Funkisskatten kommer tillbaka!
Jag kan inte arbeta och ser inga direkta problem med detta. Det kanske låter sjukt i dina öron, men jag är aktivt för lägre skatter överlag, en liten stat, mer frihet till den egna individen att utforma sitt liv som hen vill. Vi kan gärna passa på att kapa ett helt gäng med onödiga myndigheter som mest kostar mer pengar än vad vi får ut någon nytta av. Det är massor av tung och onödig byråkrati som slukar skattepengar likt ett svart hål.
Kan säga att jag är less på att höra på typisk sosse rappakalja där allting stavas att det skall finansieras med mer skatter på dom s.k rika. Det är sällan något djupare tänk kring problemlösning än så.
Men välfärden gastar man! Vilken jäkla välfärd då? Samme välfärd som tvingar min sambo till att försörja mig menar du i och med att vi vill bo ihop? Jag är för sjuk för arbetsförmedling men för frisk för FK. Är utförsäkrad. Att få till sjukersättning är skitsvårt (nej detta är inte moderaternas fel, dom är alla lika grova kålsupare. Sossarna älskar när Alliansen fattar hos en del impopulära beslut, för dom slipper stå som svarte Petter. Kan ondgöra sig över det men gör sedan inte ETT SKIT för att förändra någonting).
Du. Vi behåller mycket hellre så mycket av min sambos intjänade lön som möjligt, än att finansiera folk som dig. Jag förstår att det inte är lätt att leva på det man kan få ut i bidrag alla gånger. Det är inte ett fett liv, och att vara icke arbetsför suger. Men du osar otacksamhet, och verkar inte ha förmåga att se bortom din egen situation. Du saknar insikt i hur det kan se ut i andra hem, att den där s.k rikingen du ondgör dig över. Har kostnader och utgifter i sin vardag som du inte har.