• Anonym (Fol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 18:55:47 följande:

Hur skulle det se ut? Vill du göra det olagligt för incels att uttrycka sig med exempelvis "att män historiskt har "gett upp" ekonomisk makt till kvinnor, och att det var ett misstag"? 

Kan du ge ett praktiskt exempel 

Läs incelslem 2917...
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-06 20:12:35 följande:
    Jag har talat om vad jag gör.

Vad jag undrar över är hur du kan vara så engagerad i frågan här och tala om vad alla andra och samhället ska göra, men inte gör nåt själv.
    Killar och unga män behöver manliga förebilder. Är du det?
    Du får göra vad du vill. Jag har inte efterfrågat information om vad du gör och känner inte till vad du gör. Jag har inte ens något intresse av att få veta vad du gör.

Så du vet att jag inte gör någonting? :) 
    Jag kan inte annat än att le åt det faktiskt.

Om jag är en bra manlig förebild? Absolut
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-06 20:53:44 följande:
    Vilka samhällsinsatser gör så att incels försvinner? Som då inte görs idag?
    Vi har ju diskuterat detta innan. Ingenting kan få ofrivilliga singlar att försvinna. Men man lyckas få dem att minska i antal.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 20:58:53 följande:
    Det finns en hel del kvinnor som vill ändra på samhället. Exempelvis en hel del kvinnor vill exempelvis att myndighetena/samhället ska påverka så att männen tar mer ansvar för för hushållsarbetet etc.
    Ha ha

Den var bra...
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-10 21:59:12 följande:
    Och eftersom du tycker kvinnor ska vara selektiva, varför då ens diskutera om jämställdheten?
    Det är inte lika mellan könen du vill ha i slutändan.

Skillnaden mot tidigare är att kvinnor kan välja att vara ensamma idag, vilket var stigmatiserat eller ekonomiskt omöjligt förut. Idag kan kvinnor välja bort partners de inte vill ha, förr var de tvungna att leva med dem. Så en klar förbättring.
    Staten och samhället ska ge lika rättigheter och skyldigheter oberoende av kön.

Fast eftersom män och kvinnor är olika så kommer det att finnas en rad områden där det kommer att vara olika för män och kvinnor.

Jämställdhet handlar inte om lika resultat eller om hur relationer ser ut. Det handlar om att man har samma rättigheter och skyldigheter oberoende av kön.

Som man kommer man att ha fördelar på dejtingmarknaden om man är produktiv, social och stark. För att kvinnor väljer sådana män. Det är ingen rättighet att bli vald av kvinnor.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 12:16:18 följande:
    Men du säger här att du diskuterar lösningar. Vilka anser du skulle hjälpa?
    Vad gör du irl?
    Vi har redan tagit upp en rad saker i tråden så förstår inte varför du fortsätter tjata om det.

Vad han gör IRL är hans ensak. Fokusera på dig själv.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 15:03:02 följande:
    Dessutom är det vad vi gör i verkligheten som spelar roll. 
    Just därför man ska fokusera på vad man gör själv.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 19:23:01 följande:

Det är skillnad på incels och sexlösa. Har du inte förstått det än? Jag postade en länk tidigare som visade korrelationen mellan misogynitet och framtida incel.

Då kan man dra slutsatsen att det är attityden mot kvinnor en incel behöver förändra själv för att kunna ha chans till sex.

Hur långt sträcker sig din kapacitet för att kunna förstå det här självklara faktumet?

En man måste fortfarande ha något att bidra med. Att umgås med kvinnor må hjälpa incels att släppa fördomar men så länge de inte är bra män kommer inte de bra kvinnorna att vilja ha dem i alla fall.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 19:38:58 följande:
    Men det är det ingen som gör, ni ylar bara om att samhället borde göra NÅGOT så allt blir bra, utan att ens försöka förklara hur.
    Vilka ni?

Människor är en del av samhället och den demokratiska processen. Det är en del i agera själv att faktiskt vara med och bestämma hur vi ska styra upp vårt samhälle.

Jag hoppas att få tid att mer i detalj skriva några konkreta exempel ikväll.

Min fru nämnde förresten idag att det där programmet där folk träffas i SVT ofta tar med människor med olika funktionshinder. Det är ett konkret exempel på hur samhället kan hjälpa till. Bra där SVT!
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 21:21:09 följande:
    Jaha. Är det en anledning till att var obenägen till förändring? Du vill ju något. Du vill bara inte lägga ner tiden och arbetet för att uppnå det.
    Vi känner inte till hans personliga situation. Det du säger rörande förändring stämmer men det är likväl riktigt svårt att åstadkomma rejäla bestående förändringar. För vissa kan det dessutom röra sig om enorma förändringar och de vet inte ens hur de ska göra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?