Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 20:18:59 följande:
    Hon sa att hon hatar män. Om hon har våldtäktsmän i åtanke är ingen förmildrande omständighet.

Det är bekymmersamt att sådana manshatande  uttalanden ursäktas och slätas över.
    Vad är mest bekymmersamt? att det finns EN, singular, kvinna som skriver ogenomtänkt som inte får poängen att nå ut. ELLER, att det finns flera, PLURAL, män i denna tråd som vill reglera och inskränka friheter och rättigheter i naiv tro att de ska bli serverade flickvän?

vad är störst problem? Enstaka kvinnor eller FLERTALET män? det betyder inte att jag tycker det är rätt att hon kan säga vad som helst. men man brukar väl fixa de största problemen först för störst effekt? och sen jobba sig nedåt allt eftersom? Eller om du städar hemma, brukar du torka av bänken innan du plockat av den? (om det nu inte är under din värdighet att städa dvs)
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 20:24:24 följande:
    Jag har inget att invända mot detta inlägg utan håller med i stort. Vad vill du ha svar på?

Vad jag påtalat senare är att det finns flera kriterier som skapar incels.

Om du håller med inlägget. Vilken ände ska vi börja göra förändring då? om vi inte vill ha incels, då borde vi önska mindre ensamma män. Hur får vi mindre ensamma män? Jo genom att fler män gör sig synliga, och att fler män synligt respekterar kvinnor, då kommer många män sluta bli bortvalda. Inte alla återigen. Det är ju där förändringen måste till. det är inte vi kvinnor som ska ändra på oss för dessa män, eller stå i tacksamhetsskuld till män.

eftersom jag jobbar med män, så blir man (tyvärr) bra på att läsa mellan raderna. En man behöver inte skriva misogyna kommentarer rätt ut, men sättet att formulera sig får det att lysa igenom. en sådan man skulle jag aldrig gå på dejt med när jag var singel. 

sen finns det män med nedsatt kognitiv förmåga som du nämner. Men för dessa män finns det väl stöd för? Varför vill så många undvika ta hjälp som de behöver? Ex, många (återigen inte alla) med autism kan leva normalt med rätt stöd och anpassningar. det är inte ett frikort att bete sig illa bara för att man inte är *100% frisk* eller hur man ska formulera sig. då kanske vi borde ha något liknande Kofoedsminde i sverige för att skydda övriga befolkningen mot de som är så sjuka att de inte kan bete sig civiliserat eller laglydigt (de särskilt farliga, svt play). eller får man bete sig hur som helst bara man har en diagnos?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 20:37:44 följande:
    En del i att lösa problemen med incelsen handlar om att förbättra samtalsklimatet. I det ligger att varken acceptera manshat eller kvinnohat. Problemen med manshat och kvinnohat hänger ihop.
    Har du läst tidning det senaste? De rubriker som det står om:
    mord på kvinna (med största sannolikhet av en man)
    våldtäkt/våldtäktsförsök på kvinna (sannolikt av en man)
    misshandel, gängbråk, skottlossningar, bombdåd och sprängningar (återigen troligen manliga gärningsmän)

är det fel av media att visa och skriva dessa nyheter? Vem är det som begår dessa brott? Om män inte vill att media ska se på män som gärningsmän eller potentiella gärningsmän så kanske många män borde börja rannsaka sig själva? Eller ska media sluta publicera nyheter när *dagens kvot av manliga brott är uppnådd*? Hur blir samhället bättre om vi inte erkänner sanningen?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-14 21:14:45 följande:
    "det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde."

Jag har alltid trott att man kan få sunda värderingar av sin mamma också.
    har jag sagt att männen inte får värderingar av sin mamma OCKSÅ? men ge gärna ett bättre förslag på hur dessa män som blir incels ska uppfostras om du har bättre förslag 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 21:24:30 följande:
    För de allra flesta män finns det inget att rannsaka personligen då det är 4-5 procent av männen som står för i stort sett alla våldsbrott. Minns inte exakt men har för mig att det var runt en halv procent av alla kvinnor som även finns med i gruppen som utför våldsbrotten.

Det är upp till var och en om man vill tänka obildat och döma en grupp baserat på vad enskilda individer i den gruppen gör. Det är därför det är så viktigt med utbildning.
    Vad ska vi göra med dessa 5% av männen? Är det ok att 5% är rövhattar? ganska många procent fler än kvinnor. Addera parameter att det finns fler män. Så antalet män som är rövhattar är fler än antalet kvinnliga rövhattar.

nu är vi i en tråd och diskuterar manliga rövhattar, incels. Hur ska dessa minska? vem ska ändra på dessa? Vilka är det som behöver ändras? det är därför det är viktigt att vara utbildad och kunna kategorisera, antingen är det en DEL av männen som är rövhattar. Incels. Eller så är män rövhattar. Vad väljer du? Jag vill gärna separera och göra skillnad. Precis som att konstatera att det är en fotbollsspelare eller bandyspelare i en diskussion om sport.

incels är män, ett manligt problem. Därför är kön viktigt. Och därför det är viktigt att komma till bukt med könsnormer och stereotyper. Att försöka sopa under mattan att män är incels kommer inte få de att minska i antal.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 00:54:11 följande:
    Din sambo var incel innan ni träffades. Helt obegripligt hur du kan vara så fördomsfull mot incels givet det faktumet. En helt vanlig snäll kille som aldrig hade haft tjej innan han träffade dig var han. Precis som nästan alla andra incels.

Det finns manliga rövhattar som Harvey Weinstein, Donald Trump, Jean-Claude Arnault osv, men de är inte incels. Det använder sin psykopatiska personlighet till att utnyttja kvinnor. Incels är inte rövhattar.
    Min sambo var INTE incel. Han var ensam man. en dold pärla med goda jämställda värderingar. bunta inte ihop han med misogyna incels
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 01:02:52 följande:
    Du själv kan inte ha varit särskilt kräsen om du träffade en man som hade varit ensam hela livet. Kräsenhet har inget att göra med att sortera bort män som beter sig illa. Det är något som möjliggörs av att utbudet av män som söker sex är större än motsvarande kvinnor. Om män hade möjlighet skulle de vara lika kräsna också. Detta perspektiv verkar ignoreras medvetet för att det inte passar in i mallen av att incels är misogyna.
    han var/är en blyg man som jag lärde känna via aw, och blev del av bekantskap med. En incel skulle inte lämna www och sina forum. en av alla skillnader mellan ensamma män och incels
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 22:32:43 följande:
    De männen ska man straffa. Mig veterligen kan även terapi i fängelset minska risken för att de återfaller i brott.

Jag håller inte med om att incels är ett manligt problem. Jag tycker hela uppdelningen i manliga och kvinnliga problem i de flesta fall är förlegad.
    De flesta män har inga problem att hitta en partner. Incels är ett samhällsproblem.
    Prata ur skägget. I ett antal svar tidigare har du sagt att jag som kvinna har rätt att vara selektiv efter att män (återigen plural) är rövhattar, eller fega krakar. Då har alltså andra kvinnor samma rätt att undvika dessa män. om vi som kvinnor som grupp har rätt att undvika män, så är det inte ett samhällsproblem. Vi gör vad som vi har rätt till och vad som är rimligt i situationen där män återigen är överrepresenterade bland grova brott.
    vad ska vi kvinnor ändra på i samhället så dessa rövhattar till män slutar vara just rövhattar? antingen så vill du att vi ändå ska ändra på oss *för att lösa samhällsproblemet*. Eller så inser du att det är ett manligt problem och som kan ändras av just, män.

vilka kvinnor kommer vilja ändra på sig för misogyna män tror du? det är ett problem skapat av män som inte hittat sin nya roll i det nya samhället. det är inte kvinnornas fel att situationen uppstått, utan de män som en gång i tiden ansåg sig vara i högre rang än just kvinnan.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 02:28:58 följande:
    Det spelar ingen roll exakt vilket ord du använder, incel eller ensam man. De incels som du försöker nedvärdera genom att kalla för misogyna är precis likadana. De skulle behandla kvinnor bra precis som din sambo.
    Hahahahahhaha! Tack för dagens skratt! Du menar att de män som hatar kvinnor såpass mycket att de vill reglera dom, skulle bli snälla helylle män med demokratiska värderingar om staten bara hjälpte dom knulla? Eller om vi kvinnor kunde ställa upp på ett *barmhärtighetsknull* då och då så skulle de med bli för jämställdhet?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 07:08:59 följande:
    Du upprepar bara samma sak som du skrivit tidigare.
    När jag skrev att det finns en press på män att vara misogyna så tog jag också som exempel bara i den här tråden "balansspelare" som hade ett långt raljerande inlägg om att jag inte "var en riktig man" och att det berodde på att jag "fjäskade" för kvinnor.
    Blev du incel av det?
    Är du incel? Hur blev du incel? Varför slutar du inte vara incel?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?