Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:53:09 följande:
    Att införa bank-id och stänga ner tillgången till internet för de som har "fel" åsikter. Är det inte att neka någon att ha en åsikt?

Om du tycker det så stå för det. Annars kan du bemöta det inlägget själv.
    Anser du att man ska få begå brott på internet? jag anser inte man ska få gömma sig bakom www och begå brott. så har du lagliga åsikter nekas du inte. Eller står du bakom rasism? Barnporr?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:58:29 följande:
    Undervisa mig lite om yttrandefriheten nu då med dina juridiska kunskaper. Vad är det jag har sagt som inte skyddas av yttrandefriheten? Vilka lagar skulle gå in och censurera mina åsikter?
    Hets mot folkgrupp? ex rasism och nazism. Och om fol får sin vilja igenom alla inlägg du klankar ner på kvinnor. Barnporr. En man dömdes för våldtäkt online exempelvis. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/direkt-domen-i-natvaldtaktsmalet

du har inte en mänsklig rättighet att bete dig hur som helst över internet. så har du inget att dölja, vad är du emot?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:01:00 följande:
    Nej, jag står inte bakom saker som inte har med tråden att göra. Anser du att mina åsikter är olagliga och att jag begår ett brott på internet genom att framföra dem?
    Anser du det lagligt att ändra på samhället för egen vinning? Du vill ändra på det för din vinning. Varför skulle då inte jag kunna önska ändra på det för egen vinning? vad är skillnaden? Att du är man? och därmed har med rätt? eller förklara gärna logiken i ditt argument
  • Anonym (Incel slem)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 20:05:25 följande:
    Jag håller med dig i sak att man inte skall begå brott varken URL eller IRL.

Dock även om TS åsikter är helt åt helvete galna och rent av åta helvete konstiga, så undrar ju jag om de kan klassas som brottsliga?
    Man kanske skulle testa anmäla ts för hets mot folkgrupp och se?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:06:47 följande:
    Tycker du alltså att det är ett lämpligt straff för att sprida "incelpropaganda" (en subjektiv uppfattning) att man blir avstängd från internet?

Hur kan man fortfarande ha rätt att ha en åsikt om den åsikten leder till begränsningar av den personliga friheten?
    Varför ska du ha rätt att sprida tankar och idéer som syftar på att begränsa kvinnor? ska jag starta en liknande rörelse som syftar på att begränsa män? båda är ju lika odemokratiska. Eller varför är dina idéer mer rättvisa?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:14:59 följande:
    Ja, självklart att det lagligt att vilja ändra på samhället för egen vinning. I stort sett alla åsikter går ut på att ändra samhället för egen vinning. När fastighetsskatten togs bort var det för att gynna fastighetsägare. När bensinupproret vill sänka bensinpriset är det för att gynna bilister osv...

Hur menar du att en åsikt kan vara förbjuden för att den som framför den gynnas av den?
    du har uppenbarligen inte läst på om jämställdhet än. jämför du fastighetsskatt och bensinpriser med *rätt till att knulla*? Att äga en fastighet är inte en rättighet, att äga en bil är inte en rättighet. Att knulla är inte en rättighet.

du har däremot rätt att köpa en fastighet om du vill, men du kan också hyra. Du har rätt att köpa en bil om du vill, men du kan också cykla eller åka kollektivt. Du har rätt att knulla lagligt, men du kan också runka.

du vill inskränka på jämställdheten, och inskränkning på jämställdheten är att tumma på det demokratiska samhället. men det är tydligen svårt att förstå detta
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:19:35 följande:
    Det finns redan massor av förslag som går ut på att begränsa män och de är helt demokratiska.

Här är flera exempel:
    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/vill-ha-mansskatt-i-umea
    www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    du får nog addera ordet begränsa i ordlistan att kolla upp. Om en man väljer att skaffa barn ska väl han dela på fl? Eller varför skulle han inte? är det kränkande att barnets egna pappa ska ha delad omsorg och vårdnad? Det är skrämmande vilken syn du påvisar här
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:32:03 följande:
    Nej, jag vill inte inskränka jämställdheten. Tvärtom vill jag öka jämställdheten.

Hur blir samhället mindre jämställt av att populära män och kvinnor syns mindre på dejtingappar? Det är väl uppenbart att samhället skulle bli mer jämställt av det.
    Men de männen som ingen sveper ja på kommer öka genom att du inskränker på våra friheter. eller kommer du magiskt börja svepa ja på kvinnor som du sveper nej på idag? Blir du mer attraherad genom att andra döljs? nej precis. och vi kvinnor är likadana. Våra preferenser kommer inte ändras
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:35:18 följande:
    Ingenting av fastigheter, att köra bil eller sex är en rättighet. Vad är skillnaden menar du mellan olika förslag som har synpunkter på och vill reglera fastigheter, att köra bil eller sex?
    Snälla säg vilket språk jag ska översätta till så du kan läsa och förstå
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:39:25 följande:
    Nej, det är inte kränkande men likväl en begränsning.

Om en man väljer att använda dejtingappar får han väl dela med sig så att alla män får matchningar och en stor grupp inte blir helt utan. Det är väl självklart

Ser du? Nu använder jag samma logik som dig.
    Men en kvinna är inte något för män att dela med sig av!!!!!! vi kvinnor har fri vilja. när ska poletten trilla ner? Vi vill inte ha män som dig
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?