Funkisskatten kommer tillbaka!
HURRA! Nu får jag och alla andra som inte kan arbeta betala mer skatt än alla andra igen! HEJA MODERATERNA med stödpartier, stålhättan på! Sparka mera!
/s
HURRA! Nu får jag och alla andra som inte kan arbeta betala mer skatt än alla andra igen! HEJA MODERATERNA med stödpartier, stålhättan på! Sparka mera!
/s
Fast här kanske du ska komma ihåg, att det du lever på är andra människors skattepengar. Du betalar egentligen ingen skatt, eftersom din inkomst kommer från skattepengar ifrån början.
Jag säger inte att det inte ska vara så, men du bör tänka på att det är just för att vi har de höga skatter som vi har i Sverige, som det finns pengar över att försörja dem som inte kan arbeta. T.ex. dig. Du skulle nog inte vilja bo i ett land med lågt skattetryck egentligen... USA t.ex.. (Om du tror att det är bättre kan du ju flytta dit och se.)
Plus at USA har bade arvsskatt och fastighetsskatt, sa alla som ager hus eller/och mark skattar pa det varje ar (kan vara ganska mycket per manad i tillagg till amortering och rantor). Och ingen universitetsutbildning bekostas med skattepengar.
Fast här kanske du ska komma ihåg, att det du lever på är andra människors skattepengar. Du betalar egentligen ingen skatt, eftersom din inkomst kommer från skattepengar ifrån början.
Jag säger inte att det inte ska vara så, men du bör tänka på att det är just för att vi har de höga skatter som vi har i Sverige, som det finns pengar över att försörja dem som inte kan arbeta. T.ex. dig. Du skulle nog inte vilja bo i ett land med lågt skattetryck egentligen... USA t.ex.. (Om du tror att det är bättre kan du ju flytta dit och se.)
Plus at USA har bade arvsskatt och fastighetsskatt, sa alla som ager hus eller/och mark skattar pa det varje ar (kan vara ganska mycket per manad i tillagg till amortering och rantor). Och ingen universitetsutbildning bekostas med skattepengar.
Nej jag har seriöst inget val. Skulle jag arbeta hade jag inom en vecka hamnat på akuten och vore oförmögen att gå. Det blir så när vården i åratal struntar i att göra det jobb våra skattepengar skall gå till. Så som att diagnostisera det som är fel, istället för att ägna sig åt gaslighting av patienten in i absurdum och rent av aktivt skada densamme genom inkompetens man sen vägrar äga upp. Jag hade mycket hellre haft kvar mitt gamla liv, än vad jag tvingas leva med nu. Skadorna på kroppen är så pass stora att det inte finns mycket till återvändo. Med lite tur så kanske jag kommer kunna klara 25-50% tillslut. Men det är många år bort.
Så nä. Jag är då fan inte imponerad över hur illa skött det här landet är. Den service medborgarna får för sina skattepengar är katastrof i många avseenden.
Så du får ursäkta om jag klev på en sossenerv. Jag står fast vid att det inte är ett problem att folk som jobbar får behålla mer av sina pengar än vad dom gör just nu. Skattetrycket, inräknat allt. Är på tok för högt i Sverige.