Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:36:36 följande:
Jag har redan sagt att det skulle vara samma regler för män som för kvinnor. Skillnaden skulle dock bli större för män, för det är betydligt fler män som blir bortvalda än kvinnor. Om folk bara dejtade genom appar och inte på riktigt hade andelen manliga incels kunnat överstiga 60-70%. Det är en så hög andel av män som blir bortvalda på dejtingappar.
Konstigt att du tror att tafatta män är misogyna, när du säger att din sambo var blyg.
Men återigen baseras hela ditt antagande på att kvinnor kommer fortsätta använda en app man inte är nöjd med. Att det kommer få dessa *desperata kvinnor* att sänka sina *orimligt höga krav* och på så vis lyckas fler män. vilket är en naiv tanke, och det är här det sker en tankevurpa.
kvinnor klarar sig själva år 2023, kvinnor behöver inte en man. Kvinnor vill ha en man de attraheras av, och som har goda värderingar och ser kvinnan som jämlike. Hittar vi inte vad vi söker på appen så går vi ut, träffar folk på gymmet, i sociala sammanhang, kanske vi har en bekant som har en bekant etc. Vi kommer inte sänka våra krav, troligen höja våra krav med olika regleringar och inskränkningar.
var har jag skrivit att en tafatt man är detsamma som misogyn? Jag har skrivit att vi kvinnor generellt inte attraheras av män som är tafatta eller misogyna. Tafatt kan utforma sig som exempelvis blyghet, som min sambo, han var i den så kallade *friendzone* länge på grund av sin blyghet, när han väl visade mod så blev han attraktiv i mina ögon samt att jag hade lärt känna honom och visste hans värderingar som också bidragit till att jag började se han mer och mer på ett romantiskt vis än bara vänskap. Så återigen, han gjorde jobbet. en parantes, under tiden vi lärde känna varandra (månader alltså) så dejtade jag för fullt via både tinder och män jag träffade ute.
tafatt från saol:
1ta|fatt [ta`?] adjektiv; n. ~, ~a ? fumlig, klumpig