Är incel något man förtjänar att vara?
jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.
dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.
det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde. vi måste få bort alla dessa tankar, åsikter om att kvinnor borde stå i tacksamhetsskuld för det fria land vi har i sverige och sluta vara så *otacksamma och kräsna*.
Vad jag påtalat senare är att det finns flera kriterier som skapar incels.