Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-20 22:08:31 följande:

Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar.  Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"

En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt.  Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.

Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!

TS och jag vet hur verkligheten fungerar.

Och du tror fortfarande att kvinnor är så desperata att de tar vad som helst? kvinnor kan leva på egen lön och få barn utan en man. Varför skulle vi bli desperata?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-20 22:29:16 följande:
    Jag skulle inte kalla det för generalising

män med dålig uppväxtmiljö blir incels
    män med bra uppväxtmiljö blir inte incels

kvinnor med dålig uppväxtmiljö våldtas
    kvinnor med bra uppväxtmiljö våldtas inte
    män är si, kvinnor är så

är generaliseringar eftersom informationen är missvisande

större risk
    vissa män är dumma i huvudet
    ofta

är inte missvisande information, om det stämmer att det är oftare/större risk.

Man riskerar att få överdrivet grova generaliseringar när man enbart utgår från folk man känner, sej själv, trådar på FL.

Kaffedrakens "kvinnor är hycklare" blir också felaktig information, inte för att kvinnor inte är hycklare utan för att de flesta människor hycklar på något sätt så män är inget undantag.
    Generalisering är inom vetenskap utökandet av en teori eller modell till att gälla under bredare villkor. En överförd betydelse i allmänt språk betecknar ett övergripande antagande, som kan ge missvisande information om enskilda fall.

sv.wikipedia.org/wiki/Generalisering
    Och vad i punkt 1 menar du inte stämmer med det fol gör? Säger att kvinnor ofta våldtas på grund av dålig uppväxtmiljö menar du?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:32:19 följande:
    Fast du förstår ju inte ens vad en generalisering är.
    Därför är det svårt att ha en ordentligt samtal med dig.

När du inte ser skillnad på att skriva.

Personer med dålig uppväxt får ofta problem med framtida relationer. 

Mot att påstå att män är våldsamma. Eller att hävda att kvinnor är idioter.
    Har jag eller någon påstått alla män återigen? eller är samtalsämnet fortfarande VISSA män? Precis som att det inte är alla kvinnor som våldtas.

vissa män är våldsamma. Dessa vissa män är fler i antal än våldsamma kvinnor. fakta. kvinnor gör inget fel om de vill undvika vissa män. Deras rättighet.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:33:41 följande:
    Jag har inte analyserat den frågan här över huvud taget. Så hur kan du uttala mig om den frågan när du inte läst min analys?
    Varför vill du inte analysera gärningsmannen? På grund av att det är en man?
  • Anonym (Incel slem)
    molly50 skrev 2023-08-20 22:35:48 följande:
    Du skriver att du analyserar vad som gör en väldtäktsman.
    Ändå så var det inte det du tig upp utan det du tog upp vad kvinnans uppväxt och använde det som en förklaring till att hon blir våldtagen eller misshandlad.
    Ingenting om mannen. Märkligt.
    Visst är det? speciellt om man påstår sig vara en analyserande person som analyserar allt... gissar på att någon inte kan erkänna att vissa män är problemet för andra män
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:36:46 följande:
    Så bra. Det går framåt. Skriv på det sättet framöver så kan vi föra en skälig diskussion.
    Hur ska vi kunna diskutera när du om och om igen stoppar huvudet i sanden likt en struts för du inte kan erkänna att vissa män orsakar problem för resterande män?

om din dotter skulle ha oturen och träffa en sån rövhatt till man trots den fantastiska uppväxt du säger dig erbjuda henne. skulle du be henne sluta vara selektiv med män efter det? Eller stötta hennes val att vara selektiv?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:38:08 följande:
    Jag diskuterar gärna gärningsmännen. I hela den här tråden analyserar vi män. 

Jag gjorde en analys om kvinnor eftersom vi kom in på det ämnet. Tagga ner. 
    Mer naturligt för dig att leta fel hos kvinnan och offret än skuldbelägga gärningsmannen?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:42:48 följande:

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

var har jag gett dig åsikter? jag ifrågasätter dina ologiska svar. så prata ur skägget istället
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:47:11 följande:
    Det är dina tolkningar som är ologiska. Läs vad jag skriver istället och svara på det istället för att svara på dina fria tolkningar av vad jag skriver. 
    Du svarar ju inte? Hur hade du bemött din dotter? Om du är så konsekvent som du påstår:
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:51:49 följande:
    Jag svarar på relevanta frågor. Dina senaste frågor har falska påståenden inbakade. Klart jag inte svarar på sådant trams.

Varför du hatar män?

Det är en fråga i liknande stil...
    På vilket sätt är den inte relevant? Du vill väl ge din dotter bästa möjligheter? och minska möjliga risk att skadas? Så är jag med uppväxt av mina föräldrar, och så kommer jag med göra för mina barn. en sak att lära ut är att vara vaksam, för världen är hemsk på många sätt. så min potentiella dotter kommer bli minst lika skeptisk som jag mot VISSA män. Inte alla återigen. det är min skyldighet att skydda henne från vissa typer av människor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?