• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:28:53 följande:

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde. vi måste få bort alla dessa tankar, åsikter om att kvinnor borde stå i tacksamhetsskuld för det fria land vi har i sverige och sluta vara så *otacksamma och kräsna*.

Jag har inget att invända mot detta inlägg utan håller med i stort. Vad vill du ha svar på?

Vad jag påtalat senare är att det finns flera kriterier som skapar incels.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 20:27:41 följande:
    Vad är mest bekymmersamt? att det finns EN, singular, kvinna som skriver ogenomtänkt som inte får poängen att nå ut. ELLER, att det finns flera, PLURAL, män i denna tråd som vill reglera och inskränka friheter och rättigheter i naiv tro att de ska bli serverade flickvän?

vad är störst problem? Enstaka kvinnor eller FLERTALET män? det betyder inte att jag tycker det är rätt att hon kan säga vad som helst. men man brukar väl fixa de största problemen först för störst effekt? och sen jobba sig nedåt allt eftersom? Eller om du städar hemma, brukar du torka av bänken innan du plockat av den? (om det nu inte är under din värdighet att städa dvs)
    En del i att lösa problemen med incelsen handlar om att förbättra samtalsklimatet. I det ligger att varken acceptera manshat eller kvinnohat. Problemen med manshat och kvinnohat hänger ihop.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 20:51:43 följande:
    Har du läst tidning det senaste? De rubriker som det står om:
    mord på kvinna (med största sannolikhet av en man)
    våldtäkt/våldtäktsförsök på kvinna (sannolikt av en man)
    misshandel, gängbråk, skottlossningar, bombdåd och sprängningar (återigen troligen manliga gärningsmän)

är det fel av media att visa och skriva dessa nyheter? Vem är det som begår dessa brott? Om män inte vill att media ska se på män som gärningsmän eller potentiella gärningsmän så kanske många män borde börja rannsaka sig själva? Eller ska media sluta publicera nyheter när *dagens kvot av manliga brott är uppnådd*? Hur blir samhället bättre om vi inte erkänner sanningen?
    För de allra flesta män finns det inget att rannsaka personligen då det är 4-5 procent av männen som står för i stort sett alla våldsbrott. Minns inte exakt men har för mig att det var runt en halv procent av alla kvinnor som även finns med i gruppen som utför våldsbrotten.

Det är upp till var och en om man vill tänka obildat och döma en grupp baserat på vad enskilda individer i den gruppen gör. Det är därför det är så viktigt med utbildning.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 21:46:05 följande:
    Vad ska vi göra med dessa 5% av männen? Är det ok att 5% är rövhattar? ganska många procent fler än kvinnor. Addera parameter att det finns fler män. Så antalet män som är rövhattar är fler än antalet kvinnliga rövhattar.

nu är vi i en tråd och diskuterar manliga rövhattar, incels. Hur ska dessa minska? vem ska ändra på dessa? Vilka är det som behöver ändras? det är därför det är viktigt att vara utbildad och kunna kategorisera, antingen är det en DEL av männen som är rövhattar. Incels. Eller så är män rövhattar. Vad väljer du? Jag vill gärna separera och göra skillnad. Precis som att konstatera att det är en fotbollsspelare eller bandyspelare i en diskussion om sport.

incels är män, ett manligt problem. Därför är kön viktigt. Och därför det är viktigt att komma till bukt med könsnormer och stereotyper. Att försöka sopa under mattan att män är incels kommer inte få de att minska i antal.
    De männen ska man straffa. Mig veterligen kan även terapi i fängelset minska risken för att de återfaller i brott.

Jag håller inte med om att incels är ett manligt problem. Jag tycker hela uppdelningen i manliga och kvinnliga problem i de flesta fall är förlegad.
    De flesta män har inga problem att hitta en partner. Incels är ett samhällsproblem.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 22:44:54 följande:
    Incels är framförallt är män. Kvinnors ofrivilliga sexlöshet yttrar sig på ett annat sätt. Varför ska samhället blunda för det?
    Hur menar du? Det du säger gör det inte till ett manligt problem. Det är ett samhällsproblem där de flesta "drabbade" är män men där samhället och medborgarna drabbas i nästa led.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:20:44 följande:
    Vad tror du att sambon ändrade på hos sig själv för att sluta vara ensam/incel?
    Ökat självförtroende och starkare status i takt med framgångar i karriären. Det är så det fungerar för de flesta män. Lägg därtill ökad social kompetens med tiden.

Bra att du ser en väg ut. Man ska inte acceptera en situation man inte gillar.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 07:04:22 följande:
    Gemensamt för dessa män var, om jag förstått rätt, att de hade goda värderingar och var bra män. De ansåg inte att kvinnor var skyldiga dem något eller att kvinnors liv skulle inskränkas. Skulle inte kalla dem incels utan mer ensamma män. Så ja, självklart träffade de någon så småningom. Ingen har nåt emot ensamma män. Däremot är det stora problem med män som skyller på kvinnor, anser att de sitter på en massa fördelar och ska fördelas etc etc. Dessa män kommer att fortsätta vara incels om de inte ändrar på sig. 
    Bra värderingar är något nästan alla har. Därför får ingen man  kvinnor enbart genom bra värderingar. Så uppenbarligen finns det något mer.

Skillnaden mellan människor är inte vilka värderingar vi har utan hur vi agerar utifrån dem.
    Frågar man människor så snackar ingen skit om andra, alla jobbar på bra och är ärliga. När man sedan studerar hur de beter sig ser man att beteendet hos dessa människor som påstod sig stå för samma värderingar var vitt skilda.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:00:12 följande:
    Eftersom hel del kvinnor gillar att höra att de ska ha det bättre än männen så får man helt enkelt spela med.
    Hur menar du med att spela med?

Jag har alltid varit mycket öppen med mina åsikter med kvinnor och jag är långt ifrån politiskt korrekt i många frågor men har aldrig haft några problem i kärlek för det. Och då har jag träffat många vänstertjejer. Min fru är miljöpartist.

Att kvinnor skulle välja män som håller med dem är en myt. Det är bara ett tecken på dåligt självförtroende och låg integritet från mannens sida.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:08:53 följande:
    Och bra värderingar är när man vill att kvinnor ska gynnas.
    Det finns en poäng varför olika män blir arga. 
    De blir behandlad dåligt inte just för man vill att kvinnor ska få det sämre än männen utan även om man är för jämställdhet. 
    Det handlar allstå inte alls bara om män som vill att kvinnor ska vara sexslavar exempelvis utan även om man vill bli behandlad som de flesta andra personer blir samt vill att man ska få liknade förutsättningar som kvinnor får. 
    Bra värderingar är att vara en vanlig vettig person som de allra flesta är. Det är därför jag säger att det är en ickefråga. 

Jag vet att situationen är tuff för utsatta män. Det är därför jag känner för dem.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:19:11 följande:
    Ja. 
    Det är därför jag tagit upp att det är konstigt att man kan hota med att de vill säga nej till sex med dessa män för deras åsikter.
    När de ändå hade nekat sex för en annan orsak. 
    Man kan inte hota med bojkott när man ändå inte skulle välja den personen 
     Jag tror inte alls att de flesta incels inte har så dåliga värderingar egentligen. Det är bara att det är vad som situationen lockar fram ur dem. Sätt dem i en annan situation och de är som vem som helst. 

Det må vara jag som är naiv i detta avseende men det är min syn på mänskligheten. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?