig av sin erfarenhet ?
vad tråkigt ts och många andra män här på familjeliv att ni i era inlägg aldrig nånsin skriver ; vad trevligt med en flirt med en erfaren vacker jämnårig kvinna ! Vad betyder hennes blick tro ? Ni skulle ha 100% större möjlighet till gensvar från jämnåriga.
jag tror många män har en förmåga att läsa in nåt mer i spralliga levnadsglada unga tjejers fniss i kön på ica och automatisk tolka att detta handlar om att de vill ? göra sig till? för den ?gamle? mannen som också står där.i själva verket är de omedvetna om hans existens- många män fångar ju detta men långtifrån alla. Jag skriver gamle mannen för i mitt fall var en person över 35 -gammal när jag själv var 25, vad var inte en 50-åring då tro ? Lastgammal. sen outar ni er själva.. unga tjejer kanske vet om dessa drev på forum som detta att de lätt kan leka med er ? Ni står där som fån och hoppas attrahera ungdomen omedvetna om att den unga kvinnan nyttjar er för sina egna syfte. Jag vet ett sånt fall där 45+ paret skiljde sig då mannen föll för en yngre förmåga. När så äktenskapet var över sviktade intresset snabbt från den yngre kvinnan och mannen stod plötsligt ensam nån ynka månad efter skilsmässan. Vinnaren ? Exfrun som träffade ny jämnårig man lyckligare än någonsin idag.
sen kan det finnas enstaka undantag, men jag känner personligen inga sådana i min närhet.
Så sorry ts men äg din ålder och var en man. Var sak har sin tid. Sörj och gå vidare, livet är ändligt för oss alla, de yngre åldras också.
Om ditt äktenskap är dött, leta upp nån i hyfsat samma ålder. Allt blir vardag förr eller senare. Det gäller att kunna sätta guldkant på den.