Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-15 02:31:47 följande:
    Detta är enbart fördomar mot incels. Det finns inget du kan göra åt att många incels kommer att upphöra att vara incels någon gång i framtiden, även om du tycker att de är hemska människor. Oftast inte för att de har gjort något för att förändra sig, utan för att de råkar träffa någon som i ditt fall.

nej. en incel är en misogyn man, som hatar kvinnor, hatar staten och tycker att jämställdheten satt *världsbilden* ur balans. att feminister är djävulens påhitt, kvinnan tar ju *mannens makt*. det är en incel. och de män som delar de tankarna och värderingarna har jag noll sympati, de har grävt sin egen grav så kom inte och be om sympati för att marken är kall där nere.

en ensam man som min sambo var, han är för allas lika värde. han tycker jämställdheten är bra, han har inga problem att dela med sig av *makten* så vi är likvärdiga. Han tycker konkurrens om utbildningsplatser, jobb, bostäder får alla (undantaget incels) att jobba på och prestera bättre. däremot är han blyg, han står inte gärna i centrum, är ganska fåordig. men han skulle ALLTID säga till mannen som tafsar på servitrisen, mannen som säger rasistiska saker eller den som öppet sprider kvinnoförakt. ser du skillnaden? eller vill du fortfarande påstå att dessa olika grupper av män *är samma sak eftersom ingen får ligga*?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 14:22:39 följande:
    Du har ingen aning om vad din sambo tänkte när han var ofrivillig singel om orättvisor i dagens dejtingvärld. Tankar som inte på något sätt är fel att ha. Du bara låtsas att det finns en stor skillnad mellan honom och andra incels för att din världsbild ska gå ihop. Om du träffade andra incels skulle du märka att det inte är någon skillnad.

Givet din sambos historia är risken stor att även din son kan bli en incel om ni får barn. Först då kommer du nog förstå vad jag pratar om och kunna se det ur ett bredare perspektiv än att rätten att ensidigt bara få välja de mest populära männen på tinder till varje pris ska försvaras.
    Jag väljer den mannen jag vill på tinder den dagen jag någonsin skaffar det igen. Om jag gör det. du, staten eller ingen har med det valet att göra. Om det är en populär man, so what? Då har han något som fångar mitt intresse, som andra män saknar. det är inte svårare än så.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 14:37:08 följande:
    Om du anser att kvinnor ska ha större möjligheter än män att välja partner. Att kvinnor ska ha ett stort utbud av män att välja mellan, medan män ska ha ett litet utbud att välja mellan. Då är det du som ser män som resurser för kvinnor. Om du dessutom väger in mäns inkomst i ekvationen reducerar du män ytterligare ett steg till att bli resurser.

Jag vill att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor. Om man inte vill se vilka privilegier man själv har är det lättare att slå bort ett sånt perspektiv med att "det är bara kvinnohat". Det är bekvämast så.

Frågan är varför ni inte vill ha jämlikhet och inte tycker att det är ett problem när det går sämre för män? Varför ska män bry sig om jämlikhet om ni inte bryr er om mäns problem?
    vi har lika stor möjlighet. att du väljer att svepa nej på 50% och sen gråta ut över få matchningar är ditt problem. Jag har rätt att svepa ja på de jag attraheras av. samma rätt har du. Där är jämställdheten. Det är inte antalet ja-svep som avgör jämställdhet. du måste lära dig skillnad i begrepp och vad de betyder
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:33:32 följande:
    Nej, de klarar sig inte just nu men några av dem kan klara sig i framtiden. Det är inte kört för dem.

Vilket stöd från samhället kan de få? Om vi tar den här personen i tråden som var en ensam sexlös man, men som inte kallade sig för incel. Hur hjälper samhället  honom för förändra sin situation menar du?
    Om denna man inte är nöjd med sin situation kan han:
    1) utbilda sig gratis
    2) byta jobb för miljöbyte och kompetensbreddning
    3) söka terapi för att prata med någon hur man kommer ur negativa tankebanor

en incel därmot vill hoppa över 1-3 och istället be staten om en kvinna levererad. inte bara kvinna. Snygg och kåt ska hon vara med. alltså dessa tankemönster och värderingar är så fruktansvärda att jag inte ens kan beskriva med ord
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 16:32:51 följande:
    Då kallas det rättighet till sex om kvinnor inte accepterar att deras val kan bli sämre. 
    Det finns ingen rättighet till sex. Ska vi skriva 3000 inlägg till innan den poletten trillar ner?

du tror att du kommer bli vald om du stryper mina valmöjligheter. Det är som att hemmakväll skulle ta bort alla goda praliner och kvar ha punchpraliner och gelegrodor och tro att det kommer göra dessa godissorter goda. Hemmakväll försöker manipulera utbudet för att försöka ändra på efterfrågan.

men om jag inte vill ha punchpralin eller gelegroda så kommer jag besöka annan affär eller inte köpa godis alls. så med andra ord, du kommer fortfarande inte få matchningar.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:50:00 följande:
    Jag vet inte hur villkoren för dina vänner ska se ut. 
    Men det är inte rimligt om man anser då att du inte är skyldig de något samtidigt de ska ha något att erbjuda till dig. 
    Vad har mannen att erbjuda oss kvinnor? är det så orimligt att förstå att vi vill ha en man som 
    1) vi attraheras av
    2) som attraheras av oss
    3) personkemi
    4) goda värderingar

ja fyfan vilken vänsterfeminist jag måste vara som anser mig ha rätten till detta. exakt samma rätt som männen har. Ja fyfan. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:52:31 följande:
    Och varför säger du inte att sex är ingen rättighet när kvinnor klagar på sämre villkor? 
    varför ska du som man få välja ur hela hemmakvälls sortiment men inte kvinnorna? Hur är det jämställt? läs på betydelse och innebörd av jämställdhet
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:54:34 följande:
    Länka till ett inlägg i denna tråd där du säger att sex är ingen rättighet när någon diskuterar om att det är fel om kvinnor får sämre valmöjligheter! 
    Jag har sagt att du har rättighet att vara en sexuell individ. att du får attraheras av kvinnor, män, valfri religion, etnicitet eller kön. Det är INTE detsamma som rättighet till sex. men det är svårt att förstå skillnader märker jag. Läs mina inlägg. Läsförståelse är sexigt. Tips om du vill lyckas träffa en kvinna
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:55:58 följande:
    Och eftersom sex är ingen rättighet säger du, då innebär det att kvinnor kan få sämre valmöjligheter. 
    Och de måste acceptera det för annars ska man skriva 3000 inlägg till om det. 
    Varför ska kvinnor få sämre möjligheter? varför ska männen välja fritt men inte kvinnor? varför blir du bara inte attraktiv och charmig istället
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:48:52 följande:
    Nej, de vill inte hoppa över 1-3. Det är dina fördomar som säger det. Dessutom kan man fråga sig:

Har du behövt ha en utbildning och ett välbetalt jobb innan du fick relationer och sex?
    Hahahahhaha! Du har verkligen humor.

hur menar du att incels jobbat på sig själva? De misslyckas på punkt 3 där deras hat över kvinnor drabbar dom själva. Hade de jobbat på sitt hat hade de haft större chanser. de gräver sin egen grop
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?