Funkisskatten kommer tillbaka!
HURRA! Nu får jag och alla andra som inte kan arbeta betala mer skatt än alla andra igen! HEJA MODERATERNA med stödpartier, stålhättan på! Sparka mera!
/s
HURRA! Nu får jag och alla andra som inte kan arbeta betala mer skatt än alla andra igen! HEJA MODERATERNA med stödpartier, stålhättan på! Sparka mera!
/s
Anonym (vänster är ett skällsord):
Jag skrev inte att nazzar slår sönder stadsdelar. Jag skrev att SD bär ansvaret för det råa samhällsklimat som råder. Att år efter år höra att man är en belastning för samhället, ett problem, att man bör återvandra, inte hör hemma här... det sätter sina spår till slut. SD har, med stor skicklighet och finess, lyckats göra rasismen rumsren och inbillat såna som dig att det är helt okej att beskriva och behandla människor som skit. Till slut blir det en självuppfyllande profetia där frustration blir till hat och hat blir till våld.
Sen tog vi emot för många på för kort tid och vi har haft partier som motsatt sig satsningar på integration. Tillsammans med SD:s hatretorik har det skapat ett varaktigt utanförskap och skuggsamhälle. Det är utifrån de förutsättningarna vi måste jobba nu, för det som hänt har redan hänt.
Moderaterna tror att problem kan lagstiftas bort och sverigedemokrater tror att förslag som osar 30-tals fascism är lösningen. Men precis som förr (när invandringen tjänade oss väl, som sagt) så är det bara sossarna som har politiken för att lösa detta. Vi behöver fler i arbetsför ålder som kan bidra. Det får vi bara genom att rusta dem för det och inkludera dem i samhället.
Tycker Dimpens resonemang känns rimligt och jag är grön socialliberal.
Enhetlig %-skatt och de skatter som olika regeringar tagit bort skall kvarstå borttagna.
I takt med finansiella överskott så skapa jobb/pension skatteavdraget.
Inför "Samhall-2" för arbetslösa:
- 100dagar äkta 90% och söka jobb/Utbildning mån-fre (08-17). Inom län/region.
- 100dagar äkta 80% och söka jobb/Utbildning mån-fre (08-17). Inom län/region. Alla yrken.
- 100dagar äkta 70% och söka jobb/Utbildning mån-fre (08-17). Inom Sverige. Alla yrken.
Därefter Samhall-2 tjänst och en dag i veckan söka jobb/Utbildning.
Nu har tråden spårat ur totalt. Så jag får se om mina frågor når fram i allt det andra. Vad är funkisskatt? Hur mycket är den på?
Nu har tråden spårat ur totalt. Så jag får se om mina frågor når fram i allt det andra. Vad är funkisskatt? Hur mycket är den på?
Jag kan inte arbeta och ser inga direkta problem med detta. Det kanske låter sjukt i dina öron, men jag är aktivt för lägre skatter överlag, en liten stat, mer frihet till den egna individen att utforma sitt liv som hen vill. Vi kan gärna passa på att kapa ett helt gäng med onödiga myndigheter som mest kostar mer pengar än vad vi får ut någon nytta av. Det är massor av tung och onödig byråkrati som slukar skattepengar likt ett svart hål.
Kan säga att jag är less på att höra på typisk sosse rappakalja där allting stavas att det skall finansieras med mer skatter på dom s.k rika. Det är sällan något djupare tänk kring problemlösning än så.
Men välfärden gastar man! Vilken jäkla välfärd då? Samme välfärd som tvingar min sambo till att försörja mig menar du i och med att vi vill bo ihop? Jag är för sjuk för arbetsförmedling men för frisk för FK. Är utförsäkrad. Att få till sjukersättning är skitsvårt (nej detta är inte moderaternas fel, dom är alla lika grova kålsupare. Sossarna älskar när Alliansen fattar hos en del impopulära beslut, för dom slipper stå som svarte Petter. Kan ondgöra sig över det men gör sedan inte ETT SKIT för att förändra någonting).
Du. Vi behåller mycket hellre så mycket av min sambos intjänade lön som möjligt, än att finansiera folk som dig. Jag förstår att det inte är lätt att leva på det man kan få ut i bidrag alla gånger. Det är inte ett fett liv, och att vara icke arbetsför suger. Men du osar otacksamhet, och verkar inte ha förmåga att se bortom din egen situation. Du saknar insikt i hur det kan se ut i andra hem, att den där s.k rikingen du ondgör dig över. Har kostnader och utgifter i sin vardag som du inte har.
Jag skrev att SD bär ansvaret för det råa samhällsklimat som råder. Att år efter år höra att man är en belastning för samhället, ett problem, att man bör återvandra, inte hör hemma här... det sätter sina spår till slut. Till slut blir det en självuppfyllande profetia där frustration blir till hat och hat blir till våld.
/s